Nieuwe kat introduceren

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Nieuwe kat introduceren

Bericht door marline91 »

Hallo, ik woon op mijzelf en heb een kat, 'Manja' in het weekend slaap ik bij mijn ouders, omdat ik dat wel weer gezellig vind, manja gaat lekker mee, maar nou wil mijn zus die dus nog thuis woont, ook een kat.

hoe introduceer je een kat? manja is er dus eigelijk alleen het weekend, waarna die nieuwe er dus een hele week is, het is een ragdoll een ras dus, hoe kunnen we dat het beste aanpakken?
ze gaan haar Waarschijnlijk morgen ophalen, ze gaan de spullen waar manja altijd in ligt en op zit en mee speelt etc. alvast klaar zetten. daarnaast gaan ze het wangengeurtje van de nieuwe kat overal op hoogte van een kattenneus overal heen wrijven. kunnen we nog iets doen??

het zijn beide poezen, Manja en de nieuwe. allebei. ow en manja is 3 en de ragdoll word bijna 5, ook wel handig om te weten.

moeten we nog iets aanpassen met wat betreft de kattenbak of dergelijk?

ow en, de ragdoll mag eerst niet naar buiten, maar moeten we manja dan ook binnen laten?? en hoe zit het dat als het later wel kan, misschien doen we de ragdoll eerst wel in een kooitje, maar mag manja dan wel los, is dat niet on eerlijk??

misschien een beetje late vragen aangezien ze de kat waarschijnlijk morgen ophalen.
maar ik weet het pas net, dus kon het helaas ook niet eerder vragen..

Plz kunnen jullie mijn vragen beantwoorden?? gr. Marline
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuwe kat introduceren

Bericht door pinguin »

Hoi Marline hoe gaat het nu inmiddels? Neem aan dat je de zoekfunctie heb gebruikt en info hier op de site heb gevonden ;-)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Nieuwe kat introduceren

Bericht door marline91 »

Hallo pinguin

Ik heb de zoekfunctie eigelijk niet echt gebruikt.. wel wat gegoogled, en verder mijn eigen manier om ze te introduceren.
zoals hierboven in mijn eerste verhaaltje stond, was de ragdoll 5 jaar.. dat klopte ook, maar mijn zus had zich bedacht, en kwam een lievere kat tegen, die is 2 jaar,, maincoon/ragdoll kruizing, maar inderdaad zoals ik al zei, we hebben ze gewoon bij elkaar gezet, heel goed in de gaten gehouden, Manja is een pittige kat, iets wat labiel, zij heeft een slechte ervaring met katten gehad in haar jongere jaren, en mimi de mainecoon/ragdoll kruizing, heeft altijd een goede ervaring gehad met katten, en doet naar manja nog steeds heel rustig aan, alleen heeft manja een keer met spelen mimi's neus geraakt perongeluk, in een krabtoren, mimi zat erin en manja erboven op entoen heeft ze mimi geraakt, mimi miauwde en dijnsde achteruit, waarna manja dacht 'ow kan dat ook'dus zinsdien moeten we manja in de gaten houden. want ruzie willen we niet in de keet.. is ook gelukkig nog niet gebeurt.
want manja komt heel verzekert achter mimi aan, maar wanneer mimi zich omdraait is ze gauw weer weg.. ze delen wel af en toe klappen uit maar echt slaande ruzie is het niiet gelukkig. binnenkort gaat mijn zus uit huis, en neemt ze mimi mee, dan heeft manja het huis weer voor zich alleen. zal ze vast fijn vinden, hoewel ik denk dat ze mimi misschien wel gaat missen.

mimi zit altijd aan een lijntje buiten op het gras, terwijl manja overal en nergens uithangt, ze leert echt van mimi, eerder liep ze altijd om het gras heen, en nu loopt ze recht door het gras heen, ze slaapt soms zelfs in het gras. had ze nooit eerder gedaan, echt heel geinig!

hier nog wat fototjes:

Manja;
Afbeelding

Mimi:
Afbeelding

Manja links en Mimi rechts;
Afbeelding
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kat introduceren

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat het goed is gegaan :)
Die laatste foto laat in elk geval zien dat ze niet bang zijn voor elkaar ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Nieuwe kat introduceren

Bericht door marline91 »

inderdaad, en op de laatste foto is ook wel de verschillen in groten te zien hihi. hoewel mimi groot en slank is, en manja klein en dikkig.. nouja.. dik niet hoor, toch zijn ze even zwaar 4,1 kilo
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuwe kat introduceren

Bericht door pinguin »

grote hoeft niks te zeggen, als het maar goed gaat.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie