gevoelig kattenneusje

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

gevoelig kattenneusje

Bericht door flower1980 »

Ik merkte bij Kate dat als ik op mijn handen iets van zeep of ander lichaamsverzorgingsproduct heb, dat ze dat niet lekker lijkt te vinden. Ik mag haar niet aaien als ze het betreffende product ruikt, ze lijkt aanraking met mijn handen te vermijden.

Ik ben benieuwd of meer mensen zulk gedrag is opgevallen bij hun kat.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: gevoelig kattenneusje

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Als ik net mijn nagels heb gelakt! Haha
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: gevoelig kattenneusje

Bericht door flower1980 »

Het is al echt de hele dag vandaag, terwijl ik vanochtend het betreffende product heb gebruikt...
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: gevoelig kattenneusje

Bericht door castratenkoor »

Rik wil niks van me weten als ik net deo op heb gedaan. Dan gaat hij raar met zijn ogen knijpen en loopt van me weg.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Shimbalaya

Re: gevoelig kattenneusje

Bericht door Shimbalaya »

Als ik me na het douchen heb ingesmeerd met olie mag ik Simba niet aanraken, dat wil ze niet.En dan ruikt ze aan mijn benen en gaat er vlug vandoor.
Van nagellak moet ze inderdaad ook niks weten, maar dat kan ik me goed voorstellen, dat vind ik zelf ook een vieze geur.( gebruik het alleen af en toe op m'n voeten, nooit op de handen)

Nog zo'n geurtje waar Simba al helemaal voor op de vlucht gaat: pepermunt.
Als ik net m'n tanden heb gepoetst of een pepermuntje neem dan krimpt ze gewoon in elkaar als ze die lucht ruikt en dan knijpt ze ook haar ogen dicht.Lijkt wel alsof het pijn doet aan haar ogen.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: gevoelig kattenneusje

Bericht door Kattebeest »

Kasper krijgt af en toe zware poetsneigingen als ik net mijn handen heb ingesmeerd met crème en hem geaaid heb. Aan de andere kant vindt hij mijn shampoo onweerstaanbaar, zit nadat mijn haren pas zijn gewassen op mijn schouder en hoofd krijgt zware bonkkopjes. Liefst gaat hij dan op mijn hoofd liggen rollen.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: gevoelig kattenneusje

Bericht door eveline1982 »

Als ik uien heb gesneden, dan blijven de katten verrrrrrrrrrrr uit de buurt van me handen!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: gevoelig kattenneusje

Bericht door ayla »

Ik mag niet in de buurt komen als ik net deo op heb gedaan, handen heb in gesmeerd, uien of knoflook heb aan geraakt.

De gel van mijn man is daarentegen het allerheerlijkste wat er bestaat volgens garfield :lol:
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Cerna

Re: gevoelig kattenneusje

Bericht door Cerna »

Ik heb juist een kat - Cerná - die gek is op crèmepjes. Wanneer ik mijn handen ingevet heb (maak niet uit welk merk), dan moet ze likken en is hier heel fanatiek in. Omdat ik dat toch niet zo gezond vind, moet ik mijn ingevette handen hoog boven mijn hoofd houden en dan is ze nog in staat om via mijn arm omhoog te klimmen (lukt alleen niet meer).
Een paar dagen terug likte ze de nachtcrème van mijn gezicht. Had ze nog nooit gedaan.

De andere katten vinden alles met een geurtje vies en gaan hard lopen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: gevoelig kattenneusje

Bericht door Dinky »

Luierzakjes met babypoedergeur stinken ook heel erg volgens Dinky (daarom weet ik dat ik nooit kattenbakvulling met babypoedergeur moet halen ;) ) en inderdaad als ik mijn handen in heb gesmeerd met een lotion dan zijn ze ook bah. Dan kan ze zo'n heerlijk vies gezicht trekken :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: gevoelig kattenneusje

Bericht door BloemTetsu »

De katten mogen blij met me zijn. Vanwege gevoelig huid gebruik ik geen zeep, lotion en smeersel. Alleen hypo-allergene shampoo.
Straks mogen ze wel wenen aan een compleet nieuwe baby geurtje.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: gevoelig kattenneusje

Bericht door flower1980 »

Toch best wel wat katzels die zo'n uitgesproken voorkeur hebben qua geur.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: gevoelig kattenneusje

Bericht door Ms Maaike »

Katten hebben een veel beter ontwikkeld reukorgaan dan wij, dus vreemd vind ik de voorkeuren niet. :) Ook ik krijg koppijn van mensen die al te kwistig met parfummetjes hebben lopen spuiten en in een Douglas en Ici Paris Blabla zul je mij nooit tegenkomen. Als ik al zoiets heb kan ik me goed indenken hoe het voor katten moet zijn. Ik gebruik alleen zeep zonder zeep; ook een gevoelige huid. Bovendien vind ik het wel zo relaxed als er niet te veel parfum inzit. Hier dan ook geen vluchtende katten. :-P

Oh, en mannenhaargel is volgens Mickey ook niet te weerstaan. :D
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Renatevanderveer

Re: gevoelig kattenneusje

Bericht door Renatevanderveer »

Snickers neemt de benen als ik de deodorant fles erbij pak, wellicht afgekeken van Rik?

Bounty sabbelt op mijn haren als het net gewassen is, die vind dat heerlijk ruiken.
Ze heeft het een tijdje niet gedaan, toen ik veranderde van shampoo! :lol:
Shimbalaya

Re: gevoelig kattenneusje

Bericht door Shimbalaya »

Nog iets waar onze poes voor op de vlucht slaat: de geur van sinaasappels en mandarijntjes.
Mijn man lust graag mandarijnen, telkens als hij er eentje pelt begint Simba met haar neusje te trekken alsof ze moet niezen en met haar ogen te knijpen.
Plaats reactie