We zijn gisterenavond teruggekomen van vakantie, en we hebben ontdekt dat Cis een wonde heeft aan zijn tong. Hoe hij eraan komt weet ik niet (en dat is nu ook niet het belangrijkste), maar ik vraag me wel af hoe ik dit moet aanpakken. Voor alle duidelijkheid: ik ben bij de dierenarts geweest, en daar heeft hij een antibiotica-injectie gekregen, en een pijnstiller (nee, geen -cam toestanden, zoveel heb ik hier al geleerd

Maar het probleem is nu eten, drinken en wassen. Want met een zere tong lukt dat dus niet (goed). Hij heeft honger, loopt constant naar zijn etensbakje, maar het eten lukt echt heel moeilijk. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: gewone brokjes, brokjes op een plat bordje (misschien makkelijker te pakken, dacht ik), geweekte brokjes en natvoer. En hij probeert altijd wel, hij vist als het ware brokjes op met zijn poot, om ze dan met de zijkant van zijn mond op te eten (of te proberen). Drinken doet hij nauwelijks, dus dat betekent spuitjesdrinken ... maar hoeveel? (hij weegt ongeveer 4,6 kg)
Dus alle ervaringen zijn heel erg welkom, want dit is moeilijk ...