Gebitsoperatie en herstel

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Lieve Meiden Annet en Adriana, ;-)
Allereerst mijn grote dank aan Annet voor je oproep aan Adriana!!! :smile:
En Adriana ontzettend bedankt voor je snelle reactie. :smile:
Ik weet jullie inzet echt te waarderen!!!!!!
Ik ga morgen inderdaad Knaage bellen, jullie hebben gelijk, wat maakt het allemaal uit, hoofdzakelijk mijn katje wordt geholpen.
Ik hoop dat ik snel tussen kan komen, want zoals ik op zijn website gelezen heb, werkt hij alleen maar Do & Vr in Den Haag. Maar dat hoor ik snel genoeg.
Nog even een vraagje. Ik heb een heel recent bloedonderzoek (afgelopen dinsdag gedaan). Alleen verwijskaart??Ja, is dat echt nodig. Ik heb namelijk gisteren avond al het gehele dossier van mijn huidige DA opgehaald. Dus ik hoop dat ik hiervoor wel van hun nog een verwijskaart kan krijgen?
Nogmaals bedankt voor alles ook aan jou Annet, zonder jullie was ik nooit zo veer gekomen of had dit misschien veel veel langer geduurd.
Groetjes
van een heel dankbare Nova en een pootje van Kimba
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Adriana, ja klopt dat dat Knaake geen metacam zal voorschrijven?
Cerna

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Cerna »

Ik beantwoord even je vraag aan Adriana.

Ja, Knaake gebruikt geen metacam. En dat is sinds het geduvel met Noa begon. Hem treft verder geen blaam want ook hij, net als alle andere dierenartsen, ging ervan uit dat metacam veilig was. Het verschil met andere dierenartsen is dat zij dit vol blijven houden en Knaake er lering uit getrokken heeft.

Hoe gaat het nu met Kimba? Wanneer hij helemaal geen brokjes meer wil eten (ook niet zijn favoriete brokjes), moet je misschien toch wat lichte pijnstilling overwegen wanneer je morgen niet gelijk terecht kunt bij Knaake (wat ik wel vermoed). Want al die tijd met pijn is natuurlijk geen doen.

Je kunt Onsior- of Tolfedinetabletjes vragen aan de dierenarts. Dat is in ieder geval veiliger dan Metacam. Wanneer hij niet vaak spuugt (en dus geen gevoelige maag heeft), dan kan dit best voor eventjes. Heeft hij wel een gevoelige maag, dan zou ik 2x daags een kwart Zitac geven als maagbeschermer. En dan een minimale dosering, bijvoorbeeld 2x daags 1 tabletje ipv de voorgeschreven 2.

Je hebt ook Analgos via de Huisdierendokter.nl. Dat heb ik nu voor mijn bejaarde kat en het helpt goed, maar helaas niet zo goed dat ik helemaal geen Tolfedine meer hoef te geven. Cochi krijgt nu 2x daags 1 Analgos en 's morgens hier 1 tabletje Tolfedine bij. En dat gaat goed.

Mocht je een paar Analgos willen uitproberen, stuur me dan even een PB met je adres. Dan stuur ik er een paar op.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Adriana »

ik dacht dat Kn ook wel een mail pb heeft. maak een kort, overzichtelijk verslag van wat is gebeurd en hoe het nu is en wat je vragen/onzekerheden zijn. bv wortels laten zitten, 3 weken na operatie beroerd/pijn, missch beetje spoedgeval enz.

dat helpt trouwens ook als je met Kn of assistente belt. mijn ervaring is niet dat hij een overvolle agenda heeft. reken er wel op dat als je bij hem terecht kunt hij liefst in één keer afhandelt omdat hij narcose moet geven voor het maken van dat soort gedetailleerde foto's en een paar narcoses binnen korte tijd niet verstandig zijn.
dus als hij op de foto ziet dat het opereren wordt dan blijft het dier onder (gas)narcose en gaat er een operatie achter aan. zo ging het bij Enzo, kennismaken en van de buitenkant kijken. hij had vermoedens maar wist het pas zeker bij het zien van de foto's en toen waren we na een operatie en voorzichtig uitslapen en nog spoelen (Enzo is stabiele nierfaalkater) een aantal uren verder.

heb je de uitdraai van het bloedonderzoek met alle waardes en vraag even welk apparaat.. het zou kunnen zijn dat hij specifieke waardes wil weten bv ontstekingswaardes..
dus altijd handig voordat je contact legt al je huiswerk op orde te hebben..
Cerna schreef:Het verschil met andere dierenartsen is dat zij dit vol blijven houden en Knaake er lering uit getrokken heeft..
zo zou ik het niet willen omschrijven, de metacam-lobby is heftig en indringend. we hebben het iedere keer wel over metacam en het probleem is dat het pas meetbaar is als driekwart van de nierfunctie al is vernield. dus bij 100% gezonde nieren kun je de schade tot 25% functionerende nieren niet meten. daarom zeggen veel dierenartsen dat het geen kwaad kan..
Kn is vreselijk geschrokken van het metacam-gebeuren bij Noa en als je aangeeft dat je absoluut niet wilt dat het wordt toegepast, dan gebruikt hij het niet. het kan zijn dat hij het standaard niet meer gebruikt maar dat weet ik niet zeker..
het geldt onder dierenartsen als goeie pijnstiller maar ik denk dat ze het dan over honden hebben (daarvoor is het ook ontwikkeld..) , niet over katzels..
Laatst gewijzigd door Adriana op 09 mei 2013 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Zit al de hele ochtend op het forum te lezen. Ben een beetje bang wat er nu met Kimba gaat gebeuren. Ik denk ook een beetje aan de financiële situatie. Hebben jullie een verzekering voor jullie katten?
Kimba is nog steeds veel aan het liggen en slapen, dus ik denk dat hij gewoon niet in orde is. Ik ben weer terug gegaan op zijn oude brokjes, want die zijn heel klein en die hoeft hij niet te kauwen. Ook ben ik hem weer a/d aan het geven. Hij staat op eet en gaat dan meestal weer liggen. Gisteren was hij de hele ochtend wakker liep zelfs met mij naar buiten in de tuin (hij is geen buitenkat). Het is zo wisselend, dat ik ook een beetje twijfel of ik het goed zie? Of is het gewoonweg nog de invloed van alle gebeurtenissen in de laatste 3 weken? Maar vreemd blijft dat hij veel vaker met zijn hoofd schut als voor de operatie. Is minder actief en wat me ook opvalt (als ik het goed heb???) dat als ik heb wil aaien tussen oren en wangetjes, dat hij dit wel heel even lekker vind en dat zijn koppie wegdraait. Aan beide kanten. Alleen maar nog op de bovenkant van zijn kopje mag het dan en dan probeert hij weer met zijn zijkant tegen mijn hand aan en weer als ik begin te aaien trekt hij een beetje weg? Ik kan dus niet goed zeggen of hij nu pijn heeft of niet?? Waarschijnlijk wel. Kan je deze tabletjes ook in water oplossen?
Weet niet goed wat ik moet doen? Kimba heeft wel vorige week 3 keer gespuugd. Dus ik denk dat hij niet overal tegen kan. Ik heb hier zo weinig ervaring mee, ik had natuurlijk nooit problemen met hem. Alles ging tot nu toe goed, behalve een keertje een keelontsteking jaren geleden. Ik zit hier nu echt met een megaprobleem... :cry:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Adriana »

mijn twee jongste katzels zijn verzekerd, Enzo niet... en Enzo heeft gouden oortjes want het hele schildkliertraject heeft al een paar duizend gekost. de gebitsoperaties van Enzo zitten tussen 250 en 300 maar dat zijn behoorlijk langdurige ingrepen geweest en waarsch niet te vergelijken met wat bij Kimba nodig is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Oké super dan weet ik een beetje hoe of wat. Mijn laatste operatie (5 tanden trekken, AB en pijnstilles en bloedonderzoek) waren in totaal 210 Euro. Maar alle consulten die ik na de operatie moest doen, moest ik ook allemaal betalen. En daar was ik met opnieuw pijnstillers of AB of prik om aan te sterken gauw elke keer tussen de 30 en 50 Euro kwijt.
Hoe kom ik op de pb van Kn? Hoe kan ik hem vinden?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Adriana »

kan het pb-adres van Kn bij de openbare gegevens ook niet vinden, dus dan toch 06 en met assistente bellen aan het begin vh spreekuur. hoop voor je dat ze er morgen zijn...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Cerna »

