rood huidje

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
NelsonNapoleon
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2013 20:23

rood huidje

Bericht door NelsonNapoleon »

Nelson is een kitten en likt veel aan zijn pootjes. Ze zijn nu rood en ik maak me daar zorgen over. Heeft iemand een idee wat dit kan betekenen?
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: rood huidje

Bericht door Kattebeest »

Hoe oud is Nelson?, blijft hij binnen of komt hij ook buiten? Krijgt hij medicijnen? Ontwormd, vrij van vlooien, geënt? Woont Nelson alleen of heeft hij huisgenootjes? (maatje, andere dieren) Waar komt hij vandaan? Is hij al eens bij een dierenarts geweest?

Is het je eerste kitten of kat?
Meer info is welkom!
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: rood huidje

Bericht door eveline1982 »

Wat meer info is wel wenselijk ja. Maar als ze rood zijn en geirriteerd dan zou ik toch even langs de dierenarts gaan om een medisch probleem uit te sluiten
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
NelsonNapoleon
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2013 20:23

Re: rood huidje

Bericht door NelsonNapoleon »

Nelson is een kitten van 15 weken oud. Hij word vergezeld met een broertje: Napoleon. Ze zijn vrij van vlooien, wormen en al gechipt (ook geënt). Ze komen van een moeder van een vriend. Op 12 weken in huis gehaald.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: rood huidje

Bericht door eveline1982 »

En ben je al met hem naar de dierenarts geweest ervoor?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
NelsonNapoleon
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2013 20:23

Re: rood huidje

Bericht door NelsonNapoleon »

nee, nog niet maar ik probeer hem zo veel mogelijk hem van zijn pootjes af te houden
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: rood huidje

Bericht door eveline1982 »

Dan raad ik je toch aan om een afspraak te maken bij de dierenarts. Het kan nl van alles zijn, van stress tot iets medisch.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: rood huidje

Bericht door Ms Maaike »

Je zal toch iets aan de oorzaak moeten doen NelsonNapoleon; hem weghouden van z'n pootjes kun je niet altijd doen en het is symptoombestrijding.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
NelsonNapoleon
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2013 20:23

Re: rood huidje

Bericht door NelsonNapoleon »

dankjewel voor jullie tips, hij is nu veeel minder aan zn pootjes aan het likken, heb de dierenarts gebeld en hij zij dat je hem gewoon van zn pootjes moest afhouden en dat hielp.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: rood huidje

Bericht door Anne87 »

En hij wilde hem niet even zien om vast te stellen waar het aan ligt? Hij wist zeker dat het geen parasiet was, reactie op voeding of medicatie? Stress, waar je wat aan moest doen? Typisch.
NelsonNapoleon
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2013 20:23

Re: rood huidje

Bericht door NelsonNapoleon »

Ja, dat is zo!!!
Plaats reactie