Kat likt aan plastic

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KimmoKim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jul 2013 21:02

Kat likt aan plastic

Bericht door KimmoKim »

Mijn oudste kat die likt altijd aan plastic en of dat nou boodschappentasjes, boterhamzakjes etc zijn, hij doet het bij alles als het maar plastic is.

Waarom doen ze dat?
Shimbalaya

Re: Kat likt aan plastic

Bericht door Shimbalaya »

Waarom ze het doen weet ik ook niet,waarschijnlijk vinden sommige katten het gewoon lekker.
Mijn kat heeft ook zo'n tik met plastic.
Alles aflikken wat van plastic is en iedere keer als er een plastic boodschappentas op de grond ligt moet ze er meteen op gaan zitten. Volgens mij vindt ze dat ritselende geluid erg leuk.
Shimbalaya

Re: Kat likt aan plastic

Bericht door Shimbalaya »

Daarom vinden ze het dus lekker:zie onderstaande link

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 24&t=26256
mariasam
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2013 07:09

Re: Kat likt aan plastic

Bericht door mariasam »

Je poes is volwassen geworden, is zij al gecastreerd? Het kan nl zijn dat ze door rondvliegende hormonen, ander gedrag gaat vertonen. Als zij al is gecastreerd heb je kans dat ze, door het volwassen worden, steeds meer eigen plekjes gaat zoeken en niet meer als een baby aan "mamma" klit. Mijn katten willen de ene keer ook heeeeeel erg graag de slaapkamer in, en de andere keer kijken ze niet op of om als ik naar boven ga. Zou me dus niet al te druk maken, als ze lekker eet, drinkt en speelt zal het wel mee vallen :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9389
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat likt aan plastic

Bericht door castratenkoor »

Maria ik zie niet helemaal wat dat te maken heeft met aan plastic likken........

Ik zie het als een soort tic - mijn Thijs doet het ook, intensief plastic likken als hij de kans krijgt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kat likt aan plastic

Bericht door BillyJean »

Bowie deed dat ook inderdaad, die was er ook dol op. Beet er ook altijd gaatjes in.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat likt aan plastic

Bericht door Kattebeest »

mariasam schreef:Je poes is volwassen geworden, is zij al gecastreerd? Het kan nl zijn dat ze door rondvliegende hormonen, ander gedrag gaat vertonen. Als zij al is gecastreerd heb je kans dat ze, door het volwassen worden, steeds meer eigen plekjes gaat zoeken en niet meer als een baby aan "mamma" klit. Mijn katten willen de ene keer ook heeeeeel erg graag de slaapkamer in, en de andere keer kijken ze niet op of om als ik naar boven ga. Zou me dus niet al te druk maken, als ze lekker eet, drinkt en speelt zal het wel mee vallen :)
Dit bericht is van Eveline, in een ander topic geplaatst (Poes komt niet meer bij me slapen). Heel vreemd dat het hier geplaatst is onder een andere naam :???: .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat likt aan plastic

Bericht door eveline1982 »

Tis ook wel een super tekst he ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Shimbalaya

Re: Kat likt aan plastic

Bericht door Shimbalaya »

Kattebeest schreef:
Dit bericht is van Eveline, in een ander topic geplaatst (Poes komt niet meer bij me slapen). Heel vreemd dat het hier geplaatst is onder een andere naam :???: .
Nog vreemder is dat het bericht direct onder mijn bericht is geplaatst door iemand die ook Maria heet.

Ik neem aan dat Dinie dan ook de andere Maria bedoelt. ;-)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kat likt aan plastic

Bericht door Anne87 »

We hebben wel vaker van dit soort rare dingen meegemaakt. Posters die maar één post maken, en dat is dan een kopie van een post uit een ander topic. Typisch.

Anyway, ik heb wel eens gehoord dat er op plastic tassen een vetlaagje zit, en dat ze dit vet erg lekker vinden. Daarom likken ze aan tassen. Het schijnt niet heel erg veel kwaad te kunnen (als ze er maar niet op kauwen en dus stukjes door kunnen slikken), maar je kunt het beste de hengsels van de plastic tas kapot scheuren of knippen. Hierdoor kan de kat zichzelf niet verhangen of verstikken in de hengsels.
Shimbalaya

Re: Kat likt aan plastic

Bericht door Shimbalaya »

Shimbalaya schreef:Daarom vinden ze het dus lekker:zie onderstaande link

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 24&t=26256
;-)
Cerna

Re: Kat likt aan plastic

Bericht door Cerna »

Bij mij likken ze niet aan plastic (ik heb niet zulke rare katten :lol: ), maar Noa is verslaafd aan lijm. Leg ik een dichte enveloppe ergens neer, dan wordt hij door haar helemaal open gelikt (hebben we de post eenmaal open gemaakt dan gaan enveloppen onmiddellijk weg want anders wordt hij helemaal afgesabbeld), Milka likt aan keuken- en aanrechtkastjes en Cerná likt mijn handen die ik net heb ingevet, weer helemaal af (wanneer ze de kans zou krijgen).
Alleen Amber heeft geen tic.
Plaats reactie