2 of 1 kitten nemen?!??

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
luna2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 mar 2013 11:25

2 of 1 kitten nemen?!??

Bericht door luna2012 »

Onze lieve luna (1,5 jaar oud) is afgelopen maandag dood gereden waar ik bij was. Zoals elke morgen wou ik haar begroette, ze was buiten dus ik riep haar , ze kwam super enthuisiast naar me toe rennen zonder om zich heen te kijken en toen werd ze aangereden door een hufter die te hard reed en ook gwn nog doorreerd :-( . Ik zie nog steeds dat lichaampje wat ik altijd zo lief had spartelen en vechten voor der leventje, maar de klap was veel te groot.
Ik ben er echt helemaal kapot van, ze was mijn kleine meisje . ik was zo gek op haar :-(

Me ouders zien mijn verdriet en dachten eraan om een nieuw poesje te nemen. Niet als vervaning maar misschien word het lege diepe gat dan nog een beetje opgevuld. Ik vind het een goed idee. Luna was de perfecte poes, en ze kan nooit vervangen worden en dat wil ik ook niet. maar ik heb hier zoveel verdriet om dat misschien een poesje mij verder kan helpen.

Dinsdag avond zijn we bij 2 nestjes wezen kijken. Ik was meteen verliefd op het 2e nestje wat we zagen. Ze leken allemaal op onze lieve mooie luna.
Me zus kwam op het idee om er 2 te nemen. Omdat we ook vaak dachten dat als Luna alleen thuis was dat ze misschien wel is eenzaam was.
Aan de ene kant vind ik het een goed idee, maar ik twijfel heel erg. Als we sochtends altijd beneden kwamen lag luna rollebollend en knorrent voor de deur. Ze was gek op ons, en wij op haar. Maar toch had ik van ons allemaal de meeste bijzondere band met Luna. Ik kreeg haar in een tijd dat ik erg met mezelf in de knoop zat. Sinds dat we luna bij ons hadden was dat helemaal weg. Zij was mijn vriendinnetje en was er altijd voor me, ze liet me nooit vallen.

Ik ben bang dat als we 2 kittens nemen dat ze dan meer aan elkaar hechten dan dat ze aan mij hechten, en dat zoon mooie band niet meer kan ontstaan
Wat denken jullie??? :-(
Poezen laten pootafdrukjes achter op je hart
Rust zacht lieve Luna, we zullen je nooit vergeten!
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: 2 of 1 kitten nemen?!??

Bericht door flower1980 »

Hier is over het algemeen het advies om voor 2 kittens te gaan, omdat ze met elkaar kunnen spelen, grenzen bij elkaar leren verkennen en veel van elkaar kunnen leren. Kittens alleen wil regelmatig tot problemen leiden.
Mocht je liever 1 kat willen, is het advies om een solokat uit het asiel te adopteren, die niet goed met soortgenootjes overweg kan. Zo heb ik hier Kate in huis, vond volwassen soortgenootjes niet gezellig en doet het prima als solokat.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 2 of 1 kitten nemen?!??

Bericht door Dinky »

Ik lees twee dingen. Eerst dat je een nieuw kitten niet als vervanging ziet van Luna om af te sluiten met dat je dezelfde band zoekt als met Luna.
De band die je opbouwt met een kat is namelijk altijd uniek ;-)

Wanneer je voor kittens gaat zou ik voor twee gaan. Wanneer je in de fotoalbums rondkijkt zie je dat de verzorgers ook hun portie aandacht krijgen ;-) wanneer je voor eentje wilt gaan kan je in het asiel kijken voor een volwassen solopoes, die zijn vaak wat meer mensgericht. Garanties heb je echter nooit, het blijven levende wezens met elk een eigen karakter.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 2 of 1 kitten nemen?!??

Bericht door eveline1982 »

Hallo en welkom op het forum :)

Ik snap je angst, maar deze is echt ongegrond hoor. Of een kitten een knuffelkat word ligt compleet aan het karakter en niet aan het feit of het een maatje heeft. Voor de kitten is het zoveel gezelliger om een maatje te hebben, waar het lekker zijn energie mee kwijt kan en voor jou is het ook een lust om ze te zien spelen, en samen te zien opgroeien :) . Mocht je toch echt voor een knuffelkat willen gaan, die gewend is solo te leven dan raad ik je aan om naar een leuke herplaatser te gaan kijken. Van oudere katten is het karakter al gevormd en weet je (een beetje) wat je in huis haalt.

Dat Luna zo een enorme lieve knuffel was, heb je geluk mee gehad. De meeste kittens gaan toch, solo, gedrags problemen ontwikkelen. Ik zou die gok persoonlijk niet nemen. Ik heb zelf 3 katten en alle 3 komen ze graag knuffels halen en spelen. Maar ze zoeken mekaar ook op voor een spelletje. Als je de kans hebt om 2 kittens te halen, en iedereen staat erachter, zou ik zeggen Doen! :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
luna2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 mar 2013 11:25

Re: 2 of 1 kitten nemen?!??

Bericht door luna2012 »

Luna was totaal geen knuffelkat maar vond het altijd fijn om in je buurt te zijn. Als ze je sochtends voor het eerst weer zag vond ze het wel fijn als je haar oppakte en haar te knuffelde, dan knorde ze altijd. ze was als een kindje voor me.

Ik probeer alleen te vragen.. Als je er 2 hebt heb je misschien minder kans op zoon bijzondere sterke band met elkaar. of is dit totaal niet zo?
Poezen laten pootafdrukjes achter op je hart
Rust zacht lieve Luna, we zullen je nooit vergeten!
Renatevanderveer

Re: 2 of 1 kitten nemen?!??

Bericht door Renatevanderveer »

Wij hebben hier de combi kater-poes en onze band met onze dieren is juist heel sterk geworden sinds ze samen zijn.
Ze kunnen samen ravotten, knuffelen, spelen en kats met elkaar praten.

Wij zorgen echter voor een thuis, hun eten en drinken en als je zelf genoeg investeert in de relatie met je kat, kun je een hele sterke band krijgen.
Wij hadden onze kater eerder dan onze poes en sinds zij erbij is, is onze band met hem juist heel sterk geworden!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 2 of 1 kitten nemen?!??

Bericht door Adriana »

nee, je hebt met iedere kat een aparte band en het hangt helemaal van de betr katzel af hoe warm, intens, claimend, afstandelijk, vriendelijk gereserveerd en zo en zo die band wordt.

hier lopen twee broertjes en de veel oudere Enzo, alle drie katers.
met Maks is mijn band het heftigst en meest claimend wat hem betreft. met Bolle heb ik een hele lieve en echt in mij geinteresseerde band en met Enzo ben ik al 5 jaar bezig een band op te bouwen. dat is een herplaatser die mij helemaal plat kan knuffelen maar als hij niet goed in zijn vel zit, zich ook te pletter van mij kan schrikken en wegkruipt.

en ik denk dat je van alle personeeltjes deze verhalen hoort.. alle relaties katzel/mens verschillen. daarnaast hebben ze ook hun eigen relaties in de groep en dat is heel ander verhaal. maar beinvloedt denk/vind ik niet de relatie die ze met het tweebenig personeel hebben.. dus ga voor twee kittens in plaats van eentje, dat is zo heel veel beter voor de ontwikkeling van de kittens en ook voor jou..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
luna2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 mar 2013 11:25

Re: 2 of 1 kitten nemen?!??

Bericht door luna2012 »

Dankjewel voor jullie reacties lieve mensen.
Luna is luna, en dat zal altijd zo blijven. geen een andere poes kan haar vervangen.
Het is nog erg vers en pijnlijk, soms besef ik nog niet helemaal dat ze nooit meer terug komt want het voelt nog elk moment dat ze thuis kan komen en bij me op de bank komt liggen, en af en toe me aankijkt en met der oogjes naar me knipoogt. Het is gwn zo gek, wie had dit zien aankomen..

Ik heb in iedergeval echt een poes nodig of het er nou 1 of 2 zijn.. hun kunnen mij verder helpen met het verlies.. en ik heb hun zoveel liefde te bieden.

Over 3 weken mogen we ze ophalen
Poezen laten pootafdrukjes achter op je hart
Rust zacht lieve Luna, we zullen je nooit vergeten!
patricia1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 sep 2013 20:39
Locatie: arnhem
Contacteer:

Re: 2 of 1 kitten nemen?!??

Bericht door patricia1990 »

Oh wat vreselijk voor je!!!
Ik zou er 2 nemen, heb nu ook net 2 kittens en het is zo leuk om te zien hoe ze met elkaar spelen en knuffelen.
En je bouwt ook echt een band met ze op als ze met zn 2en zijn hoor.
Sochtends zitten ze spinnend voor de slaapkamer deur en als ik eruit kom komen ze helemaal
Naar me toe rennen om even te knuffelen.
Maarja ik denk dat iedere kat weer anders is. Maar mijn ervaring is, twee is echt super leuk, ook voor hunzelf en je krijgt genoeg liefde en aandacht van ze.
Sterkte nog en veel plezier met je aankomende kitten (s)
Groetjes Patricia en de kiddies Tiger en Vlekkie
Gebruikersavatar
bayou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 okt 2013 00:16

Re: 2 of 1 kitten nemen?!??

Bericht door bayou »

In jouw geval zou ik er beslist twee nemen.
Katten zijn niet graag alleen en het is voor jezelf leuk om te zien hoe fijn ze het met elkaar hebben.
niets aaibaarders dan twee in elkaar verstrengelde poezenbeesten op je schoot.
alleen als je er al 1 hebt zou ik 1 tegelijk adviseren, leuker voor jezelf en beter voor de poes die je al hebt.

sterkte met je verlies van Luna, wat een gruwelijke ervaring moet dat geweest zijn.
En inderdaad een hufter dat hij is doorgereden!
aan de andere kant....als hij schade had gehad aan zijn auto dan had je daarvoor moeten opdraaien.
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

Re: 2 of 1 kitten nemen?!??

Bericht door Rennie90 »

Ik kan beamen dat je band niet minder sterk word wanneer je er twee neemt. Ik heb sinds vier maanden broer rn zus en die twee zijn nirt bij me weg tr slaan! Met als pluspunt dat ze lekker achter elkaar aanzitten, bij elkaar liggen (het liefst op mij haha) en zelfs als ze aan het spelen zijn komt er een nog snel ff een knuffel.halen voordat ie doorrent.
Je hoeft dus totaal nirt bang te zijn en het ligt isd meer aan het karakter en hoeve je met ze doet in het begin. En dan zul je zirn dat er i.p.v. 1, 2 katjes voor de deur zitten als je thuiskomt ^^


En wat naar dat je dat gezien hebt :( kan me voorstellen hoe moeilijk het is. Mijn vorige kat Divo is met 1.5 jaar verdronken en torn kwamen ze even zn lijkje laten zien na twee maanden onder het ijs tr hebben gelegen.. maar dat je ook ziet dat ze aangereden word :( sterkte!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 2 of 1 kitten nemen?!??

Bericht door eveline1982 »

Topic starter heeft ondertussen al 2 kleine poepies rondlopen ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
drie katers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 nov 2013 21:39
Locatie: Tussen Delftzijl en Hoek van Holland
Contacteer:

Re: 2 of 1 kitten nemen?!??

Bericht door drie katers »

Vorig jaar had ik dezelfde vraag. Een kennis had een nestje en ik had eerste keuze. Zal ik er 1 of 2 nemen dacht ik. Het werden er 3 :grin: . In het begin was het heel erg druk, maar o zo leuk, ben zo blij dat ik de derde ook heb genomen.
Groetjes van Ingrid en Guusje, Robin en Freek (24-12-2012)
In gedachten ♥ Boris*(1,5), Sita*(10), Binkie*(14), Kareltje*(2), Mozart*(17), Romy*(19)
Plaats reactie