kattengras laten groeien

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: kattengras laten groeien

Bericht door Kattebeest »

Het wordt er niet beter op wat foto's betreft. Deze zijn van 1 cm afstand genomen, met een iets andere instelling waardoor de ene donkerder is dan de andere. Zo te zien toch harig. Tarwegras staat in een aanbouw aan de achterkant van het huis, serre is een te mooi woord. Beetje buiten-binnen. Stille maar drukke feestjes (daar houden wij hier wel van) boven het tarwegras dat wel ;-) , dus even afwachten wat er verder gaat gebeuren.....

Dit gebeurt overigens niet als je netjes iedere week een nieuwe oogst zaait.

Afbeelding

Afbeelding
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: kattengras laten groeien

Bericht door xAngela »

Even een vraagje, ik heb voor onze kittens de ''Catit Design Senses Gras Garden'' gekocht en het gras groeide heel goed maar nu zag ik net dat er schimmel is ontstaan aan de onderkant. En dat terwijl ik gewoon netjes 1x in de 2 dagen 125 ml water heb gegeven zoals op de verpakking staat, erg jammer!
Hoe krijg ik die schimmel weg??
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kattengras laten groeien

Bericht door Adriana »

k vrees dat het niet lukt om die schimmel weg te krijgen. k zou onmiddellijk stoppen met water geven en het geheel op een plek zetten waar het goed kan doorwaaien zodat het allemaal een beetje opdroogt. en anders weg ermee en nieuw zaaien!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: kattengras laten groeien

Bericht door xAngela »

Ja ik heb het zojuist weggegooid want het begon enorm te stinken ook, bah! Waar kan ik goede kattengras halen? :smile:
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: kattengras laten groeien

Bericht door Kattebeest »

Tip van @Dinky/Mirjam en Adriana (zie eerdere posts in dit topic):
http://www.depeuleschil.nl/webwinkel

Heb zelf bij een natuurvoedingswinkel een doosje tarwegras zaad gehaald van Demeter. Is goedkoper dan kant-en-klare pakketten.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie