adoptie tweede kat?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
boncuk1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2010 22:24

adoptie tweede kat?

Bericht door boncuk1 »

Hoi hoi hier ben ik weer :-)
het gaat erg goed, nu valt het likken meer en meer op.
nu uit mijn vorig gesprek leidde ik af dat een speelkameraadje mss wel goed zou zijn maar dat heb ik dus geprobeerd, ik had een vriendin die een nest had en de kittens waren oud genoeg om er uit te mogen, Nu stelde ik de kitten voor aan mijn kattin en ze begon te blazen, grollen en zelfs te klauwen naar de kitten, denk dus niet dat het aangeraden is om een kleintje erbij te zetten. Maar als ik nu een ietwat oudere kat +/- 3 jaar adopteer en bij mijn kattin zet, zou dat goedkomen?
wat is jullie mening?
Dank u :-)

lekje van Bonçuk...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: adoptie tweede kat?

Bericht door Dinky »

Als ik het goed begrijp is Boncuk inmiddels 3 jaar?
Dan is het inderdaad denk ik beter om er eentje bij te zetten die voor zichzelf op kan komen en niet zo'n weerloos kleine kitten ;)

Daarnaast is het natuurlijk zo dat de nieuweling op het terrein van Boncuk komt dus die zal haar territorium natuurlijk eerst verdedigen tegen de indringer. Daar hoort blazen en grommen nou eenmaal bij. Hier moet je dus ook niet van schrikken. Typ maar eens bij de zoekfunctie introductie in (rechtsboven) en je krijgt heel veel onderwerpen over het introduceren van een nieuwe kat ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
boncuk1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2010 22:24

Re: adoptie tweede kat?

Bericht door boncuk1 »

Ze is inmiddels 3 jaar met een karaktertje, nog erg speels en met momenten erg "volwassen" maar zo'n weerloos kitten durf ik gewoon er niet bij zetten :-(
En ze heeft in juli vorig jaar bijna haar baasje verloren,( mijn vriend lag in ziekenhuis 4 hersenbloedingen) en dat bracht heel wat stress met zich mee voor haar...en voor mij.
baasje is inmiddels terug thuis en kan helaas niet meer aan het werk dus ze heeft overdag wel gezelschap. maar ik ben gewoon bang dat ze zich verveelt. of misschien word ik gek? :-)
zal eens een zoekcriteria doen..
dank je hé.
btw Dincky heeft een mooi gezichtje :-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: adoptie tweede kat?

Bericht door Dinky »

Dankje :)

Ik zou inderdaad ook niet een klein kitten erbij zetten maar een leeftijdsgenootje wanneer je er eentje bij wilt zetten ;) Je moet alleen niet schrikken dat het eerst dikke staarten, blazen en grommen is (en eventueel zelfs vechten waar je niet tussen moet komen zolang er geen bloed vloeit). Anders gewoon eens langs gaan in het asiel en de situatie voorleggen aan de medewerkers daar ;) Zij kunnen je dan helpen met het vinden van een match.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: adoptie tweede kat?

Bericht door pinguin »

Ik zou er ook geen kitten bij zetten. Wel eentje met een makkenlijk karakter maar toch ook wel een kat die een beetje weerstand kan bieden aan je huidige kat. Ik zou het eerder zoeken in een sociale kat van +- 1jaar.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: adoptie tweede kat?

Bericht door mittenslief »

ja een oudere kat zal heel goed gaan denk ik.....weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb hier nog een moederpoes zitten van het asiel die straks een goed huisje zoekt, zij is echt fantastisch, lief, kroelig en super sociaal naar mijn katten toe (normaal vallen moederpoezen direct aan als er een andere onbekende kat in de buurt komt, maar zij geeft kopjes)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
boncuk1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2010 22:24

Re: adoptie tweede kat?

Bericht door boncuk1 »

dank jullie voor de raad zal het eens aan mijn ventje voorleggen. we zijn uit antwerpen dus... is een eindje van bij jou hé en geen wagen :-( maar wel super zoveel goede raad krijgxxx van bon¢uk en haar personeel:-) dat ik
Plaats reactie