Ik heb wel ooit een visitekaartje gehad met zijn e-mailadres. Maar waar? Ik zal vanavond zoeken. Maar ik zou gewoon morgenvroeg direct bellen en ik zag op zijn website dat hij "bij voorkeur" een verwijsbrief wil van de eigen dierenarts. Dus het is niet strikt noodzakelijk.

Onze katten zijn niet verzekerd, maar we hebben voor hen een spaarpotje. Hier hebben Cochi en Noa gouden oortjes (leuke uitdrukking!). Cochi is zelfs een lopende medicijnkast, met 10 tabletjes per dag!
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Hoi meiden,
Omdat ik heel erg verdrietig ben, want Kimba gaat voor mijn begrip steeds meer achteruit van de pijn heb ik net een sms verstuurd op het aangegeven mobiel op Dr. Knaake zijn website. Ik heb ook mijn excuses aangeboden, dat ik hem op deze manier lastig val. Maar Kimba heeft echt dringend hulp nodig, anders weet ik niet wat er gebeurd.
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Nooit gedacht dat dit zo uit kan pakken, maar steeds meer denk ik dat ze iets niet goed hebben gedaan of zijn er nog meer tanden ontstoken?
Maar als de wortels er niet goed uit zijn, dan zal toch ook zijn tandvlees ontstoken moeten zijn en dat hadden ze toch van de week moeten zien?? Ze hebben maandag wel weer in zijn bek gekeken en gezegd dat alles fantastisch eruit zag. Ik weet niet wat ik hier van zal denken... :-(
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Adriana »

er moeten rapido foto's gemaakt worden zodat te zien is hoe die kaak eruit ziet en wat er eventueel is achtergebleven..
en als dat zo is dan volgt er opnieuw een operatie, oei oei en arme Kimba..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

En daar ben ik nou zo bang voor dat dit niet snel genoeg gaat gebeuren en Kimba in die tussentijd steeds meer achteruit gaat. Ik ga in ieder geval Analgos proberen, zodat hij hopelijk minder pijn zal hebben. Ik ben jullie zo ontzettend dankbar!! Dit had ik allemaal niet geweten. Ik hoop dat Kimba vol kan houden!!! :-(
Cerna

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Cerna »

Oei dat is schrikken.
Misschien al iets rekening houden met het eten? Stel dat hij morgen al geholpen kan worden? Heb je nog Reaktiv in huis? Daar zitten alle vitamientjes in die ze nodig hebben.
En wanneer hij echt veel pijn heeft, bel dan ajb met je eigen dierenarts en vraag een paar pilletjes Tolfedine. Dat kan echt geen kwaad.

Ik weet dat Knaake ruimte maakt voor spoedgevallen want toen Noa geholpen moest worden, moesten we ook een uur wachten omdat er een spoedgeval tussen was gekomen.

Hier wordt geduimd voor Kimba. :epray: :epray: Kom op jongen, even volhouden!
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Ja ik heb Reaktiv toevallig nog in huis. Ja volgens mij heeft hij weer pijn... Het is zo moeilijk te zeggen. Hij was de hele terug getrokken en nu is hij weer opgestaan, is nog steeds doodmoe en wil een beetje geknuffeld worden. Heb hem vandaag al een paar keer a/d met wat water gegeven en nu nam hij toch weer een hele kleine hoeveelheid brokjes. Hoe snel helpen die pilletjes van jou? meteen of pas na een paar dagen, omdat het homeopathisch is?
Nog een andere vraag: Welk middel geeft Knaake aan om Forl te bestrijden?

Groetjes,
Nova
Plaats reactie