1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door Catlady13 »

Gister gaf mijn oudste kat(9) een paar keer over. Op een gegeven moment was het slijm met rode vlokjes. Mijn zus(die assistente is) zei dat het geen kwaad kon als ze verder helder oogde.

Poes is opgehouden met braken en zit nu apart, maar ze ligt alleen maar op haar kleedje, begroet me wel als ik binnen kom en is aanhalig, maar ze eet niet goed en ik heb nog niks in de bak gevonden.

Nu is 1 van haar dochters(6) ook wat minder, vacht is opgezet en ze is humeurig. Een jongere kat(2) heeft ook een licht opgezette vacht.

De oudste zit met de jongste in dezelfde 'woongroep 1', maar de dochter zit in een andere 'woongroep 2'.

Het is me ook opgevallen dat het eetgedrag in woongroep 1 verminderd is. Bakjes blijven staan. Woongroep 2 lijkt normaal, alleen de dochter eet dus niet goed en 2 anderen soms ook niet.

Het voer is al tijden hetzelfde. Coshida van de Lidl en 's avonds blikvoer van de AH(pate in de smaken rund, wild en kip). Samenstelling in huis is ook niet anders en poezen wonen binnen.

Morgen ga ik met oudste naar de DA, want ik vertrouw het voor geen meter, maar herkent iemand dit ziektebeeld? Ik lees over infectieziektes en dergelijk, dus je kan je voorstellen dat ik me zorgen maak. Mijn moeder vermoed dat er iets misschien niet goed is geweest met het voer, dat de samenstelling anders is.

Sorry als het apathisch geschreven lijkt. Ik wilde puur de feiten in het stukje voor een duidelijk beeld.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: 1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door Kattebeest »

Misschien kun je wat meer info geven?
Begrijp dat er twee woongroepen zijn, gaat dat om woongroepen van mensen of van katten of van beiden en om hoeveel katten gaat het, samenstelling (kater/poes), leeftijden, woonomgeving?

Ging het om slijm met bloedvlokjes of was het iets anders?
Ben geen da, noch assistente maar dit klinkt niet echt goed.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: 1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door Catlady13 »

Woongroepen zijn katten inderdaad. Groep 1 bestaat uit 7 katten, leeftijden 9(poes), 6(kater), 3(poes) en 4 van 2(kater en 3 poezen).
Groep 2 zijn 6 katten, leeftijden 7(poes), 2 van 6(poezen), 2 van 4(kater) en 1 van 3(kater). Alle katten zijn geholpen.
We wonen in een groot herenhuis. De katten verblijven binnen met voldoende kattenbakken en ligplekjes tot hun beschikking.

Het leek op slijm met bloedvlokjes inderdaad. Het klinkt inderdaad niet goed, daarom ga ik ook met haar naar de DA. Ik dacht dat als het braken zou stoppen ze beter zou voelen, maar ze is gewoon niet fit.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: 1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door Kattebeest »

Goed dat je naar de da gaat.
Mijn vraag over de woongroepen ging vooral om infecties en besmetting en deel je zorg. Je wil inderdaad niet dat er iets uitbreekt binnen de groepen. Hoop dat het niet ernstig is.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: 1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door Catlady13 »

Ja die besmetting is ook mijn zorg. Als ze allemaal ziek worden..heb ik gehad toen ik nest kittens opving die niesziekte bleken te hebben...2 katten die er niet bij konden hadden droge vormen en moesten ook behandeld.

Ik ga gewoon uit van een erger scenario..dan valt het mee..hoop ik :epray:
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: 1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door Catlady13 »

De oudste poes voelde zich vandaag een stuk beter, maar er zijn andere katten ziek en overgeven. We hebben de DA gebeld en zij zeiden gelijk een virus. Ik ga zo medicijnen halen en dan moeten we ze allemaal behandelen. Binnen 3 dagen moet het opklaren en anders weer even contact opnemen.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: 1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door Kattebeest »

Heeft de da ook gezegd om welk virus het gaat?
Fijn dat het zo op het eerste gezicht niet ernstig is.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: 1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door Catlady13 »

Nee dat kon ze niet zeggen. Maar het moest met 3 dagen opklaren. Heb wel de dochter op een eigen kamer. Ze is echt slecht. Ga haar vanavond nog een klein beetje voeren, want eten doet ze niet. Ze is wel aanhalig en geeft kopjes. Precies zoals haar moeder deed. Ik hoop dat het opklaart.
Vind het vreselijk om ze zo te zien...arme poezels
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: 1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door Catlady13 »

Nou de meeste poezen eten weer en zijn weer happy. De oudste poes is weer helemaal zichzelf en uit 'quarantaine'. Haar dochter zit nog apart, maar lijkt ook de goede kant op gaan. Er zijn alleen nog 4 die minder zijn en niet eten. De grootste van die 4 vindt het medicijn lekker :roll: , maar eet nog niet optimaal en 2(poes en kater) waren niet ziek, maar zijn nu wel min. De poes is zelfs een schrokop(ik vermoed dat ze uit een huis komt waar ze heeft moeten knokken voor haar voer).

Het enige is dat de Coshida gewoon niet meer favoriet is bij de poezen. Ik heb ze maar wat Felix Inhome bijgegeven en dat gaat er in als koek(is het ook eigenlijk haha).

Ik ben dus ook op zoek naar een goed voer, vergelijkbaar in prijs met de Coshida. Dat is nogal een klus...
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door Dinky »

Geen idee wat coshida kost (ken het merk niet) maar op zooplus heb je erg veel keuze in voer in verschillende prijsklassen ;-)

Wel fijn dat alles weer onder controle lijkt met beide groepen :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door eveline1982 »

Coshida is het merk wat je bij de lidl kan kopen, te vergelijken met andere supermarktmerken. Ik denk eerlijk gezegt niet dat er een goed voer bestaat in die prijs categorie.

Mocht je voor een kwalitatief redelijk goed voer willen gaan, want niet meteen enorm hoog geprijsd is, raad ik je aan om te kijken naar bozita feline. Dit is niet in de winkel te krijgen, ik kocht het altijd op zooplus.nl
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: 1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door mittenslief »

wat heb je eigenlijk voor medicijn gekregen als ik vragen mag
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: 1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door Catlady13 »

Ze hebben toendertijd Novacam gehad.

Ik voer nog steeds Coshida gemengd met Opticat en 's avonds pate met warm water. Ik heb vele soorten voer gehad en krijg het beste resultaat met dit voer. Poepjes zijn mooi, stinken ook niet hard en ze zitten goed in de vacht.

Heb een lapje wat echt 3 jaar lang onder de kale plekken zat, pootjes, buik, kont. Sinds ik Coshida met Opticat ben gaan voeren is ze compleet opgeknapt.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: 1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door mittenslief »

jammer dat je zo laat reactie teruggeeft.....dan had ik je de novacam zeer zeker afgeraden.....heel de cam familie komt er hier niet in...
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: 1 poes overgeven, lusteloos, rest eet niet goed

Bericht door Catlady13 »

Ik heb altijd goede ervaring gehad met novacam. Mag ik vragen wat er mis is en wat je als vergelijkbaar alternatief gebruikt?
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Plaats reactie