onze kater billy loopt steeds weg en keert niet meer terug

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
mamsoille
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2013 00:47

onze kater billy loopt steeds weg en keert niet meer terug

Bericht door mamsoille »

Hallo allemaal ,
Ik zit met iets vervelends, ik heb een hele sociale kater van 1, 5jaar oud. Altijd verwend geweest, nooit iets tekort gehad. Maar de laatste tijd als hij naar buiten ging keert hij niet zo makkelijk meer terug.... eerst was het savonds terug, dan pas 2dagen en dan ging het nr weken....het werd me teveel en ik ging hem zoeken. Gelukkig vond ik hem terug ; maar hij herkende me niet meer. Ik moest hem lokken met eten... eenmaal thuis duurde het ff tegen hij me herkende. Heel bizar, ik heb meteen nrde dierenarts gegaan en laten castreren &onderzoeken. 1maal thuis deed hij terug normaal, wel veel slapen en eten. Maar plots doet men zoontje de deur open en liep hij meteen weer weg...en sindsdien nog altijd niet terug :'( . Ik snap het niet . Vroeger stond hij netjes te wachten vr men deur want ik roep telkens al mijn katjes binnen en nu niet meer.... help?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: onze kater billy loopt steeds weg en keert niet meer ter

Bericht door eveline1982 »

Ik ben bang dat je je kat veel te laat hebt gecastreerd. Hij heeft nu een patroon in zijn hoofd ontwikkeld en hem daarvan af houden gaat erg moelijk worden. Je zou hem wel, als hij weer terug is, 6 tot 8 weken binnen kunnen houden. Tegen die tijd is ook het laatste restje homonen verdwenen, en wilt hij hopelijk niet meer op vrijersvoeten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: onze kater billy loopt steeds weg en keert niet meer ter

Bericht door castratenkoor »

Je zou een buitenren voor hem kunnen maken aan je huis vast. Zodat hij wel naar buiten kan maar niet meer kan zwerven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: onze kater billy loopt steeds weg en keert niet meer ter

Bericht door Adriana »

neem aan dat je hem bij amivedi hebt aangemeld en affiches hebt opgehangen en duidelijk hebt rondgevraagd...
hoop dat hij geschipt is...
en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
mamsoille
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2013 00:47

Re: onze kater billy loopt steeds weg en keert niet meer ter

Bericht door mamsoille »

Nu vind ik hem nergens terug, ik woon ook op de boerenbuiten en heb een hele grote tuin en enorm veel weide. Er zitten ook enorm veel katten id straat. Het is geen raskat maar je zou kunnen denken van wel. Een langharige bruinroste kater. Ik hoop dat ik hem terug vindt. En zeker met het weer nu.. mss kan het ook zijn dat hij jaloers is? Heb nog 2katinnen en die lopen nooit weg. Want billy is zelfs zoon van onze ene kattin mowgli. De dierenarts zegt dat ik moet adwachten tot het winter is... meestal keren ze terug. Maar kvrees ervoor.. ook geeft onze overbuur eten aan alle straatkatten. Mss daarmee... alvast bedankt
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: onze kater billy loopt steeds weg en keert niet meer ter

Bericht door Freya13 »

Ben je er zeker van dat je kat geen tweede familie 'geadopteerd' heeft?
Ben je al eens gaan aanbellen in de buurt (in eigen straat, maar ook bvb bij mensen wiens tuin aan die van jou grenst) of je kat daar binnenkomt / eten krijgt?
Ik weet bvb dat in de straat van mijn schoonouders (ook op het platteland) een kat woont die de hele straat als haar thuis beschouwt. Ze krijgt overal te eten, en ze gaat overal wel eens op bezoek. Dus dat gebeurt wel.
Plaats reactie