Poes mogelijk infectie

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
catman
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2013 07:26

Poes mogelijk infectie

Bericht door catman »

Hallo,vanmorgen merkte ik dat mijn lapjespoes chili nogal traag en raar op d,r achterpoten loopt alsof ze een infectie heeft aan d,r urinewegen oid.
Ze wil niet dat ik haar wat dichterbij bekijk ,ik vermoed dat ze een infectie heeft.
Het viel me eingelijk al op dat ze gisteren niet bij de zakjes vlees was waar ze normaal als eerste bij is.
Dus is ze ook minder eetlustig, moet dan op kort termijn zijn dat er iets mankeert want ze was een aantal dagen terug nog in goede conditie.
Ze keek me daarnet al zo zielig aan alsof ze zeggen wou het gaat niet lekker met me.
Ze zal nu ongeveer een jaar of 12 zijn,gesteriliseerd toen ze een jaar of 4 was denk ik.
Nooit veel problemen met haar gehad.
Maak me nu wel zorgen zeker ook omdat het qua geld nogal een probleem is momenteel om naar de dierenarts te kunnen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes mogelijk infectie

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
apart dat het financieel wat moeilijk zit hebben we een beetje weinig info.
ze eet minder en hoe gaat ze op haar bak? heeft ze bloed bij haar urine? plast ze moeilijk en vaak en kleine beetjes?
ben bang dat ze pijn heeft. komt ze buiten en kan er daar wat zijn gebeurd?
raar lopen, hinken, op 3 poten, doorgezakte poten?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
catman
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2013 07:26

Re: Poes mogelijk infectie

Bericht door catman »

Hallo Adriana, financieel gaat het slecht doordat deze maand minder had te besteden,inkomsten uit wwb en in dat opzicht is elke extra onkosten moeilijk,in het verleden kon ik bij de dierenkliniek nog wel eens later of gespreid betalen,weet niet of ze dat nu nog doen.
Ze loopt moeilijk en denk ook dat ze pijn heeft,betreft opmerkelijkheid van plassen etc merk ik niet veel gezien ik er nog 5 heb lopen en ik meestal de deur voor ze openzet zodat ze naar buiten kunnen,het is niet zo dat ze wat aan haar pootjes heeft het is echt haar geslacht denk ik, beetje idee dat ze wijdbeens wil lopen met haar achterpoten,ik heb verders niets gemerkt, tijdje terug s,nachts ineens een hond in mijn woning die los liep, deur stond nog open,maar leek me geen gevaarlijk beest,verders is mij niks opgevallen, keek net op de facebookpagina van de lokale dierenkliniek zag dat er afgelopen zaterdag een kat is vergiftigd in deze regio.
Echter symptomen waren slijm uit de bek enzo, dit is gelukkig wat anders, ik zal dadelijk de dierenarts bellen om te kijken of ik qua onkosten iets kan regelen en hoop ik dat ze er met wat antibiotica wel weer bovenopkomt.
Ze is geholpen ik weet eingelijk niet of ze dan nog een baarmoeder heeft die zou ook ontstoken kunnen zijn,mischien dat ze door stress ziek is geworden of zo ik weet het echt niet mijn overige diertjes klagen nergens over.
alyda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mei 2013 18:49

Re: Poes mogelijk infectie

Bericht door alyda »

Toch proberen m naar da te gaan, mischien op rekening?
Het kunnen ook de nieren zijn en daar moet je niet mee wachten.
catman
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2013 07:26

Re: Poes mogelijk infectie

Bericht door catman »

Vandaag gebeld,het kon wel met aanbetaling was ik op zich al blij mee,kon eventueel vandaag terecht heb afgezegd en gezegd dat ik het even 2 dagen aanzie met haar,het was dan ook dat ik er later achter kwam dat zelfs een aanbetaling nu moeilijk wordt upc inde het maandbedrag was vergeten dat ze tot 10 euro in de min kunnen gaan met innen hetgeen dus bleek, alleen wat cashgeld tot de 20ste om rond te komen.
Het gaat langzaam wel wat beter met haar vandaag liep ze traagjes de keuken in om wat te eten verders ligt ze veel op bed ,ik geef je morgen even een update van haar toestand.
catman
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2013 07:26

Re: Poes mogelijk infectie

Bericht door catman »

Hoi, nou sinds vandaag loopt ze alweer iets beter en zag haar net wat brokjes eten,praatte wat lief tegen d,r kwam bij me aaide haar even en zag dus dat ze allemaal korreltjes had rondom haar vacht bij haar anus, hetgeen ik direct vermoedde was Wormen ?,een spuit met pasta heb ik nog zal ik haar vandaag geven kan nooit geen kwaad.
Vraag resteerd mij : waarom liep ze moelijk en was haar eetlust weg als het alleen wormen zouden zijn ?.
Kan het zijn dat het wat anders is ? niet diepzinnig gekeken verders maar lijkt op wormen zoals ik dat wel vaker zie bij overige 5 katten/poezen.
Alleen nog nooit gezien dat ze moeilijk liepen door pijn ?.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Poes mogelijk infectie

Bericht door mittenslief »

nou dan zal ik maar de katten allemaal goed behandelen, kattenbakken super schoon maken en over 2 weken weer alles behandelen, van wormen kunnen ze heel ziek worden hoor, ook wel van dood gaan
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie