Kitten ophalen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Franon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2013 15:44

Re: Kitten ophalen

Bericht door Franon »

Wij zijn inderdaad een jong koppel.
We zijn beide nog aan het studeren.
Ik moet nog een half jaartje waarna ik zal gaan werken. Het positieve hieraan is dat wij daarom juist vaak thuis zijn. Er is altijd wel iemand thuis dus de kitten zal niet alleen zijn of nagenoeg niet alleen. We hebben er al goed over nagedacht en goed in verdiept.
Mick en Macy
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten ophalen

Bericht door eveline1982 »

Wat leuk, een nieuw huisgenootje! Alvast van harte gefeliciteerd. Ooit hebben mensen bij mij 2 kittens opgehaald die ook vrij lang moesten treinen, ze hadden een bidon met water en een beetje vlees mee zodat ze hen via het vlees vocht konden geven. Ze zijn express in een zga lege coupe gaan zitten en zijn overmatig streng to de mede reizigers geweest, ze lieten niemand bij hen. Belangrijk is dat je de kitten absoluut in de bench laat zitten, en heel voorzichtig bent als je water geeft. Kittens kunnen binnen no time ontsnappen, zijn erg wendbaar ;) . Neem vooral ook wat schone kleden mee, en wat babydoekjes zodat je de boel kan schoonmaken als de kitten moet spugen of de boel onderplast/poept. Laat de eerste 2 dagen geen bezoek komen, zodat hij na de lange reis en alle nieuwe indrukken niet ook nog is stress krijgt van allemaal visite die hem willen vasthouden. Kittens kunnen nl erg ziek worden van stress.

Mocht je graag willen dat je kitten zich, ondanks het gemis van een maatje, toch lekker kan vermaken raad ik je aan om denk speelgoed etc te halen. Een rail met een balletje erin, is bij de meeste ukkies ook een groot succes! Heel veel voorpret alvast gewenst!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kitten ophalen

Bericht door Brittenbolletje »

Mijn complimenten dat je er zo overna heb gedacht qua kosten en dat je eerlijk zegt of je niet zeker weet of je voor 2 medische kosten kan betalen...

Zelf denk ik.... als je na een paar weken denkt hier moet echt een maatje bij en alles gaat gewoon goed dat je altijd verder kan zoeken. Qua kosten da zijn nou ook niet altijd hoog. als ze maar 1 keer hoeven vanwege een enting is dat wel te behappen, maar dat weet je nooit van te voren (weet er alles van :)).

Succes met jullie nieuwe aanwinst.
Franon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2013 15:44

Re: Kitten ophalen

Bericht door Franon »

@Tiger

Bedankt voor uw goeie advies!
We hebben nog maar even 2 extra dekentjes erbij gekocht hahah
We hebben inderdaad al erg veel speelgoed voor de toekomstige kleine! (balletjes met belletjes, balletjes met elastiek, rail, muisjes, laserpen, etc. Daarnaast een grote krabton en een krabpaal dus ik hoop dat hij zich thuis gaat voelen. Zo niet kunnen we inderdaad (zoals Brittenbolletje zegt) gaan kijken voor een 2e kitten erbij.

Eerst maar even hopen dat de treinreis goed verloopt!
Ik zal het gezin waar ik de kitten vandaan haal vast 2 dekentjes toesturen zodat daar de bekende geur van het huis aanzit. Hopelijk voelt de kitten zich dan wat meer op zijn gemak.

We kunnen in ieder geval niet wachten tot we hem kunnen ophalen.
Mick en Macy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten ophalen

Bericht door Adriana »

ik heb met kittens in de trein gereisd en had matatabi stokjes bij me (medpets).
wattenschijfjes met wat valeriaan missch ook handig. heb op een heel erg rustig tijdstip gereisd en had al vrij snel een coupé alleen (oudere stoptrein), vooral Bolle vond het erg interessant buiten de kooi....

en verder zijn kleintjes doorgans zo onder indruk van alles (licht, geluid, beweging) dat ze zich wel rustig zullen houden. neem een groot badlaken mee om de kooi aan drie kanten af te kunnen dekken, dat maakt ook stukken rustiger.
denk dat het vreselijk meevalt en dat je meer gedoe hebt van geinteresseerde medereizigers dan van die kleine uk..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kitten ophalen

Bericht door Sifra »

De hele reismand afdekken met een grote badhanddoek werkt prima. Hoe minder te zien is van de vreemde omgeving, hoe beter.
Buiten ook goed afdekken voor de kou.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Franon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2013 15:44

Re: Kitten ophalen

Bericht door Franon »

He Allemaal,

Gister hebben we ons rooie katertje Mick opgehaald.
Het is alleen niet allemaal zo verlopen zoals geplant,,,

Mick was zo leuk aan het spelen met zijn zusje (een lapjes kat)
Dus die hebben we er dan ook nog maar bij meegenomen!
Ze zijn 8 weken en 5 dagen, super actief samen, plassen en poepen op de kattenbak en echt geweldig!
Ik ben toch echt wel blij dat we er twee hebben genomen als ik ze zo leuk zie spelen!
Weer een blije katten eigenaar erbij hahaha,,,
Mick en Macy
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kitten ophalen

Bericht door BillyJean »

wat een goede keus, heerlijk met z'n tweetjes, daar hebben jullie heel goed aan gedaan!! heel veel plezier met de katjes
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten ophalen

Bericht door Dinky »

Haha, vroeg me al af wat er kwam na het was niet verlopen als gepland. Blijkt dus op een positieve manier te zijn :)
Heel veel geluk en plezier met je kattenkinderen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Kitten ophalen

Bericht door flower1980 »

Heel veel plezier met de kittens.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten ophalen

Bericht door Ilone »

Hihi ze zijn niet te weerstaan he ;)
Goeie keus, ze hebben veel aan elkaar.
En jullie ook ;) niets leukers dan te kijken naar 2 opgroeiende poezels!
Veel plezier ermee!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten ophalen

Bericht door castratenkoor »

Wat verstandig er twee mee te nemen! Veel plezier met ze.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten ophalen

Bericht door eveline1982 »

Wat leuk en ze kennen mekaar dus ook geen gedoe met aan elkaar laten wennen! Heel veel plezier van de kleintjes :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Lau88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 okt 2013 20:16

Re: Kitten ophalen

Bericht door Lau88 »

Veel plezier ermee!
Klein lief sterretje Oliver *1/10/2013 - 19/1/2014 *
Jack 14/2/2014
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kitten ophalen

Bericht door Catfish »

Wat ontzettend leuk dat jullie zijn zusje ook mee hebben genomen! Je zult zien dat het heel wat lol oplevert.
Nu met een maand of 6 beiden laten castreren, en dan komt alles goed.
Geniet ervan!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie