Van Orijen naar Acana

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Van Orijen naar Acana

Bericht door stervis »

Hoi!

Op het moment is de groot verpakking van Orijen slecht verkrijgbaar en zit ik naar een alternatief te kijken. Daarnaast ook om wat variatie in smaak te geven.

Nu weet ik dat Acana uit de zelfde fabriek komt als Orijen en dat de eigenschappen iets anders zijn in het voer (er zit minder proteine in).

Nu is het zo dat ik op het moment twee logees erbij hebt, waarvan één kat speciale voeding 'moet' (
Royal Canin Veterinary Diet Cat - Sensitivity Control). Nu geef ik haar Orijen niet omdat dit misschien te hoogwaardig is in kwaliteit en ze zo weer problemen met haar huid kant krijgen.

Graag jullie meningen over Acana switchen met Orijen en dit eventueel ook geven aan de poes met eisen.. :
Niki
Looney
Binky
Puff
Shimbalaya

Re: Van Orijen naar Acana

Bericht door Shimbalaya »

Het gaat hier dus weer over de kat die hypo-allergeen voer nodig heeft, net zoals in het vorige topic.
Toen heb ik gezegd dat Orijen geen hypo-allergeen voer is en Acana is dat dus ook niet.

Je kunt je andere katten natuurlijk overzetten op Acana maar de kat die hypo-allergeen voer nodig heeft moet je gewoon de RC Sensitivity Control blijven geven en geen risico's mee nemen.
Veels te riskant om gewoon voer te gaan geven aan een kat die uitsluitend hypo-allergeen mag hebben.
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Van Orijen naar Acana

Bericht door stervis »

Zelf ook ervaring met Acana?
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Van Orijen naar Acana

Bericht door Ms Maaike »

Eens met Maria. Je kan geen Acana geven aan de kat die hypoallergeen voer nodig heeft, simpelweg omdat Acana niet hypoallergeen is. Dus of je nu Orijen of Acana wil geven aan die poes, niet doen.

Overigens heeft de allergie niets met 'te hoogwaardig in kwaliteit' te maken. Het gaat om bepaalde eiwitten waar allergiepoes heftig op reageert, die wel in Orijen en Acana zitten maar niet in RC Sensitivity Control. Ik snap niet waarom je - zoals het steeds lijkt - per se het risico wil nemen voor een kat die nota bene niet eens van jou is.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Van Orijen naar Acana

Bericht door stervis »

Ik heb het nu over de andere 3 volledig gezonde katten.
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Van Orijen naar Acana

Bericht door Ms Maaike »

stervis schreef:Graag jullie meningen over Acana switchen met Orijen en dit eventueel ook geven aan de poes met eisen.. :
Vandaar mijn antwoord.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie