Welk merk brokken?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Karin88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2013 10:51

Welk merk brokken?

Bericht door Karin88 »

Het gaat ontzettend goed met lieve Pip, hij is veel speelser als in het begin en wil graag op schoot liggen. Het enige waar ik over twijfel is zijn voer. Bij de dierenarts raden ze Royal Canin aan, maar ik vind dat gewoon te duur. Vanmiddag ging ik verschillende zakken brokken vergelijken op ingrediënten en aantal procenten eiwit e.d. Nu zag ik weinig verschil tussen Royal Canin en Prins. De medewerker zei ook dat Royal Canin voornamelijk zo duur is door alle reclame die ze maken. Ik heb de Prins voeding meegenomen. Hier lees ik heel veel verschillende dingen en ik kom er niet goed uit.
Ik wil best een ander merk bestellen via bijv. zooplus. Wat zijn aanraders voor een binnenkat?

Ik ben niet van plan om rauw te voeren, ik weet dat mensen hier daar heel stellig in kunnen zijn. Maar help me alsjeblieft met een goed brokkenmerk dat geen vermogen kost.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welk merk brokken?

Bericht door Adriana »

valt toch wel mee met die reclame? ze doen bij RC heel veel research en dat kost geld..

hoe oud is Pip? gezondheidsklachten? htk of iets van ras?
af+toe wat rauwe kip kun je toch niet op tegen zijn?? katzels hebben enzymen, dus onverhit rauw nodig ....
lees verder de voedingstopics want er is al zo heel veel over geschreven..

kijk bij sanabelle of happy cat en toch ook bij almo holistic. verteert langzaam dus doen ze er veel langer mee en het is niet verkeerd om verschll merken brokjes te voeren. desnoods als snoepjes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welk merk brokken?

Bericht door Dinky »

hier is net vandaag info geplaatst over merken brokken.

Mijn ervaring is dat hier op het forum vele verschillende soorten brokken worden gevoerd (en maar weinig rauw ipv brokjes, wel rauw ipv natvoer). Taste of the wild, Happy cat, Almo holistic kip zijn zo enkele varianten.
Wanneer je rustig ingrediënten wilt vergelijken is zooplus een erg handige site ;)

Royal Canin is inderdaad een merk dat veel geld uitgeeft aan reclame maar ook aan onderzoeken (bijvoorbeeld naar toepassing van verenmeel in voeding). Daarnaast sponsoren ze verschillende asielen (net als prins overigens).

Naar mijn weten gaat het om een gezonde htk-kat uit het asiel zonder aanwijsbare gezondheidsklachten?
@Adriana: Karin is vegetarisch ;) zou dus eerder voor tarwegras gaan in huis voor de enzymen denk ik :P
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welk merk brokken?

Bericht door Adriana »

hihi, hier eet ik veganistisch maar ga iedere dinsdag een paar verse lamsribbetjes halen voor Enzo.
tarwegras, plantsoenengras prima voor de enziempjes.
en toch ook wat rauw onverknutseld vlees voor de huistijger... bij de keuze voor de verzorging van een huistijger accepteer je toch ook dat-ie af+toe wat vleesjes nodig heeft?
en dat zullen dan wel bio-kip-vleesjes worden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Welk merk brokken?

Bericht door BellePippa »

Met Adriana eens; katten zijn van nature vleeseters, dus dan is het niet heel natuurlijk om ze het vlees te ontzeggen, omdat het baasje de keuze heeft gemaakt om vegetarisch te eten -niks tegen vegetariërs overigens-. Maar ik snap aan de andere kant dat het een grote stap is, om zelf geen vlees te eten en dan wel bijv lamsribben voor je kat neer te zetten. Dat kruist met je idealen. Lastig, lastig.. Adriana, hoe heette nou ook alweer dat merk wat jij jouw grijstijgers geeft? Vol met plantaardige dingetjes en kruiden? Is dat niet iets? Of had je die al genoemd?
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Karin88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2013 10:51

Re: Welk merk brokken?

Bericht door Karin88 »

Pip is 1,5 ongeveer, goed gezond, huis tuin en keukenkat. Het is niet dat ik hem vlees ontzeg omdat ik vegetarisch eet, ik geef hem wel natvoer. Maar rauw voeren vind ik ook weer zo wat. Ik zou hem wel kip willen geven, maar dat zijn altijd van die familieverpakkingen en zelf eet ik het niet, dus dan zou ik veel weg moeten gooien, dat kan ik niet. Dat topic had ik ook wel gezien, maar ik heb weinig zin om 54 pagina's door te spitten. En ik had het idee dat het daar gaat over voeding voor hele jongen katten, maar ik zal er nog eens naar kijken. Maar in principe is Prins voer oke?
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Welk merk brokken?

Bericht door Kattebeest »

Invriezen?
Zo doe ik dat met biologische kip. In stukjes snijden en in juiste porties invriezen.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welk merk brokken?

Bericht door castratenkoor »

Je kunt een pond kopen en dan in 10 kleine porties invriezen toch? En dan b.v. eens per week 50 gram rauwe kip aanbieden. Je legt het 's morgens uit de vriezer in de koelkast en dan geef je het begin van de avond.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welk merk brokken?

Bericht door Adriana »

Karin88 schreef:Maar in principe is Prins voer oke?
type prins in bij de zoekfunctie rechtsboven en je krijgt alle berichten over Prins..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Welk merk brokken?

Bericht door BellePippa »

Of berichten over katten die Prins heten of die als prins worden geadresseerd :lol:
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welk merk brokken?

Bericht door Adriana »

BellePippa schreef:hoe heette nou ook alweer dat merk wat jij jouw grijstijgers geeft? Vol met plantaardige dingetjes en kruiden?
hier krijgen ze in het brokkenbuffet (in hoopjes op een dikke handdoek)
Almo holistic kip,
Hill's nature's best,
Happy Cat nierdieet (en dat is degene waar Marthe denk ik aan refereert)
en afhankelijk van mijn bui en wie er pruttelend naast me staat nog wat huid+vacht van Sanabelle (Enzo) of sterilized kitten light (Bolle) van RC.

en HC nierdieet uit voorzorg om hun nieren nu al te ontzien en om de erg brede natuurlijke samenstelling met gefermenteerde/voorverteerde granen (zonder tarwe) maar dat is vrij vet en daar is Bolle gek op.
tegen de tijd dat ik denk dat ik een blauw britje in huis heb, ga ik dat weer met de hand voeren aan met name Enzo en Maks en krijgt Bolle wat meer Almo holistic totdat zijn kont en stroomlijn weer enigszins russisch aandoet..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Welk merk brokken?

Bericht door BellePippa »

Daar doelde ik op ja!
tegen de tijd dat ik denk dat ik een blauw britje in huis heb
Krijg je een blauw Britje?! :-o Wanneer?? Geëmigreerd van Rusland naar Engeland? ;)
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
zara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 jul 2013 16:26

Re: Welk merk brokken?

Bericht door zara »

De kittens/katten van het asiel waar ik vrijwilliger ben, krijgen ook royal canin
Gebruikersavatar
rymcke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:19
Locatie: Steijl
Contacteer:

Re: Welk merk brokken?

Bericht door rymcke »

Ik heb altijd RC Maine Coon brok gegeven gemengd met Purina One.
Maar vond de ontlasting niet altijd lekker gaan. Vaak dunner.
En 1 spuugde ook vaker.
Toen eens rondgekeken en uit gekomen bij Happy Cat.
Dit kwam kei goed uit de recenties bij Zooplus.
De 10 kg is duurder als de 3 x 4 kg. = 4.16 pkg.
En als ik 100 euro bestel krijg ik 13 % korting dus dat scheelt lekker. = Cattery korting.
Doen ze het erg goed op en lustten het ook alle 6 erg graag.
En verder als nat voer Bozita en Aimonda Carni.
Maar doordat ik altijd in Duitsland boodschappen doe kwam ik bij REWE erachter dat daar de kuipjes 8 voor 1,99 zijn en zonder granen en suiker.
En die vinden ze ook erg lekker.
Een kopje van Sophie, Fleur, Kika, Lasse, Giz & Noa
En een stevige poot van Mars maakt mijn hele dag goed
Plaats reactie