Britse korthaar altijd een onderkin?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ja maar gaat verschilt
ik vind niet dat hij ervan uit moet gaan dat een Brit snel
leert op
schoOt zit zich overal
op
aanpast
dat is niet bij alle he
niet dat hij denkt van goh ik
koop en Brit en die komt nooit op schoot is niks te
Leren etc
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door BillyJean »

Fayline glundert bij de opmerking " volslank". Dat komt vast doordat ze nog speelt miauwt ze luid. Ik heb 550 euro betaald. Mijn katten staan in het album
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door Brittenbolletje »

Ik begrijp je teskt niet en probeerde smiley te plaatsen maar is niet gelukt. Maar wie zegt dat een brit niet snel leert? niet op schoot zit? Ik bof dan denk ik want er zitten er bij mij 6 opschoot hahahaha en 1 niet.

Het is kat afhankelijk en niet alleen ras afhankelijk. Britten hebben een groot aanpassingsvermogen. Althans die van mij accepteren snel en dat hoor ik ook terug bij mijn kopers.

Ik wil niet persee een brit aansmeren want dat is bij iedereen persoonlijk natuurlijk. Maar van wat er staat bij eisen komen die van echt heel dicht in de buurt :oops:
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door Ms Maaike »

Het klopt wel dat bepaalde karakters vaker bij bepaalde rassen worden gezien, maar ook in het ras zelf zit veel verschil qua karakter. Waarom nemen jullie niet een kijkje in het asiel als het karakter zo belangrijk is? Er zijn genoeg katten daar en meestal kunnen de medewerkers goed beoordelen welke kat(ten) bij jullie past/passen. Als je één kat wil hebben zou ik niet voor een kitten gaan. Behalve dat het sneu is voor het kitten (het kan z'n energie niet goed kwijt omdat het niet een kattenmaatje (van eigen leeftijd) heeft) is het ook sneu voor jullie meubels, planten en humeur. Mocht geld nog een rol spelen (of zijn jullie geen arme studenten? :-P ) dan zou ik zeker kijken naar een asieldier. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cerna

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door Cerna »

Brittenbolletje: mijn Britten zijn op hun momenten ook nog speels, maar dit is niet te vergelijken met een HTK-kat. Amber is bijvoorbeeld veel luier dan Cerná terwijl zij 14 is en Amber pas 8,5.
En wanneer je maar één Brit hebt - en Cindy kan erover meepraten - dan sukkelt hij/zij in want de uitdaging zit 'em juist in de ander die activeert. En dat hoeft dus inderdaad niet persé een andere Brit te zijn.

Mijn Britten zijn geen schootkatten (ja, zo nu en dan wanneer het hen uitkomt) en bijster intelligent vind ik ze ook niet (sorry, dames). Ze zijn liever lui dan moe en laten het personeel wel voor hen denken en lopen (en is dat niet slim!!).

Eind oktober krijg (nou ja..... krijgen) ik twee nieuwe Britjes en daar betaal ik 500 euro p.st. voor omdat ik er twee koop. Eén kat zou bij deze fokker 550 euro kosten.
En ik zou de kat via de kittenbemiddeling kopen van een rasclubvereniging (Neocat, Mundikat, Felikat zijn de grootste) of via kitten te koop punt nl (en dit schrijf je aan elkaar, maar wanneer ik dat doe, wordt het automatisch verwijderd). In ieder geval niet via Marktplaats.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door Ikey »

Wat leuk dat jullie een kat willen :) Ik kan het alleen maar aanraden, het is heerlijk, absoluut een verrijking van je leven.

Ik sluit me aan bij Maaike. Als karakter zo belangrijk is, zou ik eens in het asiel gaan kijken. Ook over de kittens weten ze vaak al goed wat voor karakter ze later krijgen. De medewerkers kunnen precies zeggen welke katten/kittens schootkatten zijn, wat de hyperactieve zijn en welke wat rustiger. Een tip: de flessenkittens zijn over het algemeen erg mensgericht en ontzettende knuffelkonten. Kijk eens op ikzoekbaas.nl
Tja, wat betreft aanleren. Het zijn katten, geen honden. Toen wij kittens kregen, dachten we ook wel ze een hoop te kunnen leren (lees: van bepaalde meubels af te kunnen houden), maar het zijn katten en die gaan toch wel een beetje hun eigen gang. Begrijp me niet verkeerd, we hebben ze toch een aantal dingen goed kunnen leren. Ze krabben bijvoorbeeld niet meer aan de bank. Maar dat was nadat wij een goede krabpaal hadden gekocht die zij waardeerden. Onze andere krabpaal vonden wij erg mooi, maar de katten vonden er niks aan en krabten aan de bank.

Tot slot: als je graag een kitten wil, wat ik kan begrijpen, neem er dan twee. Het is zoveel beter voor de kittens om samen op te groeien en van elkaar te kunnen leren hoe een kat zich hoort te gedragen. Bepaalde gedragingen zijn instinct en kun je ze niet afleren. een kitten alleen zal je gaan bijten. Niet uit agressie maar uit spel. Dat is wat ze doen, waar ze behoefte aan hebben en het enige wat helpt is zorgen dat ze met zijn tweeën zijn.
Het klinkt misschien raar, maar twee kittens is rustiger dan een. Het is voor jullie een stuk leuker, want ze zullen met elkaar spelen, zullen niet uit verveling de meubels slopen en gaan niet bijten. Het is ook nog eens ontzettend leuk om naar te kijken :)
Als je er echt geen twee wilt, ga dan voor een oudere solokat.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Annet zo ervaar ik t ook
Mrt jou eens
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door Brittenbolletje »

Ik zal er wel geen verstand van hebben. Maar goed.

TS succes met je keuze.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Welllll juist jij ook
maar wat ik bedoel te zeggen over het algemeen komen die kenmerken ook met Brit eens
maaaaaar er zijn ook Britten die er niet aan voldoen dus niet alle Britten zijn schoot katten en zijn vreselijk slim
als hij perse dat wil zou ik t dus afraden beetje zonde geld als ze niet aan ZIJN eisen gaan voldoen
maar inderdaad een kat uit asiel kan je precies op karakters kiezen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door Dinky »

Omdat je maar 1 kat wilt kan je misschien eens rondkijken naar een herplaatser die al volwassen is?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door BillyJean »

toch zijn ze wel slim hoor, als ik Taffy zie, die apporteert zelfs. Is er de hele dag mee bezig en komt het steeds brengen om weg te gooien. Na de vakantie ligt ie steeds op mijn voeten, zo van: hier blijven jij...

Fayline is ook niet bepaald dom, die weet altijd precies wat we gaan doen....grappig is dat. Ik ben gek op Britjes ( maar ja, ben er dan ook met één getrouwd :-) )
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
jolandazocchi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:41

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door jolandazocchi »

Ik heb 3 Britten en het zijn alledrie geen schootkatten. Het zijn schatjes maar ik vind dat ze wat meer op zichzelf zijn en ze zijn inderdaad een beetje lui. Ik heb er sinds een paar maanden een Cornish Rex bij en dat is echt een schootkat en heel speels. Britten zijn ook wel speels maar als ik bijvoorbeeld met een laserlampje gaat spelen gaan ze er 2x achteraan de 3de meer wordt alleen een poot richting het lampje verplaatst :lol: . Een Cornish Rex blijft er maar achteraan gaan.
Franon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2013 15:44

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door Franon »

Hmm volgens mij is mijn bericht niet geplaatst,,,
Dus hierbij nogmaals:

Bedankt voor al jullie reacties!
Het zijn zeker geen eisen wat ik stel aan een kat! Wij zoeken alleen een kater die een beetje in de buurt komt. We weten dat elke kat anders is en dat je het inderdaad maar net moet treffen. We willen alleen graag een kater hebben die het leuk vind om te spelen (balletjes, muisjes, stoeien etc.). Vandaar dat we naar een raskat heb gekeken omdat je bij deze katten weet welke ouders de kat heeft en er dus gewoon veel bekend is waar de kitten vandaan komt. Wij hoeven niet perse een raskat maar het uiterlijk van de Britse Korthaar spreekt ons erg aan. Wellicht past een HTK kat ook wel erg goed bij ons. We willen ons huishouden pas in december uitbreiden met een kater dus daarom zijn wij alvast bezig met het informatie inwinnen zodat we precies weten wat we willen en zo het beste voor ons en de kater hebben. Het is ook niet zo dat wij veel met de kat gaan reizen of iets maar als we een weekend terug gaan naar onze ouders dan willen we hem gewoon graag meenemen. Dit willen we ook al van jongs af aan doen zodat de kater weet wat het is en er een beetje aan kan ''wennen''. Naar mijn mening kun je veel met een kat doen als je er maar van jongs af aan begint. Ik ken mensen die erg veel reizen met hun kat en dat vind de kat totaal geen probleem. Het ligt er volgens mij maar net aan wat de kat gewent is.
Aangezien we in een appartement wonen kan de kat niet zo even naar buiten. We willen hem laten wennen aan een tuigje zodat we hem ook het ''buiten'' kunnen laten zien alleen dan aan een lijn. Dit is ook één van de redenen waarom we een kitten willen zodat we hem aan diverse dingen kunnen laten wennen. Daarnaast is het gewoon super mooi om hem te zien groeien! Mijn vriendin heeft katten gehad thuis dus ze is geen leek in het opvoeden van katten maar ik vind het gewoon goed om ons goed voor te bereiden.

Ik heb even op internet gezocht naar een asiel en we gaan hier ook zeker even kijken of hier een leuke kitten te vinden is!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Mick en Macy
Cerna

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door Cerna »

BillyJean schreef:toch zijn ze wel slim hoor, als ik Taffy zie, die apporteert zelfs. Is er de hele dag mee bezig en komt het steeds brengen om weg te gooien. Na de vakantie ligt ie steeds op mijn voeten, zo van: hier blijven jij...
Milka is ook gek op balletjes: ik gooi, zij rent en gaat vervolgens zitten kijken, daarna zucht ik een keer diep, loop naar het balletje en gooi hem weer weg waar Milka dan weer achteraan rent. En dat houdt ze "uren" vol. Bewegingstraining voor het vrouwtje noemt ze dat :lol:

En ik ben ook gek op Britten en zou geen andere katten meer willen want ze hebben iets wat een ander kattenras niet heeft. Het is dat flegmatieke, de rust die ze uit stralen, zo van "na mij de zondvloed".
Maar HTK-katten hebben weer andere leuke dingen (heb ze 25 jaar gehad en onze oudste is HTK) en dat komt meer overeen met wat jullie van een kat willen.

En inderdaad, wanneer je een echte vrijkous wilt, ga dan voor een flessenkat. Onze Cerná is zo'n kat en zij wil dus het liefst de hele dag op schoot, poten om je hals en lekker sabbelen. 's Nachts bij je onder de dekens; zelfde ritueel.
Voor deze katten is de mens het middelpunt van hun universum (en je moet er dus veel tijd voor reserveren anders worden ze doodongelukkig vooral wanneer je maar 1 kat wilt); dit itt de Brit die hun eigen gangetje gaan (en dat vind ik juist zo leuk!) en op die momenten dat ze er zelf behoefte aan hebben, lekker bij je komen zitten: soms op schoot, soms naast je op de bank.
Maar wanneer je ze optilt omdat je zelf wilt knuffelen, dan wordt er geprotesteerd.
Een flessenkat kun je ieder moment van de dag oppakken, die zijn altijd in voor een vrijpartij :smile:
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Britse korthaar altijd een onderkin?

Bericht door Brittenbolletje »

Gizmobritsekorthaar schreef:Welllll juist jij ook
maar wat ik bedoel te zeggen over het algemeen komen die kenmerken ook met Brit eens
maaaaaar er zijn ook Britten die er niet aan voldoen dus niet alle Britten zijn schoot katten en zijn vreselijk slim
als hij perse dat wil zou ik t dus afraden beetje zonde geld als ze niet aan ZIJN eisen gaan voldoen
maar inderdaad een kat uit asiel kan je precies op karakters kiezen

Daar heb je gelijk in. Ik heb hier wel een paar britten en ze willen ook op schoot. En echt niet alleen degene die ik heb gefokt :lol: maar de andere dus ook. Erg gezellig maar soms erg dringen geblazen :smile:


Maar dat heb je natuurlijk ook met een ander ras. Het is denk ik ook per kat verschillend.

Ik heb natuurlijk ook 1 htk wel bekend champ :-P en hij is druk ja, maar vind hem niet drukker (nog :lol: ) dan mijn britten. Mijn htk die is overleden joey was de rustheid zelve. misschien een brit in vermomming geweest :lol: .
Plaats reactie