Help!! Vlooienallergie, Voedsel Allergie, schimmel, stress??

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Help!! Vlooienallergie, Voedsel Allergie, schimmel, stress??

Bericht door Baros »

Hallo!

Mijn kat heeft nu al bijna 1 jaar problemen met zijn vacht.

Mijn kat is nu 1,5 jaar bij mij. Hij komt uit het asiel. Toen die bij mij was ben ik hem vers vlees gaan voeren. Carnibest en kuikentjes. Hier knapte hij super van op. Was fit en vitaal.
Tegen de eerste zomer periode kreeg hij een hot spot tussen zijn schouderbladen.
Ik ben hem toen over gaan zetten op tinlo barf menu. Vanwege het weinige granen.
Hiermee ging het op en af. Toch maar naar de dierenarts. Daar hebben we brokjes mee gekregen van Hills. Hypoallergeen.

Toen begon pas echt de ellende. Dikke oren en rug kaal ik kon snachts zelfs niet slapen van zijn gekrab. Van de dierenarts moesten wij de hypoallergene brokjes van royalcanin proberen. dit sloeg ik af. Ben hem toen cat lovers gold gaan geven. Dit voer was goed voor gevoellige katten.
Dit ging een tijdje redelijk goed. Hij krabte minder.
Maar op een dag. Ik weet niet eens of ik het echt besefte maar was hij half kaal!! :shock:
Het zag er niet uit en hij had weer serieuse jeuk.
Toch maar de brokken van royal canin opgehaald. Kat werd hier doodziek van. Hij had hele erge diaree en viel enorm af + haren gingen niet groeien, jeuk was er nog steeds.
Wat nu?
Toch maar weer op carnibest gezet. Ik weet het echt niet meer.
het word niet beter hij staat nu een week of 3 op carnibest.

Baros word altijd optijd ontvlooid wel met frontline.
Ontwormen gaat heel moeilijk weet niet of dit er van invloed op is.

Ik ben me er overigens van bewust dat te veel veranderen met voer niet goed is.
Hoe die nu is:
Afbeelding
Afbeelding

Wat was: Foto's in link ze zijn te groot
http://imageshack.us/a/img577/5893/foto2ba.jpg
http://imageshack.us/a/img577/5893/foto2ba.jpg
http://imageshack.us/a/img577/6531/foto3fc.jpg
http://imageshack.us/a/img607/5122/fotoet.jpg



Dit zijn dus heel veel verschillende dingen en ik heb er echt grijze haren van.

Als jullie ideeën of tips hebben graag want ik weet het even niet meer.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help!! Vlooienallergie, Voedsel Allergie, schimmel, stre

Bericht door nellebel »

mijn nellie werd kaal van het vlooienmiddel. ze wisten niet wat het was, kreeg allerlei medicatie mee enz enz. hopeloos tot de dag dat ik besloot te stoppen met alle rommel. dus geen medicatie meer maar ook geen vlooienmiddel meer. toen was het voorbij. ze heeft het nog wel eens in kleine fases gehad maar dat was van de stress( zeer getraumatiseerde kat).
stop eens met het vlooienmiddel, kijken wat er dan gebeurd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Help!! Vlooienallergie, Voedsel Allergie, schimmel, stre

Bericht door eveline1982 »

Is altijd erg moeilijk te bepalen wat de jeuk opwekt. Ben zelf met mijn jackrussel vanaf het moment dat ik haar kreeg en dat ze overleed bezig geweest met voer, shampoo's, druppels, prikjes de hele mikmak (de dierenarts heeft wat leuke reisjes kunnen maken van de huidproblemen van mijn jack ;) ) Uiteindelijk heeft ze prikken gehad met pretnison, dit heeft tot gevolg gehad dat ze 2 jaar lang jeukvrij is geweest (ze kreeg ong 3x per jaar zo een prik) helaas reageerde haar lichaam daarna er niet meer op en waren alle opties op. Misschien dat het werkt voor jouw kat? Pretnison is dan wel niet zo prettig middel, maar ik heb altijd maar gedacht, dan maar wat korter leven maar dan wel jeukvrij!

Heeft de dierenarts trouwens wel is een kweek afgenomen? Frontline is overigens niet een al te best middel, vlooien zijn hier resistent tegen. Je zou hem kunnen ontwormen door de pasta met een half eetlepeltje honing te mengen en dit door wat zachtvoer te mengen (liefst een goedkoop merk aangezien die wat meer "stinken"). Zo krijg ik de meeste vloeibare middelen erin bij mijn katten en opvangertjes.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie