Kat eet (bijna) niet meer

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Annabe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 mei 2013 06:59

Re: Kat eet (bijna) niet meer

Bericht door Annabe »

Ze is gelukkig wel weer gaan eten, eerst alleen yoghurt en later ook wat natvoer.
Het 2e deel van het eten met het poeder heeft ze niet gegeten. Ze was goed misselijk van het 1e deel, dus waarschijnlijk heeft ze wel een groot deel van de pil binnen.

Ze likt en bijt nog wel rond haar start, dus ik weet niet of alle vlooien en wormen weg zijn.
Er zijn niet meer kale plekken bijgekomen.

Voorlopig laat ik het maar zo, ik ben al blij dat ze weer eet.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat eet (bijna) niet meer

Bericht door eveline1982 »

Ik heb hier vaak te maken gehad met kittens, en dat is priegelen om pillen erin te krijgen ;) . Ik maak de pillen nu fijn, meng er een klein theelepeltje honing doorheen, en meng dat door wat lekker stinkend goedkoop natvoer. Jouw katje houd (als ik het me goed herinner) van yoghurt, dus je kan het mengseltje ook door wat yoghurt mengen. Vaak eten ze het dan wel goed op :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Kat eet (bijna) niet meer

Bericht door DeTut »

hoe gaat het nu; geen bericht=goed bericht...?
bescherm de dieren tegen de beesten...
Annabe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 mei 2013 06:59

Re: Kat eet (bijna) niet meer

Bericht door Annabe »

update voor iedereen die mee heeft gedacht en mee heeft geleefd:

eind juni moest ik een maand weg wegens 'familieomstandigheden' en kon niet voor het poesje zorgen, net toen ze die kale plekken kreeg.
Ik was bang dat ze het niet zou redden allleen.
Ik heb een buurmeisje gevraagd als 'vakantiebaantje' elke dag eten te geven, af en toe belde ik op om te vragen hoe het ging.
Het poesje rende elke keer weg als ze eten kwam geven, maar kwam uiteindelijk weer terug en at elke dag maar een beetje, want als de andere katten uit de buurt eraan kwamen en het buurmeisje de katten wilde wegjagen rende het poesje ook weg en at niet meer verder...

maar ze heeft de maand overleeft
en de kale plekken zijn gewoon weggegaan.

Toen ik terugkwam was ze wel verbaasd en moest wennen, maar nu is ze weer bijna de oude.

bedankt allemaal voor het meedenken vorige maand.
Anna
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat eet (bijna) niet meer

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat de kale plekken nu toch verdwenen zijn :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Annabe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 mei 2013 06:59

Re: Kat eet (bijna) niet meer

Bericht door Annabe »

dankje dinky

ja, ik weet niet wat het is geweest, een schimmel of door het krabben van vlooien,
maar ik ben blij dat ze niet meer zijn geworden en zelfs verdwenen zijn.

Ze is nog wel steeds mager, niet meer vel over been, maar wel een small koppie en magere heupen.
Ze at de afgelopen maand iets minder dan 100 g natvoer per dag zei het buurmeisje,
en nu eet ze alweer 10 dagen 170 gram per dag en soms iets extra vis of kip.

Wat wel gek is, ze heft een ander patroon in haar vacht, het rode is eruit en op haar buik die vroeger egaal wit was, zitten nu zwarte cheetah-vlekjes ??

Maar ze heeft het in ieder geval gered, dat is het belangrijkste.
Bedankt allemaal.
Plaats reactie