Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Na een poosje zonder medicijnen komen de symptomen weer terug bij mijn kitten.
De ontlasting wordt ondanks de sensitivity weer onvast.
ze wordt wat slomer en magerder.
Het blijft een emotionele achtbaan met haar....
nu zit ze weer lekker spinnend half op de laptop.
Ze bijt in mijn mouw....
Ik hoop dat ik haar mag behouden, maar ik twijfel of ze er doorheen komt.
Duimen dat haar ontlasting morgen wee rwat vaster is.
niet opgeven hoor....onze maine coon is het 1e jaar van zijn leven constant aan de diarree geweest....vele onderzoeken hebben we gedaan, maar niets hielp, omdat hij ook nog langharig is kon ik hem vrij regelmatig wassen als hij weer onder de stront zat.......toen net na zijn 1e verjaardag poepte hij zo maar uit het niets een drop...blij dat ik was.....als je een goede keukenweegschaal hebt kan je daarop het gewicht in de gaten houden....en als mijn pleegkittens diarree hebben voer ik ze meestal de blikjes van miamor, rijst met kip daar doen ze het heel goed op kan je betellen bij zooplus
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosjeen mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Had jouw maine coon ook tritrichomonas of was er een andere reden?
Ik geef het zeker niet op hoor, ze is nogal een vechtertje en zolang ze levenslust laat zien vecht ik met haarmee.
Maar de onzekerheid is lastig om mee te dealen.
Hoi,
heb het gelezen en herken veel in je topic.
De emotionele achtbaan waar je in zit.
En de band die steeds hechter wordt.
Gaap braakt niet gelukkig en ze wil wel eten en veel ook.
Gelukkig nog geen sprake geweest van opname, daarvoor is ze te goed.
alleen in die dagen dat de d.a. aan Fip dacht en het over inslapen had.
toen zat ze in haar eigen ontlasting, dat ging maar door.
En de panacur behandeling was ook bijna het middel even erg als de kwaal.
toen braakte ze er wel bij en had geen eetlust.
Vandaag heeft ze moeilijke momenten gehad, met mauwen en onzindelijke neigingen.
Maar nu gelukkig alweer een paar uur rustig.
de ogen staan weer fel en dwingend, zoals ze me aan kan kijken!
Helaas is ook de bernersennen erg ziek die heeft hepatitis en wordt nu behandeld met prednison.
dus die ligt ook in haar eigen nattigheid soms of plast midden in de kamer.
tis hier net een klein dierenhospitaal.
En dat terwijl we de afgelopen weken verhuisd zijn en ik al een poosje overspannen thuis zit.
Maar als ze er bovenop komt hoef ik gelukkig geen afscheid van haar te nemen.
fokker heeft zich volledig teruggetrokken, dus alle zorg en verantwoording liggen nu bij mij.
En de kosten natuurlijk.
maar daarnaast gelukkig ook veel grappige, leuke en lieve momenten.
Ze hecht zich ook sterk aan mij en wil af en toe haast wel in me kruipen.
en haar neiging om in mijn hals te willen slapen is ook erg lief, maar soms wel lastig.
ik neem haar maar weer een nachtje zelf op de kamer en morgen is er weer een dag.
beste bayou....zo te lezen zit je aardig op het randje ja......de onmacht is inderdaad niet om mee te leven, neem aub contact op met brittenbolletje....zij is door deze ellende ook allemaal achter de rug en het is helemaal goed gekomen...kan ook prive hoor (denk ik)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosjeen mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Ja hoor je mag contact opnemen. ik wil wel heel graag weten welke medicatie je kleine uk heeft gehad. panacur heb ik gelezen. Ik ben echt wel bereid je tips gegeven en te helpen. ben de kwaadste niet
Ze heeft panacur gehad en ronidazol dit voor mogelijk giardia en zeker voor de tritrichomonas parasiet.
verder krijgt ze alleen sensitivity voer en probiotica.
Geen a.b. of iets dergelijks.
Ze is de nacht goed doorgekomen en heeft samen met vriendinnetje Beels op mijn kamer geslapen.
zijn nog even aan het spelen geweest en vannacht maar 1 keer op de bak met spuitpoep.
ze is getest op levershunt: negatief en Fip positief.
De natte vorm is het zeker niet, dan zou ze al dood geweest zijn.
maar het zou nog droge Fip kunnen zijn....daar tob ik over.
Je weet dat FIP officieel niet te testen is? Want iedere kat draagt het met zich mee. Wil je mijn tips hebben en wil en ga je er ook wat mee doen?? Want dit is echt zielig voor de kleine.
Maar Bayou, bij tritrichonomas is het toch normaal dat een kat meerdere keren een terugval kan krijgen omdat het 2 jaar kan duren voordat de parasiet uit het lichaam is.
Fip is officieel niet te testen maar er wordt wel gezegd dat een positieve titer+ zes specifieke afwijkingen in het bloedbeeld een 100% Fip profiel geven.
Ik wil graag jouw tips bekijken, waar vind ik die?
@ Shimbalaya:
Ik heb nog even die link van wilhelminapark bestudeerd en lees daar inderdaad dat het normaal is dat de symptomen terugkeren nadat de medicatie stopt.
Dat stelt wat gerust, hoewel de angst dan is dat ze weer zo erg ziek wordt, want dan is ze erg zielig.
ook vraag ik me af of het dan zinvol is om het hele dure sensititvity te blijven voeren?
dik 22 euro voor een zakje van anderhalve kilo is wel erg aan de prijs?
En kan een kat gewoon doorleven terwijl die zo vaak hevige diarree heeft?
Raakt ze dan niet verzwakt?
Ik vraag me af of Beels niet toch ook besmet is geraakt, die heeft nu ook dunne ontlasting.
De andere katten eten al met de sensitivitybrok mee...
Het is wel besmettelijk dus raadzaam om of alles te behandelen of quarantaine. maar dat laatste lukt nu natuurlijk niet meer dat snap ik.
Ik zit nu nog op mijn werk maar ga weg om half 1. er is 1 middel die ik niet tussen je rijtje medicatie zie die je ook ka ngebruiken. maar weet even niet hoe het heet uit mijn hoofd. dat moet je wel halen bij de dierenarts.
Wat is het gewicht en leeftijd van je kat?
Want daarbij raad ook okugest aan kan je gewoon bij de kruidvat en zo kopen. is niet zo duur, maar als je dat geeft heb ik het gewicht nodig zodat ik een dosis kan doorgeven. ook heb ik een ander homeopatishc middel maar die weet ik ook niet uit mijn hoofd. Dit heeft mijn kitten toen wel gered. nu is het een kat van 9 maanden wat niks meer heeft en alles weer kan hebben.
ze kreeg ook sensitivity. door mijn middelen en die medicatie van de dierenarts kon ik haal op een gegeven moment ook normale brokken geven. ik weet niet of je die zakjes natvor versie geeft, maar de laatste homeopatische middel ruikt niet lekker en is poeder. ik heb volgehouden en na 2 dagen at mijn kleine hump toen ook dat gewoon op.
Ik zou wel voorzichtig zijn met haar alweer een ander medicijn te geven.Als ze al Panacur en Romidazol heeft gehad, dat zijn beide heftige middeltjes vooral de Romidazol.
Is natuurlijk een hele aanslag op haar weerstand al die medicijnen achter elkaar.
Maar ik neem aan dat je eerst met je dierenarts hierover gaat overleggen?