Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Chiquita98 »

De fokker van Bruno heeft sinds vandaag een nestje met 5 kittens. Al voordat Caya is overleden zat ik toch stiekem al te denken aan nog een britje. Maarja 6 katten? Ik heb de ruimte, maar is het niet teveel. Sla ik nu niet door met mijn kattenhobby?? Maar Bruno is zo makkelijk en heerlijk. Echt ik zie een duidelijk verschil met de rest.
Nu heeft ze een blauwe en een lilac kleur. Ik kan niet kiezen. Wilde na Bruno eigenlijk blauw. En een vriendin van haar vecht tegen kanker en die wilde eventueel ook de blauwe kater. Ze heeft ook nog een blauwe poes. Ik merk nu ook dat balou niet altijd met Bruno wil spelen. Is twee dan misschien beter?Ook naar Annet kijkend met haar twee meiden.
Maar twee britjes of toch een asiel kitten want dat schuldgevoel knaagt ook aan me.

Ze zijn net vandaag geboren dus ik heb nog denktijd. Dus zucht mijn hersentjes kraken weer! Wilde het wel met jullie delen. Het spookt al heel lang door mijn hoofd en heb het nog aan niemand verteld behalve mijn nichtje. En nu weten jullie het ook:-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Brittenbolletje »

Nou dat is een leuk vooruit zicht... Ben benieuwd naar foto's
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Chiquita98 »

De poes had 9 kittens gebaard. Waarvan er 4 dood geboren zijn. Kan dit nadelig zijn voor de rest van de kittens. Ben als de dood voor weer een ziek kitten
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Brittenbolletje »

Nee, naar mijn mening niet. 9 is ook wel heel erg veel. Als de rest nu gewoon goed groeien en drinken is er niks aan het handje. soms is de natuur hard.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Dinky »

Wat leuk :-) Wat mij betreft ben je niet 'verplicht' een asielkitten te nemen wanneer je bewust voor ras/karakter kiest van een ras ;-)
Denk dat je zelf wel aan zal voelen als je er straks helemaal voor wilt gaan of niet, zoals je zegt heb je nog bedenktijd :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door mittenslief »

nee alleen de sterke blijven over....mama Loes had er immers ook 8 waarvan er nu nog 5 over zijn.....ik heb ze wel bijgeflest....al heb ik eerlijk gezegd wel veel meer problemen gehad als met de vorige nesten van 3 en 4 kittens.....maar mama Loes kwam natuurlijk wel van straat waar ze al 9 maanden rond liep en heeft natuurlijk tijdens de zwangerschap ook geen goede voeding gehad......enne 2 is toch veel leuker hoor en natuurlijk jouw keus wat je wilt nemen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Chiquita98 »

Mama lizzy met 4 van haar 5 kittens. De laatste kwam nog later. Dat was de blauwe kater

Afbeelding

En inderdaad eerst afwachten hoe het met de kittens gaat
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door mittenslief »

de 2 achterste komen er zekers wel zo te zien die zitten al klem aan de tit.....de rest vast ook wel
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Ikey »

Leuk, weer nieuwe kittens om naar te kijken :) Twee is wel heel leuk, maar is Bruno dan al zo ingedut? Hij is toch nog geen jaar? Misschien dat hij juist weer wat opbloeit met een nieuwe kitten, aangezien je al zegt dat Balou niet meer echt met hem wilt spelen.
Ik snap je schuldgevoel over de asielkittens. Het is ook een goed compromis, een Britje en een asielkitten. Alleen moet je dan wel goed opletten dat de asielkitten niet te actief is. Maar ach, rustige HTK's zijn er ook, kijk maar naar Diesel :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ja ik snap je wel
Het karakter van een Brit is geweldig
En dat ie al wat luier is
Sja mijn ervaring is net zo
Gizmo is nooit actief geweest maar z dat wisten bukte al
Is wel wat meer gaan leven sinds caya maar nee nog steeds erg lui
Maar toch vind ik t een heerlijk ras heel makkelijk
En kunnen met veel dingen omgaan
Ik zeg doen
Als ik geen vriend had die me tegen hield had ik er denk ik ook al weeë 1 gehad
Britten zijn verslavend
Maaaaaar htk net zo, ben net zo verliefd ip caya als op giz hoor :)
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Cerna »

Chiquita98 schreef:Maarja 6 katten? Ik heb de ruimte, maar is het niet teveel. Sla ik nu niet door met mijn kattenhobby??
Ja, zes katten is echt te dol hoor; het moet wel normaal blijven.......... :eshifty:

Leuk, doen joh. En een of twee kittens? Twee kittens is echt heel erg druk en heel erg onrustig (de andere katten hier worden soms stapeldol wanneer ze door het huis vliegen) en Bruno is zelf nog een kitten, dus ik zou voor één gaan. Een leuk vriendje (of vriendinnetje) voor Bruno.
Zijn de kittens (half)broertjes/-zusjes van Bruno of is het van een andere vader en moeder?

En wanneer jij dan een katertje neemt, dan wacht ik met castratie van de dames en dan........... :edance:
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Chiquita98 »

Heb nog even de tijd om na te denken. Eentje komt er wel als alles goed gaat.
De grote zus van Bruno is bevallen. Bruno word over een kleine twee weken ook alweer een jaar. Gaat snel maar hij is inderdaad ook nog kitten genoeg
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door eveline1982 »

Denk dat Bruno ook nog wel "kitten" genoeg is voor een kitten. En ach wat is veel, ik heb dan "maar" 3 katten maar ook 2 honden van beide rond de 40 kilo en 3 ratten ;) . Als je de ruimte en financieen hebt, en je wilt het graag zou ik er lekker voor gaan :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door Brittenbolletje »

Och mijn britten zijn niet lui, maar ja britten zijn wel verslavend.

Maar goed overna denken wat je precies wilt :)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Ook bij mij komt er waarschijnlijk een nieuw britje

Bericht door BillyJean »

Mijn man wil niet, maar anders haalde ik weer een Brit erbij. Fayline is nu ruim 6 en blijft lekker jong bij Taffy en speelt nog steeds.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie