Het studenten dilemma

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Het studenten dilemma

Bericht door Dinky »

De term barf wordt inderdaad gebruikt voor grote stukken vlees en vleesbot voeren, kvv is de gemalen variant. Denk dat je het nog het beste kan vergelijken met gehakt qua structuur. Bij de pets place bij jou kamer verkopen ze rolletjes van 250 gram van tinlo maar als je wilt kan ik je wel een keer een portie van 50 gram brengen om te proberen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Het studenten dilemma

Bericht door Roest »

Roest schreef:Geurtjes zul je altijd wel houden. Zeker in het vertrek waar de bak staat. Het beste middel tegen vervelende geurtjes zit tussen je oren.
Er ging iets niet goed met het forum gister. Dit is maar het eerste stukje van wat ik geschreven had. Nou staat het zo nors. :-(

Euhm even kijken, een goede absorberende korrel (maar dat wist je al), een dikke laag grit zodat de kat het goed kan begraven en vaak leegscheppen waren mijn tips.

Hier staat de bak in de keuken en omdat het een open keuken is zit ik dus eigenlijk ook in hetzelfde vertrek. Plasjes ruik ik nooit. Als ie net gekakt heeft wel. :-P Meestal schep ik het er dan gewoon zo snel mogelijk uit. Heb een klein vuilnisbakje staan die goed afsluit, speciaal om het in te scheppen. Werkt prima.

Maar uiteindelijk accepteren dat geurtjes erbij horen kan je een hoop schelen. Om te voorkomen dat je er aan gaat irriteren. Geurtjes, losse haren, spullen die kapot gaan etc. hoort er allemaal bij. ;-)
Gebruikersavatar
Lane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 okt 2013 23:33

Re: Het studenten dilemma

Bericht door Lane »

@Roest: Haha, maakt niet uit, ik snap wat je bedoelt. Ik heb overigens geen last van mijn eigen kat hoor. Ik vraag voor geur dan niet om mezelf, maar om mijn mede-bewoners. Dus ik accepteer het wel. Overigens maakt Perry zelden iets kapot tot nu toe (na 2 jaar) is de stand: 1 bierglas.

De tips zijn wel handig. Ik zal vooral op de dikke laag letten. Maar wil wel graag fijn grit. Dat vind ik zelf prettiger.
Gebruikersavatar
Lane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 okt 2013 23:33

Re: Het studenten dilemma

Bericht door Lane »

@ Dinky: Perry komt pas in december bij mij in dus dat duurt nog wel even. Tot die tijd zit hij op het dieet van mijn ouders. Cruncy mix (Lidl), Whiskas. Maar agh... wat doe je eraan. Dat Barf idee lijkt me wel wat. Ook zat ik te denken om een magic bullet aan te schaven. Zo'n superkleine snelle mixer, voor als het toch nog iets te groot voor hem is.

Ik heb gister trouwens even op zooplus gekeken en kwam daar dit tegen: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... blik/60882 Maarliefst 75% vlees en in andere varianten van hetzelfde merk zit soms zelfs 100% vlees. Het is dan wel bijvoer, maar misschien iets voor naast Royal Canine? Heb naar andere merken droogvoer gekeken, maar lees vaak dat katten ervan gaan braken.
Gebruikersavatar
Lane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 okt 2013 23:33

Re: Het studenten dilemma

Bericht door Lane »

Nou even een update! Ben nu zelf ingetrokken en ben heel blij met het huisje. Lekker netjes en verzorgt en nog plaats voor een grote krabpaal met "catwalk" (van planken) er boven. Ik heb al 1 huisgenoot gevraagd of het goed was en ik heb toestemming. Nu de anderen nog... Eind December gaat hij waarschijnlijk intrekken bij mij.

Ik moet zeggen... de stad is vrij saai in het weekend. Dus ik mis hem verschrikkelijk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Het studenten dilemma

Bericht door Dinky »

Hihi dat hangt dan waarschijnlijk af van waar je vandaan komt. Toen ik zaterdagavond/nacht na 11 uur naar huis toe liep vanaf het station was er namelijk nogal wat volk op straat ;) Maar begrijp ook wel dat het saai is wanneer je alleen in zo'n studentenhuis zit en je net zo'n huismus bent als ik :P
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie