Kat gaat steeds weekenden weg

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

Nou Nellebel, dat is precies wat ik soms ook denk.
Anders was hij toch wel gevonden of gemeld.
Niemand heeft hem namelijk ook meer gezien!
Kater Guus 29-06-2011
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Dinky »

Kan alleen maar duimen voor je dat hij weer thuis komt!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Kattebeest »

Als hij een tweede huis gevonden heeft dan is het wachten tot ze naar de da gaan en hopen dat Guus op chip gecontroleerd wordt. In een eerder bericht had je het over een halsbandje en het kwijtraken daarvan, inclusief adreskoker. Had Guus eentje om toen hij vermist raakte?

Een ex-collega van mij was afgelopen zomer tijdens die hele warme dagen een van zijn twee poezen kwijt. Kwam na twee weken aanlopen...
Uit wanhoop had hij een medium ingeschakeld. Het medium vertelde dat de poes nog leefde en ergens onder struikgewas verborgen zat. Niet dat het geholpen heeft bij de terugkeer van poes, maar ze leefde inderdaad nog. Sta er zelf wat sceptisch tegenover maar er zijn overtuigend goede ervaringen met een kattenmedium tijdens vermissing, ook op dit forum.

Het kost veel energie maar ik zou het niet opgeven. Flyers vervangen, aanvullen, verversen met andere foto's en tekst. Waar je vermoed waar hij kan zijn aanbellen en flyer in de hand duwen. Nog eens heel goed in Guus verdiepen: wat voor kat is hij? wat zoekt hij op en waarom? Advertentie met foto plaatsen in verschillende huis-aan-huis bladen en plaatselijke kranten.

Heb zelf een gechipte kat die tien jaar geleden aan is komen lopen. Alle instanties geïnformeerd, telefoonnummers van chip gebeld. Niets.
Toen Kasper zelf een keer vanuit hier zoek was dacht ik eerst: hij voert zijn trucje weer uit en heeft weer een nieuw huis gezocht. Onzin bedacht ik me later, Kasper zit niet zo in elkaar. Is erg gesteld op zijn vertrouwde en veilige omgeving en zal niet zomaar een nieuw adres zoeken. Dat klopte, hij zat dus opgesloten bij de buurman op de garagezolder. Had toen alles gedaan, behalve even persoonlijk bij de buren aanbellen.....
Het zit soms in iets kleins, wat je in eerste instantie over het hoofd ziet. Maar geef niet op. Zodra je opgeeft weet je zeker dat je hem niet zal terugvinden.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

Ik heb toevallig net nogmaals 30 flyers opgehangen met nieuwe foto. Ook een op het prikbord van het bejaardentehuis.. wie weet!
De dierenartsen hier heb ik vandaag ook een flyer gestuurd met een persoonlijk berichtje of ze alert willen zijn of er iemand met Guus komt bij hun. Mijn directe buren hebben hun huizen en bergingen allemaal nagekeken. Hij zit daar niet ergens zielig, want hij loopt daar gewoon naar binnen en gaat rustig op de slaapkamer op bed liggen. Mensen vinden hem dan sowieso.
Kater Guus 29-06-2011
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

Heb de chip registratie ook nagekeken, die gegevens kloppen allemaal dus ze kunnen ons altijd bereiken.
Asiel heb ik ook contact mee, die weten er van maar hij is bij hun ook niet binnen gekomen.
Site van ambulance check ik iedere dag... ook niks! Toch raar dat een beestje zo kan verdwijnen.

Een medium vind ik persoonlijk te ver gaan, ik ben er ook te nuchter voor.
Kater Guus 29-06-2011
Gebruikersavatar
luna2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 mar 2013 11:25

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door luna2012 »

Ik heb een adressje voor je van een betrouwbare dierenmedium.
Ik heb vorige maand ook een consult gehad over onze overleden Luna. Dingen die ze helemaal niet kon weten. Er gaan ook vele verhalen over haar dat ze met vermiste dieren kan communiseren

http://www.dierencommunicatie.info/
Poezen laten pootafdrukjes achter op je hart
Rust zacht lieve Luna, we zullen je nooit vergeten!
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

Hoi Luna2012... ik weet het niet vind dat toch eigenlijk een stap te ver. Lees op haar site niks over de kosten, weet jij daar meer van?
Kater Guus 29-06-2011
Gebruikersavatar
luna2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 mar 2013 11:25

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door luna2012 »

Janna1986 schreef:Hoi Luna2012... ik weet het niet vind dat toch eigenlijk een stap te ver. Lees op haar site niks over de kosten, weet jij daar meer van?
Dat had ik eerst ook, maar ik dacht van waarom zou ik het niet gewoon proberen??
Het kost 40 euro, best veel. maar als je daar je kat mee terug krijgt is het zeker de moeite waard ;)

Ze kan bijna altijd contact maken met de kat, ze weet dan of hij nog levend is en waar hij is. Ze kan hem seintjes sturen zodat hij terug komt.
Als ze geen contact met hem kan maken krijg je gewoon je geld terug
Poezen laten pootafdrukjes achter op je hart
Rust zacht lieve Luna, we zullen je nooit vergeten!
Plaats reactie