Luca's eetgedrag

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
paasnini

Re: Luca's eetgedrag

Bericht door paasnini »

Katten hebben geen brokjes nodig en natvoer wel, dat brokjes perse tegen tandsteen helpen is een fabeltje waar helaas ook doerenartsen in geloven. Zolang katten volledig natvoer zonder graan en suiker krijgen is dit erg gezond. Je kat blijft er mooi slank bij omdat goed natvoer ook nog eens amper of geen koolhydraten bevatten dus zou mij niet ongerust maken maar wel opletten dat de kat genoeg voeding binnen krijgt.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Luca's eetgedrag

Bericht door Jantina »

Hmm, oké. Dat doet alles wat ik heb gehoord over dat brokjes beter moeten zijn dan natvoer tegenspreken...
Hij eet overigens nog steeds geen brokjes, alleen gemengd. Gister zag ik hem 2 of 3 brokjes eten uit de bak waar de brokjes inzitten. Vanochtend ging hij weer graafbewegingen maken naast de bak met brokken, aparte vogel...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Luca's eetgedrag

Bericht door Jantina »

Nou, hopelijk heeft hij het nu door. Gisteravond begon hij ineens brokken te eten alsof hij nooit eerder wat gehad heeft. Vandaag zag ik hem ook 2 keer over brokken eten. Weet niet goed of ik nu door moet gaan met dat natvoer met die brokken erdoor. Of zal ik nu gewoon natvoer gaan geven zonder brokken erdoor? Wat is wijsheid..?
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Luca's eetgedrag

Bericht door Dinky »

Hij kent nu het principe van brokken dus zou denk ik stoppen met de brokken door het natvoer. Natvoer zou ik dan nu weer los gaan geven ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Luca's eetgedrag

Bericht door Jantina »

Dank je wel Dinky. :-)
Hij heeft gister en vandaag maar weer een paar brokken gegeten(zucht) dus maar wel weer brokken door zijn natvoer gedaan. Ik zie het maar van de positieve kant; hij eet tenminste uit het bakje wat brokjes, dat is al een hele vooruitgang.
Was vandaag bij de DA voor ontstoken oogjes en meteen maar gevraagd over de brokken. Hij zei dat hij verwend was, nou ja; hoezo, ik wil toch dat ie gaat eten?! Dan maar natvoer geven. Hij zei ook al hetzelfde wat ik dus al deed; brokken door het natvoer.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Plaats reactie