Hallo Takje
Welkom op het forum.
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, nee een kitten heeft er niets aan om af en toe heen en weer te hoppen van moeders naar jullie huis om 'alvast te wennen'. Een kitten van twee weken, maar ook ouder, zal hier niets van snappen en levert met name een hoop stress op voor het kitten, maar niet te vergeten de moeder! Niet doen.
Verder wil ik je adviseren om goed na te denken of je niet beter voor twee kittens kunt kiezen. Je schrijft niet hoe oud je andere kat is, maar ik vraag me af of die wel zit te wachten op een kleuter in huis. Een kitten zoekt een maatje om mee te ravotten en dat lukt het best met een leeftijdsgenootje. Hier op het forum staan genoeg verhalen over kittens bij volwassen katten. Het kan goed gaan, maar vraag je goed af of je je huidige poes blij maakt met zo'n drukke kleuter in huis...
Nog een laatste ongevraagd advies; de eigenaar heeft een bijzondere beleving over het 'wennen', heeft de eigenaar het ook al met je gehad over wanneer het kitten bij jou gaat wonen? Een kitten is pas rond 13 weken volledig zelfstandig en klaar om op eigen beentjes te staan. Laat je niet verleiden om het kitten al heel jong in huis te halen. Het is heel schattig zo'n klein pluizebolletje in huis, maar mist een hoop bagage die hem helpt om zekerder in zijn schoentjes te staan in zijn verdere leven.
Nogmaals welkom en alvast veel plezier met de geplande 'gezinsuitbreiding'