3e kat erbij?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: 3e kat erbij?

Bericht door BloemTetsu »

Hier dezelfde situatie als Eveline. Jongste is fel, 2e meisje lief en het ventje vind het allemaal best, maar stikkem was hij met een ander ventje gezelliger gehad.
Met 2 waren we gelukkig en toch een 3e genomen (jongste) om de boel te egaliseren. De jongsten het ventje gaan overigens heel goed samen :)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Ikey »

Ik denk dat het in jouw geval niet veel uitmaakt, poes of kater, aangezien je 2 katers hebt en dus geen poes. Dit omdat poezen vooral onderling ruzie maken en dat gaat bij jou dan dus niet op omdat je maar 1 poes hebt.

Ik zou om die reden zelf voor een kater gaan als er in de toekomst een kat bij komt en ik nu een kater en poes heb. Omdat mijn poes Skippy nogal dominant is en ik geen zin heb in hommeles met een nieuwe, misschien dominante poes erbij. Ik zou dan dus op safe spelen. Maar zoals al gezegd, bij jou maakt het waarschijnlijk minder uit omdat je nog geen poes hebt :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Cerna

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Cerna »

Grappig al die verschillende ervaringen.

Ik ben dus van de damesgroep en dat gaat uitstekend. Ook niet fel, al zit er meer pit in Noa dan in de andere poezen.
Ik heb ooit 1 kater bij 5 poezen gehad en dat ging ook heel goed, maar toen er 5 jaar later een tweede kater bijkwam (beide niet bewust uitgekozen, maar kwamen op mijn pad) was er de eerste 5 jaar niets aan de hand omdat de oudste poes, Minoes, de regie stevig in handen had.
Toen zij in 2000 overleed begon het gedonder: de jongste kater wilde de 'macht' overnemen, terwijl hij nog lang niet aan de beurt was en de oudste kater reageerde op deze psychische druk door te gaan sproeien (gelukkig buiten) en de poes die onder hem zat (en met wie hij altijd dikke maatjes was) te gaan meppen. Dit heeft geduurd totdat in 2004 en 2005 de betreffende oudste kater en poes overleden en toen wist ik dat Cochi geen andere katers om zich heen duldde, wel poezen want met hen had hij geen enkel probleem.

Dus, om nu te zeggen dat poezen altijd feller en katers goedzakken zijn?
En daarom denk ik ook dat het niets zal uitmaken, poes of kater. Het kan dus zijn dat katers straks onderling de strijd aangaan (en bij mij waren ze ook gecastreerd!), het kan ook zijn dat ze de dikste maatjes worden. En het kan zijn dat een poes dadelijk nogal erg kattig is (om dat te voorkomen zou je dan in ieder geval geen poes moeten nemen met rood in de vacht, dus geen rood-witte of lapjeskat want die zijn altijd wat pittiger).
De tijd zal het moeten uitwijzen en ik zou gewoon in het asiel een katje uitzoeken wat je aanspreekt en dan zie je daarna wel of het een poes of kater is.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Ms Maaike »

Wat grappig dat je dat noemt Annet, over vachtkleuren. Hier heb ik een rooie poes (voor de mensen hier die mij kennen is dat een geweldige inside joke) en zij is erg fel. Het komt voort uit onzekerheid. Sinds wij een derde kat (een katerkitten) hebben is ze zelden nog echt fel (met nagels een kater op z'n plek zetten). Ben wel erg blij dat ik voor een katertje ben gegaan, maar ik ben dus erg getekend door mijn (lieve!) Pippi.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Anne87 »

Ms Maaike schreef:Hier heb ik een rooie poes (voor de mensen hier die mij kennen is dat een geweldige inside joke)
:lol:
lauraD
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2013 07:42

Re: 3e kat erbij?

Bericht door lauraD »

Dank jullie wel allemaal voor jullie antwoorden!
Ik ga binnenkort gewoon naar het asiel(wil ook nog wat spulletjes doneren) en ga dan gewoon op me gemak kijken of ik een geschikt maatje kan vinden :grin:
Laat het jullie dan zeker weten !
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 3e kat erbij?

Bericht door eveline1982 »

Ik mis hier nu even heel erg de, vindikleuk, knop Maaike hahahaha (sorry even offtopic)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Cerna

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Cerna »

Ik ken de inside joke ook niet (moet je denk ik in het kletstopic zijn :smile: ), maar ik heb ooit een lap en een rood-witte samen gehad. Was soms erg gezellig :lol: , maar onze bedaarde zwarte Minoes, hoefde maar richting de dames te lopen of het was weer rustig.
Toen Cochi nog heel klein was, kwam er een rooie kater buurten en die joeg Cochi naar binnen (het jaar daarop bracht Cochi hem al naar huis :smile: ) en die kleine Tabitha die de helft was van die grote rode kater, nam het toen voor Cochi op.
Ja, ze kunnen heel fel zijn, maar Tabitha was een schat (heeft ons nog nooit een haal gegeven).

Sorry, even heel erg :offtopic:
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Ms Maaike »

Ik heb ook rood haar Annet. ;) En nu zal ik niet meer off-topic gaan! Foei, Maaike. Ik ben ook benieuwd naar je derde huisgenootje Laura. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cerna

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Cerna »

Van jezelf of uit een potje?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Ms Maaike »

:-o Weer off-topic! :-P Helemaal van mij. Krullen ook. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Catfish »

Goed idee Laura, om er een kleintje bij te nemen! Ik ben ook van de kater-club. Ik heb nu heel bewust alleen maar gecastreerde katers.
Ik heb in het verleden wel poezen gehad, maar die waren toch een stuk feller. Zeker een lapjespoes! Zo, dat was me er eentje...
Maar zoals je leest is de ervaring voor iedereen verschillend.
Houd ons op de hoogte, en wat goed dat je naar het asiel gaat!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 3e kat erbij?

Bericht door eveline1982 »

Weet niet waar je woont, maar heb hier (Alkmaar) nog een enorm leuk ventje zitten van tussen de 9 en 10 weken oud. Tis een flinkerd, die heel erg van spelen en rotzooien houd :) . (Ik vang kittens op)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9392
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 3e kat erbij?

Bericht door castratenkoor »

Ik ben ook van de katers, heb momenteel een groep van 8 katers. Heb meermalen poezen gehad maar daar had ik zelf nooit echt een klik mee en ze zorgden voor veel onrust in de groep. Dus bij mij komen er alleen nog katers in.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
lauraD
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2013 07:42

Re: 3e kat erbij?

Bericht door lauraD »

eveline1982 schreef:Weet niet waar je woont, maar heb hier (Alkmaar) nog een enorm leuk ventje zitten van tussen de 9 en 10 weken oud. Tis een flinkerd, die heel erg van spelen en rotzooien houd :) . (Ik vang kittens op)
Oh klinkt leuk!!!
Ik woon alleen in Zoetermeer dus dat gaat m niet worden ben ik bang.
Zelf heb ik ook geen auto anders had ik het nog wel willen doen haha!
Plaats reactie