goedkope soort Whiskas?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
pieterpoes
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2013 20:39

goedkope soort Whiskas?

Bericht door pieterpoes »

Het lijkt me erg vreemd, maar toch het volgende: ik heb pas tijdens de hamsterweken bij AH zakjes natvoer van Whiskas gekocht en anders dan voorheen lusten mijn katten het voer niet. Ik vind het voer sterker ruiken dan anders, maar het is niet over tijd ofzo. Vraag: zou het kunnen dat er speciaal voor die kortingsactie bij AH goedkoper voer wordt gemaakt? Lijkt me sterk, maar ik heb echt de indruk dat het ander spul is.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: goedkope soort Whiskas?

Bericht door eveline1982 »

Wat grappig dat je dat neerzet! Ik heb hier een poes die niks anders moet dan whiskas, de duurste merken voor haar neus neer gezet maar mevrouw haalt haar neus ervoor op. Nu dacht ik ook, dat is leuk, 2 pakken voor de prijs van 1. En ze wilde het niet! 2 dagen lang het voor haar neus gezet, maar nee hoor, ze keek me boos aan en rende weg. Als er nog meer mensen met die ervaring zijn, denk ik inderdaad dat er wat mee was.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: goedkope soort Whiskas?

Bericht door Adriana »

oh ja! en niet alleen Whiskas doet dat.
strijk en zet gebeurt dat bij de meeste 'aanbiedingen' bij Zooplus ook...
ik heb al jaren het gevoel dat er met een afgeprijsde partij iets mis is.. dat kan verpakking zijn of bijna over tijd, maar doorgaans zit het in de samenstelling en dat wordt dan, bijvoorbeeld rond dierendag goedkoop en als aanbieding gedumpt. en dan is goedkoop dus duurkoop.... :-(
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: goedkope soort Whiskas?

Bericht door BillyJean »

dat zou wel heel bizar en ook erg fout zijn, bijzonder dat dit jullie is opgevallen
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: goedkope soort Whiskas?

Bericht door Adriana »

ik heb het hier met batchnummers gecheckt en het goedkopere/afgeprijsde batchnummer werd niet gegeten en het zelfde product met ander batchnummer wel en gretig.

die zelfde indruk heb ik trouwens ook bij 400 grs en grote verpakkingen van hetzelfde product, net alsof in de kleine probeerverpakkingen meer smaakstof zit of nog iets anders om het aantrekkelijker te maken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: goedkope soort Whiskas?

Bericht door BillyJean »

Nu snap ik helemaal waarom het eerste zakje opging en de aanbieding al twee maanden in de kast staat. Echt te gek voor woorden
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: goedkope soort Whiskas?

Bericht door eveline1982 »

Okeey, wat erg om te horen eigenlijk! Dan denk je een keer een mazzeltje te hebben, maar zet je je dier dus zware bagger voor, ik weet dat whiskas al niet al te best is, maarja ben blij dat ze in ieder geval iets eet ;) maar de acties laat ik voortaan mooi aan me voorbij gaan!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
paasnini

Re: goedkope soort Whiskas?

Bericht door paasnini »

Zodra er een "bijprodukt" word gebruikt dan kun je nooit van de inhoud op aan, merken als o.a. Whiskas kopen hun grondstof zo goedkoop mogelijk in en dus wisselt de samenstelling nog weleens.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6847
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: goedkope soort Whiskas?

Bericht door Dinky »

Tja vlees in de aanbieding voor de mens is soms al jarenlang bevroren geweest (uitzending zembla afgelopen donderdag) dus ergens verbaasd het mij niet eens.
Als er al met mensenvlees wordt gesjoemeld.....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: goedkope soort Whiskas?

Bericht door eveline1982 »

Daarom kijk ik maar niet te veel naar dat soort programma's hahahaha. Ik wil echt niet alles weten ;) .

