Mika heeft een nieuw vriendje!

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Sucre
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 okt 2013 14:26

Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door Sucre »

Paar dagen geleden in het voorstel topic, verteld dat Mika een kitten vriendje zou krijgen. Ik heb daar twee berichten op gehad dat ik dit beter niet kon doet. Of een oudere asiel kat, of 2 kittens.

Gezien het feit dat ik mijn kat en zijn gedrag erg goed ken, en de kitten ruim 12 weken is, en van de eigenaren een en ander te horen kreeg ben ik er toch voor gegaan.

En echt, dit is niet zoals ik me had voorgesteld. Het is bijna te mooi om waar te zijn.

Ik liep binnen met de reismand en Storm (de indringer ;) ) en Scout (de hond) kwam meteen aanlopen. Nadat ik Storm op de kattenbak had gezet, kwam Scout weer. Hij gaf Storm een lik over zijn koppie en ging weer in zijn mandje liggen.

Toen was Mika aan de beurt. Ook dat ging erg goed. Gesnuf, geren, gebrom, en een blaasje. Klaar...
De heren gingen op de trap zitten en elkaar aangapen.

Ze vinden het stiekem nog wel samen en gaan nog erg hun eigen weg. Maar dit gaat goed komen :D

Ben er zeker van! :edance:

Mika en Storm op de trap
Afbeelding

Storm zijn eerste wegdut momentje hier
Afbeelding
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door Roest »

Wat een schatje. <3

Gezellige beestenboel toch? :-P
Sucre
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 okt 2013 14:26

Re: Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door Sucre »

Storm je bent een schatje Ik heb wel 4 uur mogen slapen van je! Toen we weer beneden kwamen, waren jij en Mika een beetje gek. Jullie deden alsof jullie elkaar nog nooit hadden gezien? Beetje bozig is Mika nu naar boven, en jij bent aan het knorren, maar overduidelijk nog onder de indruk van Mika zijn onverwachte move's. En Scout? Scout, slaapt door alles heen. Lieve vriendjes van me (HUG)

Afbeelding
Sucre
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 okt 2013 14:26

Re: Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door Sucre »

Het gaat super goed tussen Storm en Mika! (en Scout)

Alleen iets minder nieuws. Op de 3e dag dat Storm hier was, merkte ik op dat wanneer hij gepoept had het echt vreselijk stonk. Aan zijn poepje kon ik zo niks bijzonders zien, maar ik zag aan zijn kontje bloed en slijm. In paniek heb ik de dierenarts gebeld. Maar hij had geen diarree dus kon volgens haar ook wormpjes zijn. Het was in ieder geval geen spoed. Volgende ochtend had meneer wel diarree. Weer slijm en bloed aan zijn poepertje en een bol buikje. Ook deed het poepen een beetje pijn volgens mij (miauwen op de bak). Hup nu dus wel naar de dierenarts, en wel direct. Wat blijkt.. Giardia.. Arm kereltje. Hij heeft nu vandaag zijn 2e stukje pil op en het lijkt wat beter te gaan. Poep stinkt ietsje minder naar mijn idee, en zijn kontje is redelijk. Dus we zijn (hopelijk) goed op weg.

Iemand trouwens meer info over Giardia? heb al wel op internet gekeken, maar ben benieuwd met jullie "ervaring" of kunde ook :)

Alleen die stukjes pil naar binnen krijgen wat een ramp. Heb nu (klinkt misschien heel zielig) net zoals ik bij Siep en Mika vroeger deed een theedoek om zijn lijfje (incl.) pootjes gedaan, bekkie open en pil erin. Nu kan hij tenminste alleen nog bijten in mijn vingers, en niet weg krabben springen etc. Iemand nog meer ideetjes om een pil erin te krijgen? (hij verklaard mij namelijk echt de oorlog als het om pil geven gaat :P )

Ondanks dit, ben ik blij blij blij met Storm, en misschien nog wel meer blij dan blij! Hij maakt het plaatje weer compleet :) Mika is ook weer net een kitten en als het bedtijd is, speelt hij voor papa :) Dotjes love..

Hier ligt Storm knock out op mijn benen zo dottig.. haha <ll>

Afbeelding
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door mittenslief »

oooh let op giardia is erg besmettlijk en je hebt er ook pasta van hoor, misschien net zo makkelijk
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Sucre
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 okt 2013 14:26

Re: Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door Sucre »

Ja,.. dat zei mijn dierenarts ook meteen. Besmettelijk dus andere diertjes goed in de gaten houden.

Oh misschien dat toch de pasta overwegen, ofja... hij moet er toch een beetje aan wennen denk ik dan.. (ontwormen en wellicht krijgt hij ooit iets waar geen pasta voor is en alleen een pil?)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door Ikey »

Klinkt als een goeie match! Maar wat vervelend dat Storm ziek is.. Mag je de pil fijn stampen? Staat in de bijsluiter. Want dan kun je het mengen met wat natvoer. Als de pil klein genoeg is kun je hem ook er gewoon tussen stoppen. Ik gaf mijn kitten haar medicijn, pijnstiller, gewoon met wat brokjes in en hield die in mijn hand. Dan at ze het pilletje gewoon ongemerkt mee op. Zo hoef je hem niet in een handdoek te wikkelen, lijkt me erg stressvol voor hem.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
bayou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 okt 2013 00:16

Re: Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door bayou »

Wat een leuk katje heb je erbij....
jammer dat je meteen gezondheidsproblemen hebt, dat is geen pretje.
Hoe heet het middel wat je kreeg voor de giardia?
Ik heb ook pasta gekregen, ging er ook niet makkelijk in hoor...drie dagen na elkaar.
En laatste vraag, waar heb je het katje vandaan?
Is het een raskat?
Gebruikersavatar
Lane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 okt 2013 23:33

Re: Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door Lane »

Wat een super katjes <3 Vind ze erg leuk.
Hoe gaat het nu met Storm? Alweer wat beter?
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door niklev »

ahhhhhw zo lief!
ben benieuwd hoe het nu gaat
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door Adriana »

wat heerlijk dat het tussen kleine Storm en Mika al zo goed gaat en wat een heerlijke pluizebol!
in dit soort gevallen zeggen we het altijd van te voren, want het gaat heel vaak heel anders,
maar dit lijkt een erg goeie match.
en kan me voorstellen dat je dol op hem bent, heerlijk beertje!

met pillen ingeven is het belangrijk dat jij zelf rustig en vastberaden bent. zachtjes tegen hem praten en hij zal eraan moeten wennen dat iemand aan/in zijn bekje zit.
er zijn topics met tig tips over het ingeven van medicijnen.. hoop dat je snel van die nare giardia af bent!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Sucre
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 okt 2013 14:26

Re: Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door Sucre »

Tussen Mika en Storm gaat het geweldig.

Alleen met Storm zelf minder

Zucht...

Qua ontlasting gaat het goed. vraag me af of het toch echt giardia is/is geweest.

Hij is sinds zaterdagochtend gestopt met eten. Net had hij (gelukkig) wel een beetje gedronken. Maar daarna ging hij smakken/belletjes blazen. Hield gelukkig snel op maar de schrik zat en zit er nog steeds goed in. Storm gekalmeerd, want die was ervan geschrokken zelf, en terwijl ik daarmee bezig was de dierenarts gebeld. Kan over anderhalf uur terecht..

:ziek:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6851
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door Dinky »

Sterkte straks bij de da!

Niet eten is voor katten maar zeker voor kittens slecht :-( Zou je ook adviseren om een volgende keer dat hij een dag niet eet te gaan spuitjevoeren. Nu al twee dagen dus zonder eten is teveel (wellicht dat je astronauten voer kan krijgen bij de da die hoger zit in voedingsstoffen zoals convalesence van royal canin?)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door Brittenbolletje »

Leuke vent :)... balen dat hij niet lekker is. succes bij de da
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Mika heeft een nieuw vriendje!

Bericht door mittenslief »

ik denk dat hij niet lekker is van de ontworming ...daar kunnen ze echt beroerd van worden.....belangrijk is inderdaad dat ze wel wat binnen krijgen....suc6 bij de da
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie