Plassen op de deurmat
Plassen op de deurmat
Hallo,
Ik heb nu Daisy meerdere keren betrapt op plassen op de deurmat.
Als ik dit zie, druk ik haar neus er even in, en plaats haar dan op de kattenbak, en herhaal dit 2 á 3x.
Maar ze blijft het helaas wel doen.
Heeft iemand een oplossing?
Ik heb nu Daisy meerdere keren betrapt op plassen op de deurmat.
Als ik dit zie, druk ik haar neus er even in, en plaats haar dan op de kattenbak, en herhaal dit 2 á 3x.
Maar ze blijft het helaas wel doen.
Heeft iemand een oplossing?
Re: Plassen op de deurmat

Plassen op de deurmat is nooit zonder reden, ze doet dit echt niet uit baldadigheid... Misschien heeft het een medische oorzaak of sproeit de buurtkater tegen de deur.
Misschien is een boekje over kattengedrag iets voor jou aangezien je steeds met 'beginnersvragen' komt.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Met deze mat leer je het niet meer af omdat de urinegeur er in zit, dan blijft het aantrekkelijk.
Vraag: duw je de neus van een kleuter ook in een vieze luier als die niet op de wc plast/poept maar in de luier?
Sommige matten zijn erg aantrekkelijk. Daarnaast kan het markeren zijn omdat buurt katten tegen jou deur plassen. Je moet dus zorgen dat de trigger om daar te plassen verdwijnt
Vraag: duw je de neus van een kleuter ook in een vieze luier als die niet op de wc plast/poept maar in de luier?
Sommige matten zijn erg aantrekkelijk. Daarnaast kan het markeren zijn omdat buurt katten tegen jou deur plassen. Je moet dus zorgen dat de trigger om daar te plassen verdwijnt

Oke ik heb helemaal niet door dat er een kat tegen mijn deur plast.
In ieder geval nog nooit gezien of gehoord.
Van de mat vind ik jammer.
Dan moet ik een nieuwe kopen, maar dan kan Daisy er weer op gaan plassen.
Dus wat is een goed advies?
In ieder geval nog nooit gezien of gehoord.
Van de mat vind ik jammer.
Dan moet ik een nieuwe kopen, maar dan kan Daisy er weer op gaan plassen.
Dus wat is een goed advies?
- mittenslief
- Tijger
zeker niet met dr neus in de urine drukken.....daar los je echt niets mee op...hoe oud is ze nu??? op die plaats ff een klein doosje met grind ofzo zetten
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
16 weken oud zijn beide kittens.
-
- Tijger
Met de neus erin wrijven? Wie doet dat nog in deze tijd? niet doen hoor.
Ik zou voorlopig geen deurmat neerleggen en eerst achter komen of het niet medisch is. Hoeveel kattenbakken heb jij staan
Ik zou voorlopig geen deurmat neerleggen en eerst achter komen of het niet medisch is. Hoeveel kattenbakken heb jij staan

