kat komt niet meer beneden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lidaatje57
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2013 15:08
Locatie: noord holland

kat komt niet meer beneden

Bericht door lidaatje57 »

goedemiddag,

Een paar weken geleden zag ik bij onze Banjer van 18 jaar dat haar oog bloed doorlopen was.
Ik ging op internet googlen en zag dat dit hoge bloeddruk kon zijn.
Direct met haar naar de dierenarts gegaan en nadat ze bloed hadden afgenomen voor haar schildklier gingen ze haar bloeddruk meten.
De dierenarts schrok zich rot want die was veel en veel te hoog 300, maar na de 2e meting was hij toch weer iets gezakt tot 220 wat ook nog veel te hoog is want het moet ong 130 zijn.
In overleg bloeddruk verlagers mee gekregen en ook nog een zalfje voor haar oortjes die wat ontstoken waren.
Na 2 dagen bloeddruk pilletjes te hebben gegeven ging ze opeens niks meer eten en drinken.
Lag steeds heel zielig op onze slaapkamer en ging in alle hoekjes en onder ons bed liggen.
Ze werd al zwakker en wij dachten dat ze dood aan het gaan was want de dierenarts had gezegd als dit niet hielp dan hield het op.
Toch nog op zaterdag met haar naar de d.a. gegaan en na weer bloed afgenomen om te kijken of haar lever, nieren, suiker en catenen nog goed waren
bleek alles helemaal in orde te zijn. er waren geen afwijkingen waargenomen.
Ze kreeg een prikje om haar eetlust weer op te wekken (ze was ondertussen 400 gram afgevallen in 2 dagen.) een prikje voor de pijn en nog een prik antibiotica.
We moesten ook stoppen met de bloeddruk verlagers want daar kon het door komen dat ze niet meer ging eten en drinken.
Op dit moment eet en drinkt ze weer maar ik maak mij nog wel zorgen om haar omdat ze nu niet meer naar beneden komt en de hele dag en nacht in onze slaapkamer slaapt.
Nu denk ik dat ze niet meer naar beneden durft omdat wij het hondje van onze dochter een week te logeren hebben gehad maar dat was voor ze ziek werd en die jaagde haar op als ze beneden was want die week lag ze ook alleen maar boven.
Met ons eigen hondje heeft ze geen problemen maar nu mijn dochters hondje weer bij haar is komt ze nog niet naar beneden.
Wie herkent dit gedrag en wat zou ik er eventueel aan kunnen doen?

gr.lida
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat komt niet meer beneden

Bericht door castratenkoor »

Ik lees o.a. dat ze een prikje voor de pijn kreeg. Welk middel als ik vragen mag?

maar je weet dus dat dat hondje de poes opjaagt, dus weet je ook waarom ze boven blijft. Kun je haar boven eten geven ed. , zolag het hondje er is?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat komt niet meer beneden

Bericht door Dinky »

Kan je haar met iets lekkers naar beneden lokken zodat ze weet dat het logeerhondje er niet meer is?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
lidaatje57
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2013 15:08
Locatie: noord holland

Re: kat komt niet meer beneden

Bericht door lidaatje57 »

castratenkoor schreef:Ik lees o.a. dat ze een prikje voor de pijn kreeg. Welk middel als ik vragen mag?

maar je weet dus dat dat hondje de poes opjaagt, dus weet je ook waarom ze boven blijft. Kun je haar boven eten geven ed. , zolag het hondje er is?
Hallo
Ik weet niet welke prik ze voor de pijn kreeg en ik weet ook dat de hond van onze dochter haar opjaagt als ze beneden is maar dat ze daar zo ziek van is geworden gaat mij toch te ver.
Wel kan het doordat ze word opgejaagd de hoge bloeddruk krijgen en door de medicijnen bijverschijnselen krijgen.
De dierenarts wist het ook verder niet waarom ze niet meer at en dronk daarom ben ik blij dat het nu weer goed is.
Ze komt nu toch weer naar beneden en heeft alweer bij mij op schoot gelegen .
Haar eten staat altijd al boven op de overloop omdat wij ook een hondje hebben en die zou dat opeten.
We hebben een traphekje voor de trap omdat deze in de onze woonkamer is en ons hondje heeft al een paar keer het kattenvoer bemachtigd toen ik vergeten was het hekje dicht te doen :lol:
dus ze kan eten wanneer ze wil.

gr.lida
Plaats reactie