Van de week laten we Champ in slapen

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door BillyJean »

Wat ontzettend verdrietig toch. Ook lastig, omdat Fip zo moeilijk is vast te stellen. Heel veel sterkte
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door mittenslief »

laat je niet door die man de grond in drukken....als de dierenarts het niet weet die hem onderzocht heeft kan hij toch niet klink klaar zeggen dat het FIP is....hij gaat in ieder geval vooruit ipv achteruit...bij FIP slaat toch geen enkele AB aan want het is een mutatie en geen bacterie.....helaas moet ik je wel bekennen dat Simba op het eind ook ondertemp. kreeg...tenminste het schommelde heel erg....daar was ik zaterdag voor het eerst mee naar de DA gegaan (41.3 koorts) en woensdag in laten slapen...zo snel ging het hier, at ook totaal niet meer....
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door Anne87 »

Is dat toevallig bij Kortenoord? Die man ken ik namelijk. DA die ook homeopathie doet. Op zich een fijne dierenarts, maar dit ben ik dan niet gewend van hem. Zou ook oordelen op Champ's gedrag en niet op een DA die hem niet heeft gezien.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door nellebel »

niet meteen de moed laten zakken. kijk naar champ, hij gaat er ook nog vol voor. laat je niet leiden door anderen. tuurlijk wilde je dat niet horen, en ik geloof ook in homeopathie maar er zijn grenzen. om via de telefoon zoiets te zeggen, wat moet je er mee? dit heeft niks met homeopathie te maken. hoe komt hij erbij? hij hoorde de symptomen? dat wist je al dat hij symptomen heeft van FIP. ik zou champ nu ook nergens mee naar toe nemen alleen de DA, extra stress levert nu zeker niets op. je doet wat je kunt en verder is het helaas afwachten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door Dinky »

Duimen blijven hier gewoon doordraaien voor een wondertje!
Vooral omdat hij nog wel eet en zelfs weer even is wezen spelen ;-)
Natuurlijk houdt je in je achterhoofd dat het fip kan zijn maar probeer ook nog te genieten van champ en de punten die wel positief zijn. Wat ik van je lees duidt het ene wel op fip maar andere dingen dan weer niet.

Veel sterkte voor jou!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Shimbalaya

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door Shimbalaya »

Ook ik blijf hopen op een wonder.Duimen draaien volop voor Champ.
Heel veel sterkte.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door Brittenbolletje »

Anne87 schreef:Is dat toevallig bij Kortenoord? Die man ken ik namelijk. DA die ook homeopathie doet. Op zich een fijne dierenarts, maar dit ben ik dan niet gewend van hem. Zou ook oordelen op Champ's gedrag en niet op een DA die hem niet heeft gezien.

Ja klopt dat is inderdaad daar.

Ik weet het niet, zijn temp is weer gezakt.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door Chiquita98 »

Balen!! Ik hoop toch zo....kom op ventje
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door Brittenbolletje »

Kom net weer bij de da vandaan. zijn temp veranderd steeds. zijn boller maar anders van vorm. We hebben weer bloed getrokken en gaan nu testen op corona. We gaan het omdraaien nu. Test hij nu dat hij geen corona heeft dus is die bepaling erg laag of niet aanwezig heeft hij geen fip. Het sluit ook niet uit dat hij wel fip heeft, maar goed. ook word er iets anders getest iets met eiwitten of zo.

Daarbij is het krom FIP is niet besmettelijk. Daar hameren ze constant op. corona is besmettelijk, maar als het al gemuteerd is tot FIP dat niet...
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door Chiquita98 »

Wat vreemd zeg. Wanneer is de uitslag bekend van het bloed? Hoe is Champ zelf verder? Speelt ie en eet ie nog steeds?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door Brittenbolletje »

Hopelijk morgen. Spelen? Nee niet echt. Eten jawel. Maat niet alles meer. Geen kvv meer geen snoep meer geen brokken meer. We weten wel dat hij niet oud gaat worden. Zijn buik is anders bol. Donderdag nemen we sowieso beslissingen.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door mittenslief »

als zijn buik nu echt gaat bollen, was je net als ik ook vroeg erbij, waarschijnlijk als je donderdag punctie zal doen is het wel stroperig....temp. ging bij Simba ook op en neer....ga de hoop toch ook een beetje verliezen, het is zo herkenbaar....en wat betreft besmettelijk..corona is heel besmettelijk, de meeste katten maken het door....vaak kittens die diarree krijgen hebben eigenlijk corona...roep dat natuurlijk niet snel, want ik weet wat de gevolgen kunnen zijn....een klein aantal wordt getroffen door de mutant FIP, wanneer en waarom??? vaak slechte start en stress (inenting, castratie)...bij mij was er geen slechte start, wel een enting en naar mijn weten verder geen stress....wel corona dat ik dus ook niet wist....veel katten overwinnen het corona virus maar er blijven ook dragers....al heeft nog geen van mijn pleegkittens FIP gekregen, ben er toch ook altijd bang voor....
knuffel hem nog maar ........
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door G+S »

Ik heb toen ook bloed laten testen van garfield op FIP (ook iets met eiwitten inderdaad en of hij antistoffen had aangemaakt)
Ze hebben dit met spoed naar het labratorium laten sturen op woensdag avond en ik had vrijdagsmiddag de uitslag.

Ik zit er al sinds t topic geopend is mee in m'n hoofd. Heb met garfield toen ook echt in de stress gezeten en nachten niet geslapen.

Veel sterkte en een dikke knuffel voor champ <3
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door Brittenbolletje »

Op fip kan je niet testen. Fip zelf is ook niet besmettelijk. Vanaf nu is hij iedere nacht in mijn slaapkamer. Ook al draagt hij geen corona en weten we zeker dat het geen fip is, word hij ook niet oud. Uiterlijk donderdag beslissen we hoe en wat. We gaan niet zo slecht het weekend in.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Van de week laten we Champ in slapen

Bericht door Anne87 »

Ik word hier heel verdrietig van. Die arme kleine Champ. Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte he? Knuffel hem nog maar eens goed, ook namens mij, Noodle en Milo.
Plaats reactie