- Kattebeest
- Tijger
Heeft Daisy altijd wel eens op de mat geplast of is het iets van de laatste tijd?
Bij Ginger gaat het nog wel goed begrijp ik.
Heb je iets veranderd aan de kattenbak(ken) of het grit? Is er iets anders in huis veranderd of ben je je anders naar haar gaan gedragen sinds Ginger erbij gekomen is? Als Daisy een gevoelig katje is kan het in kleine veranderingen zitten.
En zoals @Brittenbolletje zegt zou het ook een medische oorzaak kunnen hebben. Misschien haar urine laten controleren bij de dierenarts.
Bij Ginger gaat het nog wel goed begrijp ik.
Heb je iets veranderd aan de kattenbak(ken) of het grit? Is er iets anders in huis veranderd of ben je je anders naar haar gaan gedragen sinds Ginger erbij gekomen is? Als Daisy een gevoelig katje is kan het in kleine veranderingen zitten.
En zoals @Brittenbolletje zegt zou het ook een medische oorzaak kunnen hebben. Misschien haar urine laten controleren bij de dierenarts.
Nancy
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Ik heb 2 kattenbakken staan.
Het plassen van Daisy op de deurmat, heb ik nog maar iets van 3 á 4 weken gezien.
Ik heb niks veranderd aan de kattenbakken, en niet aan mijn woning.
Waarschijnlijk is dit verwend gedrag van Daisy.
Het plassen van Daisy op de deurmat, heb ik nog maar iets van 3 á 4 weken gezien.
Ik heb niks veranderd aan de kattenbakken, en niet aan mijn woning.
Waarschijnlijk is dit verwend gedrag van Daisy.
Verwend gedrag??? Nee hoor. Er is iets. Katten zijn heel hygienisch en doen dit niet zomaar. Een buurtkater, te weinig kattenbakken, een medisch probleem, er kan vanalles achter zitten.
Er is wel een buurtkat.
- Kattebeest
- Tijger
Hoop dat het iets simpels is zoals een buurtkat. Maar het zit me toch niet helemaal lekker.
Je zou eens met Daisy naar een dierenarts kunnen gaan voor een algemene controle en ook urine meenemen. Urine kan je opvangen met speciale katkor korrels, die zijn bij de da te krijgen. Voor tips over het opvangen van urine kan je de zoekfunctie gebruiken en anders het forum raadplegen. Weet niet hoe dat het beste met poezen gaat, heb zelf een kater en kan je dus niet goed hierin adviseren.
Je vragen gaan vooral over Daisy en niet zozeer over Ginger. Drukke kitten, motorisch minder fijngevoelig en nu plasproblemen. Vandaar dat het me niet zo lekker zit en een bezoek aan de da voor een algemene controle wel eens een goed idee zou kunnen zijn.
Hoe gaan die twee nu met elkaar om? Hebben ze elkaar gevonden of is er nog steeds iets van strijd?
Maak me een beetje zorgen....
Je zou eens met Daisy naar een dierenarts kunnen gaan voor een algemene controle en ook urine meenemen. Urine kan je opvangen met speciale katkor korrels, die zijn bij de da te krijgen. Voor tips over het opvangen van urine kan je de zoekfunctie gebruiken en anders het forum raadplegen. Weet niet hoe dat het beste met poezen gaat, heb zelf een kater en kan je dus niet goed hierin adviseren.
Je vragen gaan vooral over Daisy en niet zozeer over Ginger. Drukke kitten, motorisch minder fijngevoelig en nu plasproblemen. Vandaar dat het me niet zo lekker zit en een bezoek aan de da voor een algemene controle wel eens een goed idee zou kunnen zijn.
Hoe gaan die twee nu met elkaar om? Hebben ze elkaar gevonden of is er nog steeds iets van strijd?
Maak me een beetje zorgen....
Nancy
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik zou de deurmat weggooien, een derde kattenbak aanschaffen en die op de plek van de mat neerzetten.
gewoon goedkoop afwasteiltje is afdoende - paar euro bij Blokker/Action.Giraffe.
Maak je de kattenbakken wel meermalen per dag schoon? En daarmee bedoel ik niet de hele bak leegkieperen, maar plasjes en poepjes eruit vissen.
gewoon goedkoop afwasteiltje is afdoende - paar euro bij Blokker/Action.Giraffe.
Maak je de kattenbakken wel meermalen per dag schoon? En daarmee bedoel ik niet de hele bak leegkieperen, maar plasjes en poepjes eruit vissen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Kinderachtig gedrag?? Nee hoor, katten zijn nooit kinderachtig, dat is iets wat alleen wij mensen kunnen, kinderachtig zijn.
Als Daisy plast op de deumat, dan is er iets aan de hand. Waarschijnlijk blijft ze het doen omdat haar geur er nu in zit. Een deel van het probleem is dus de deurmat weggooien. Als je bang bent voor schade voor de vloer, kun je tijdelijk kranten neerleggen of daar een kleine kattenbak neerzetten.
Soms is het zo dat poezen weigeren op een bak te gaan waar al iets in zit, die poezen willen alleen op een schone bak. Een oplossing kan dus ook zijn nog 1 of 2 bakken er bij te kopen. Dit hoeven geen dure kattenbakken te zijn, een afwasteiltje voldoet ook. En dan altijd zorgen dat ze schoon zijn. Weet niet hoe vaak je de bakken doet nu?
Het kan ook zijn dat het grit haar niet bevalt en dat ze daarom niet op de kattenbak wil.
Het kan ook een probleem zijn tussen de twee dames. Daarom ben ik ook wel benieuwd hoe dat gaat. Spelen ze samen? Liggen ze samen te slapen? Wassen ze elkaar? Enz..
Ook ik zou eerst naar de DA gaan, om medische oorzaak uit te sluiten.
Tot slot vraag ik mij af, mede forummers, kan dit al territoriaal gedrag zijn? Dat ze gecastreerd moet worden?
Als Daisy plast op de deumat, dan is er iets aan de hand. Waarschijnlijk blijft ze het doen omdat haar geur er nu in zit. Een deel van het probleem is dus de deurmat weggooien. Als je bang bent voor schade voor de vloer, kun je tijdelijk kranten neerleggen of daar een kleine kattenbak neerzetten.
Soms is het zo dat poezen weigeren op een bak te gaan waar al iets in zit, die poezen willen alleen op een schone bak. Een oplossing kan dus ook zijn nog 1 of 2 bakken er bij te kopen. Dit hoeven geen dure kattenbakken te zijn, een afwasteiltje voldoet ook. En dan altijd zorgen dat ze schoon zijn. Weet niet hoe vaak je de bakken doet nu?
Het kan ook zijn dat het grit haar niet bevalt en dat ze daarom niet op de kattenbak wil.
Het kan ook een probleem zijn tussen de twee dames. Daarom ben ik ook wel benieuwd hoe dat gaat. Spelen ze samen? Liggen ze samen te slapen? Wassen ze elkaar? Enz..
Ook ik zou eerst naar de DA gaan, om medische oorzaak uit te sluiten.
Tot slot vraag ik mij af, mede forummers, kan dit al territoriaal gedrag zijn? Dat ze gecastreerd moet worden?
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa
Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa
Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Nee met 16 weken verwacht ik niet dat het territoriaal gedrag is. Ik denk ook niet dat het probleem tussen de twee kittens zit.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda