Zag dat ik hieronder al een topic over Banjer had geplaatst onder n andere inlognaam. Gegevens heb ik niet meer dus even opnieuw geregistreerd nu. Ik zit met t volgende.
In dec dacht de da dat hij een plaveiselcel tumor in zn keel had. Daar is verder niks van gebleken verder. Eind april kreeg hij een hele dikke kaak echt enorm. Ik naar de dierenarts daar bleek het een wortelpunt abces oid te zijn dus gebitssanering was noodzakelijk volgens haar. Ik persoonlijk had liever de ene kies die de boosdoener was eruit maar ja hun weten t beter en zo zijn er 5 kiezen getrokken en t abces was gelijk weg.
Metacam mee en na 14 dagen was ze niet helemaal tevreden nog en moest ik weer na 14 dagen terugkomen. Toen bleek het abces weer terug te zijn en zat er een gat op de plek waar die bewuste kies was weggehaald. Dat gat is niet meer dicht gegaan er komt ook steeds eten in en gaat het weer ontsteken denk ik dan.
Van plaveiselcel tumoren was helemaal niets te zien alles was ok en ook de bloedwaarden waren goed heb ik me laten vertellen anders had ie niet onder narcose gegaan.
Afijn hij moest dus weer onder narcose en dan zou alle troep worden weggespoeld en zo.
De dierenarts die dat deed heeft m onder narcose gebracht een of twee foto's gemaakt en verder niets. Ze dacht een tumor te zien en het bot was weggevreten en een biopt nemen kon niet. Dus ik kon m t beste gelijk in laten slapen. Niet gedaan...ontevreden dat ik hem zo weer mee kreeg zonder dat er iets gedaan was heb ik later nog n gesprek gehad met haar.
Hij kreeg toen Clindoral ab mee en cavasan zalf. Clindoral is tegen botinfecties.
Nu zit er al een tijd een bult weer op dezelfde plaats.. vorige week nog ns aan mn vaste dierenarts laten zien, die ging af op wat de andere da in het dossier had gezet..en ik wou dat ze zn nierwaarden ging nakijken omdat hij zoveel dronk. Nierfalen dus, ureum was 54 zag ik staan en ook crea te hoog.
Ik heb hem trouwens maar heel weinig metacam gegeven na de operatie omdat het zo slecht is. Nierfalen kon ook optreden door n infectie. Enige symptoom is veel drinken, verder niets.
Nu had ook Liesbeth het erover dat ik hem in moest laten slapen. Ik weet t niet hoor ik heb zo'n gevoel van er is met hem gerommeld, voelt niet goed. Maar mn ventje is bijna 17 , eet nog wel, en laat zich ook nog knuffelen en loopt wat rond...op de bult zit een kaal plekje...ik voer hem nu bij met recovery in n spuitje maar kan ik verder nog iets doen om bv bloed te zuiveren, oid of wat kan ik op de bult smeren, ik veeg het steeds schoon met gekookt water met een drupje betadine erin...ik ben eigenlijk ten einde raad en wil mn ventje helemaal niet kwijt ..
Banjer 17 is opgegeven door dierenarts
Re: Banjer 17 is opgegeven door dierenarts
welkom op het forum!
raadpleeg als je een second opinion wil een oncoloog va http://www.kankerbijdieren.nl.
als de creatinine 54 is, dus veel te hoog, wat wordt er aan zijn nierfalen gedaan?
krijgt hij medicatie en nierdieetvoer?
en vraag de gegevens bloedonderzoek op, even laten doormailen en zet ze hier even neer pse..
heeft hij pijn en welke pijnstiller gebruik je dan nu?
metacam sloopt nieren en het is afhankelijk van de dosering/vorm van toedienen hoe fataal.. dat is nu niet meer te achterhalen. er zijn alternatieven zat..
raadpleeg als je een second opinion wil een oncoloog va http://www.kankerbijdieren.nl.
als de creatinine 54 is, dus veel te hoog, wat wordt er aan zijn nierfalen gedaan?
krijgt hij medicatie en nierdieetvoer?
en vraag de gegevens bloedonderzoek op, even laten doormailen en zet ze hier even neer pse..
heeft hij pijn en welke pijnstiller gebruik je dan nu?
metacam sloopt nieren en het is afhankelijk van de dosering/vorm van toedienen hoe fataal.. dat is nu niet meer te achterhalen. er zijn alternatieven zat..
Re: Banjer 17 is opgegeven door dierenarts
Banjer is afgelopen dinsdag ingeslapen...ik vermoed dat de gebitsoperatie niet goed is gegaan in mei en dat er wortelresten zijn blijven zitten. Zn kaak werd weggevreten, niets hielp meer...ik laat mn katten beslist nooit meer door een gewone dierenarts aan hun gebit helpen...heb sterk het gevoel dat het voorkomen had kunnen worden...Maar hij was ruim 16 en wou niet meer met hem een sec op. doen hij had al zoveel ellende meegemaakt. Heb een topic geopend in Afscheid...