Maar goed om te weten. Banjer moet zowiezo op iets anders gezet worden, omdat ze moet gaan aankomen. Morgen dus van verschillende merken blikjes kopen, om te zien wat mevrouw blieft, en waar de meeste voedings stoffen in zitten. Weet nu al dat het weer een enorme ellende gaat worden, maar aangezien ze geen brokken meer eet, moet ze toch echt iets beters eten nu.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: goedkope soort Whiskas?

Bericht door Catfish »

Weer wat geleerd....... Klinkt logisch, maar het blijft volslagen idioot.
Er vallen nu een heleboel puzzelstukjes op hun plekje waarvan ik niet eens wist dat ze die hadden...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: goedkope soort Whiskas?

Bericht door Roest »

Wat is het voordeel van Whiskas om dat te doen? Er een speciale lijn op nahouden, het aanpassen van de productieproces, het bijhouden van de goedkopere ingredienten en daarna de goedkopere batches, de logestiek alleen al zou zoveel kosten dat elke winst in het niet valt.
Bovendien is Whiskas onderdeel van Mars, een gigantisch internationaal bedrijf. AH heeft niks in de melk te brokkelen tegenover Mars. Maar omdat AH wil stunten zou Whiskas/Mars hun productie aanpassen? Misschien kan AH wat korting krijgen als ze een grotere order plaatsen maar dan houdt het al op denk ik.

Het zal eerder zijn wat paasnini zegt. De inhoud is nooit precies hetzelfde bij dit soort voer. Een paar procent kippenvlees als er "Kip" op moet staan en voor de rest kan het eigenlijk van alles zijn. Welke grondstoffen ze toevallig goedkoop hebben kunnen inslaan zal zeker een rol spelen.

Mijn kat haalt trouwens zijn neus voor Whiskas op. Toen ik hem net had was ik aan het uitproberen wat hij het liefste had. Whiskas met vis gehaald. Eerlijk is eerlijk, er zaten grote stukken vis in en het rook bijna goed genoeg om op een toostje te smeren. Dat zal ie zeker lusten dacht ik. Nee dus, ik kon alles weggooien, hij wilde er niks van weten.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: goedkope soort Whiskas?

Bericht door Adriana »

het voordeel voor fabrikanten is dat als ze een partij niet zo jofele grondstoffen hebben aangekocht en daar tijdig achterkomen, ze dat op deze manier kunnen dumpen.
en het gaat dan hoogstwaarschijnlijk om een vrijwel bedorven vleesproduct.

je hoeft daar geen aparte lijn voor te hebben.
je verwerkt het in éen keer en levert die partij aantrekkelijk geprijsd selectief uit en ook weer opgelost..
logistiek is erg simpel, je laat wikkels drukken met aanbiedingstekst, batchnummers zijn bekend en daar kun je bij aflevering vanuit het depot rekening mee houden. je slaat het een tijdje op en zodra er dolle dwaze dagen of dierendag-dagen of andere dieren-hoogtij-dagen aankomen dump je het op de markt. heel veel fabrikanten doen het en niet alleen met dierenvoer, hihi.... (Zembla geloof ik en anders Radar/Klootwijk en alle andere consumentenprogramma's...)
ik ben te oud om nog zo naief te zijn en te denken dat ze me niet zullen belazeren..

k weet dat intussen zeker en doe af en toe met natvoer het volgende proefje..
zakje 1 helft op schoteltje met eetlepel water erbij, plastic zakje erom heen, nachtje laten staan
zakje 2 precies zelfde

s morgens zakjes openen en dan even ruiken......
afgeprijsde batch was doorgaans al bedorven en is vrolijk verder gerot en dat ruik je
batch 2 die ze nog wel aten ruikt wel maar (nog) niet bedorven..
rottend vlees heeft een sterke geur en dat is niet te missen.
dat kun je maskeren met wat extra smaakstof maar niet voor de meeste katzels....

kun je trouwens ook met harde brokjes doen en soms is dat heel informatief!
had anderhalf jaar geleden een forse aanvaring met Sanabelle en die hadden ook een grote partij rotzooi verwerkt in de diverse soorten. weekproef gedaan en het was wel duidelijk..

ik koop neverdenooit geen afgeprijsd natvoer en al helemaal niks rond dierendag..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie