Astérix loopt raar - met bolle rug

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Astérix loopt raar - met bolle rug

Bericht door Katelijne »

Ik zie dat Astérix wel heel erg raar loopt. Hij loopt constant met een ronde, bolle rug, alsof hij zijn rug niet kan strekken. Hij gaat ook meteen liggen na enkele stappen. Hij springt wel nog zelf op de krabpaal.

Het was me al opgevallen dat hij veel ligt en slaapt, maar aangezien we hem nog niet heel lang hebben, dacht ik dat dat gewoon zijn aard is. Een rustige kat i.t.t. Obélix. Nu denk ik dat er iets aan de hand is. Pijn? Buik, rug of poot?

We hebben voor morgen een afspraak bij de da. Enig idee wat we mogen verwachten? Ik maak me erge zorgen!

Verder eet en drinkt hij wel normaal. Hij toont helemaal niet ziek.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Astérix loopt raar - met bolle rug

Bericht door BloemTetsu »

Gezien zijn leeftijd is het geen artrose. De symptomen had Ducky* ook. Haar artrose zat vnml in de heupen. Maat het kan ook de darmen of huid.
Zonder hem te zien en met medische achtergrond kan ik geen voorspelling doen.
Poept hij goed?
Succes bij de DA!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Astérix loopt raar - met bolle rug

Bericht door Anne87 »

Het kan vanalles zijn... Flo loopt nu ook met bolle rug en zit ook bol. Die heeft buikpijn en daar komt dat vandaan. Maar goed, misschien is er wel wat verrekt, noem maar op.

Hoeveel eet en drinkt hij op een dag? En hoe zit het met plassen en poepen? Ik denk dat dat belangrijke informatie kan zijn voor de DA.

Heel veel succes!
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Astérix loopt raar - met bolle rug

Bericht door Katelijne »

We zijn ondertussen naar de da geweest en hij denkt dat het om een verzwikking of zo gaat. Uiterlijk is er niets te zien, dus het is een beetje koffiedik kijken. Het kan ook nog om een zeer zeldzame aandoening gaan, feline en nog iets (vergeten :oops: ), maar dat is maar 1 kans op 100.

In elk geval, Astérix heeft een spuitje met een pijnstiller/ontstekingsremmer gehad (geen metacam, heb het gevraagd) en we hadden vrijdagavond plots een nieuwe kat in huis, leek het wel! Hij is weer beweeglijk, gaat veel buiten, loopt rond, ...

Ik hoop dus dat het hierbij blijft...
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Plaats reactie