Helaas maar toch....

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Helaas maar toch....

Bericht door stervis »

Hoi!

Ik voer al enkele maanden Orijen aan mijn twee katten en ze vinden het geweldig en doen het er goed op! Om het super vers te houden koop ik elke maand een zak van 2,27 kg en verdeel dit over een paar suikerpotten die ik nog had staan.

Aangezien mijn financiële situatie is veranderd, moet ik het wat anders aanpakken.... Nu is een optie om Orijen te blijven voeren, maar dan een groot verpakking te kopen van 6,8 kilogram. De 'versheid' is dan wel iets minder gezien het gewoon in een grote afgesloten emmer komt.

Nu was een andere ingeving om toch weer een Applaws te kopen, gezien dit qua samenstelling aardig in te buurt komt. Alleen destijds werd het wel gegeten, alleen kwam ik vrij frequent braaksel tegen. Echter had de poes veel stress en last van haar chronische aandoening, maar dit speelt nu niet meer.

Nu ben ik niet een groot voorstander van (vaak) voer wisselen, alleen scheelt het mij wel aardig wat op de kilo prijs (per maand al gauw 10 tot 15 euro).

Graag hoor ik jullie meningen/adviezen!
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Helaas maar toch....

Bericht door stervis »

In het kort even de berekening.

Applaws 7.5kg - 44,99 euro
Tijd = (2 katten, 2x50 gram p/d = 100) (7500 : 100 = 75 dagen))
Prijs = ((44.99 : 75) x 30 = 18 euro per maand)

Orijen 6,8kg - 54,90 euro
Tijd = (2 katten, 2x50 gram p/d = 100 (6800 : 100 = 68 dagen))
Prijs = ((54,90: 68) x 30 = 24, 20 euro per maand)

Bij het zelfde voer blijven uit opzicht voor de kat kost mij per maand 6,50 meer.

Huidige uitgave per maand is dus 27,90. Dus dat zou mij per maand 9,90 of 3,50 besparen...
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Helaas maar toch....

Bericht door castratenkoor »

ik heb ook een poos Orijen gevoerd, goed voer waar alle katten het prima op deden. Applaws kan ik je geen mening over geven, dat heb ik nooit geprobeerd.
Wel Porta 21 en Sanabelle, dat ging hier niet goed, dus daar mee opgehouden.
Maar mijn katten moeten dieetvoer en wat ik nu voer is best duur en voor jou denk ik niet nodig als je gezonde katten hebt.

Als je Applaws eerder hebt gegeven en het viel niet zo goed - braken en zo - dan zou ik persoonlijk daar niet voor kiezen. Misschien is Sanabelle voor jou dan een optie?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Helaas maar toch....

Bericht door Catfish »

Ik voer Sanabelle Adult. Ik koop 10 kilo a €39,95 en doe daar zo'n 6 weken mee met drie katten.
De helft giet ik in een plastic bus, de rest van de zak plak ik weer dicht met tape. Blijft goed!
Ik heb dus wel goede ervaringen met Sanabelle. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Helaas maar toch....

Bericht door stervis »

Sanabelle sla ik liever over!

Ik heb hier ook twee testzakjes van Acana geprobeerd, viel ook goed in de smaak, zonder braken en problemen. Zelfde fabriek als Orijen, alleen iets minder vlees (65%) en de 'kip' variant is iets goedkoper.

Acana 7kg - 39.90 euro / Applaws 7,5kg - 44,99 euro

In feite betaal je wel iets meer voor minder bij Acana (vlees gehalte), maar dan heb ik kots probleem niet.
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Helaas maar toch....

Bericht door stervis »

Catfish schreef:Ik voer Sanabelle Adult. Ik koop 10 kilo a €39,95 en doe daar zo'n 6 weken mee met drie katten.
De helft giet ik in een plastic bus, de rest van de zak plak ik weer dicht met tape. Blijft goed!
Ik heb dus wel goede ervaringen met Sanabelle. ;-)
Ik zou dan zelf de graan vrije variant kopen en hier zit maar 20% vlees in verwerkt, vrij weinig als je dit tegen Orijen (75%), Acana (65%) en Applaws (80%) zet.
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Helaas maar toch....

Bericht door Ms Maaike »

Taste of the Wild Canyon River iets voor je katten? Heb hier goede ervaring met het voer.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie