Abces bij Dennis

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Abces bij Dennis

Bericht door Tember »

Jeetje jongens, deze zag ik ook niet aankomen. Dennis heeft sinds gisteren een wondje op haar nek bij haar luchtwegen. Ik zocht er niks ernstigs achter, maar toen ik vanavond thuis kwam vanuit m'n werk was het veel erger geworden. Het lag diep open en de vacht erom heen was weg bekrabt door haar. Meteen de spoed afdeling gebelt en ik moest langs komen omdat het misschien direct gehecht moest worden. Zaten we ineens om 11u met Dennis in het dierenziekenhuis.

Het bleek een abces te zijn, maar hij was al goed diep inmiddels. Heel dichtbij de luchtwegen, maar niet helemaal door tot aan de bek. Gelukkig geen hechtingen, maar wel antibiotica en (verdikkeme weer) pijnstillers. Nu net weer thuis en geprobeerd de kap op te zetten om het krabben tegen te houden. Dat was een zeer kansloze bedoeling. Ze liep weg, liep tegen de muur en raakte zwaar in paniek. Als een malloot rond gerend en tegen de muren aangeknalt totdat de kap af was.. Ik onder de krassen en Dennis nog meer in de stress.

Alternatieven voor die kap? En wat zal ik doen met de pijnstilling? Heb weer Novacam/Metacam meegekregen..

Het is wat met die katten zeg.. Boze Erwin, zieke Dennis. Arme beestjes :(
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Abces bij Dennis

Bericht door AnneLore »

niet geven, die pijnstilling! en morgen je eigen da bellen en om iets anders vragen. ik krijg meestal tolfedine mee, werkt prima. succes met t beesje. voor de kap heb ik zo gauw geen helder idee...
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Abces bij Dennis

Bericht door mittenslief »

ik heb laatst voor onze poes een grote sok vol met watten gepropt en die om haar nek gedaan....misschien ook wat voor jou
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Abces bij Dennis

Bericht door Tember »

Ik heb net bij de dierenwinkel een opblaasbare kraag gekocht. Hiermee kan ze gewoon eten en het beperkt haar zicht niet. Ik hoop dat ze dit wel accepteert. Vanavond als ik thuis ben meteen proberen..
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Plaats reactie