Krentenbaard kat, impetigo, zwarte korstjes kin..oplossing?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Tinekederuer
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2013 16:50

Krentenbaard kat, impetigo, zwarte korstjes kin..oplossing?

Bericht door Tinekederuer »

Hallo kattenliefhebbers,
Ik heb al veel gelezen over de aandoening bij katten, waarbij ze zwarte korstjes onder de kin hebben.
Mijn kater heeft het ook en ik ben begonnen met het smeren van biologische kokosolie.
Ik was al bekend met de goede effecten van kokosolie en de bacteriën remmende werking (o.a)
en besloot het op de kin te smeren.
In 2 dagen lijkt er al een aanzienlijke verbetering plaats te vinden.
De kat wast zich na het smeren schoon, maar de huid ziet er al veel rustiger uit en de plek is veel kleiner geworden.
Ik smeerhet 2x per dag.
Als oorzaak denk ik dat het komt omdat hij alleen zijn snijtanden heeft er tijdens het eten voedelresten naar buiten komen, vermengd met speekspel. Dit blijft achter op de huid en gaat zitten broeien.

Bij een kat die zijn gebit nog heeft blijft het speeksel binnen het gebit.
Een andere kat had het ook, maar zij heeft een slecht gebit en nadat dit gereinigd is bij de dierenarts zijn de plekken bij haar ook weg.
Ik geloof niet zo in de oorzaak dat het door plastic bakjes komt. Al ben ik zelf geen voorstander van plastic.
Ik heb 4 katten waarvan er 3 geen last hebben van het drinken uit de plastic drinkfontein.
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: Krentenbaard kat, impetigo, zwarte korstjes kin..oplossi

Bericht door niklev »

Hallo :)

Onze katjes hadden dit ook. De DA zei dat dit ook kan komen door kunststof voer/drinkbak.
Deze hebben we weggehaald maar ze hebben het nog steeds soms. Het wordt acne voor katten genoemd.
Wij maken gewoon een watje nat en wrijven dit over hun kinnentje, de korreltjes laten dan los. als je dit een paar keer hebt gedaan zie je er niks meer van. als het terugkomt doe je het gewoon weer :).

Liefs
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Plaats reactie