Patroon van vacht verandert

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Annabe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 mei 2013 06:59

Patroon van vacht verandert

Bericht door Annabe »

Zoals in een ander topic te zien was mijn poesje de afgelopen tijd ziek, maar nu is ze weer ok en lekker aan het eten weer.

Wat wel raar is, haar vacht is wat veranderd.
Ze is denk ik een kruizing tussen een cypers en wat anders, ze heeft grijze streepjes op haar hoofd en staart, een witte buik en nekje , en de rest is normaal roodbruin-grijs.
Maar nu is het rode eruit en op haar buik die vroeger egaal wit was, zitten nu zwarte cheetah-vlekjes ??

Komt dit wel vaker voor?
dankje
Anna
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Patroon van vacht verandert

Bericht door Dinky »

klik hier voor het andere topic ;)

Heb wel gelezen over ghostmarking hier op het forum maar dat zijn streepjes bij kittens die verdwijnen.
Maar zoals jij het omschrijft heb ik nog niet eerder voorbij zien komen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Shimbalaya

Re: Patroon van vacht verandert

Bericht door Shimbalaya »

Ja,dit komt regelmatig voor en is heel normaal.
Vooral bij cyperse katten en katten van bepaalde rassen kan het patroon en ook de kleur van de vacht tot ongeveer een leeftijd van 2,5 jaar nog veranderen.
En bij sommige rassen kan dit ook nog op een hogere leeftijd gebeuren.

De vachtkleur van een kat, en niet het patroon, kan in principe op elke leeftijd veranderen omdat factoren zoals het voer,de gezondheid, hoeveelheid zonlicht ook van invloed kunnen zijn.
En een kleurverandering bij katten die nog niet volledig zijn uitgegroeid kan ook tijdelijk zijn.

Ik las in dat andere topic dat je katje ongeveer 2 jaar is.
Dus dan is het heel normaal dat het patroon nog kan veranderen.Leuk toch als je katje nu cheetah-vlekjes krijgt ? :smile:
Annabe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 mei 2013 06:59

Re: Patroon van vacht verandert

Bericht door Annabe »

Dankje Maria,
Oh ja, daar zit wel wat in, van het zonlicht is ze nu misschien wat grijzer ipv rood.

Eerst had haar staart een leuk roodbruin uiteinde zoals een eekhoorntje, maar dat is nu weer grijs..
Ja grappig van die zwarte cheetah-vlekjes op haar buik.

:)
Plaats reactie