Woezel blijft aan de diaree, wie heeft er tips

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Moonflowertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2013 20:12
Locatie: de Betuwe

Re: Woezel blijft aan de diaree, wie heeft er tips

Bericht door Moonflowertje »

ow... haha
ja dat is ook logisch dat je die bijhoud...
Mijn katten doen hun behoefde buiten...
Helaas kan ik daardoor hun ontlasting controleren
Er staat wel een bak hoor...
maar die wordt maar zelden gebruikt... alleen door de kleinste soms...
Tommy-Minky-Shanky-Kruimeltje-Snorro-Boeffie
Gebruikersavatar
Laura_H
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013 12:19
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Woezel blijft aan de diaree, wie heeft er tips

Bericht door Laura_H »

Maar niet alleen de bakken he,
Bij Giradria moet alles, maar dan ook echt alles ontsmet worden!
groetjes,
Laura en de Honeyside crew!

Rasclub Maine Coon Herplaatsing
hobbit
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2013 19:40

Re: Woezel blijft aan de diaree, wie heeft er tips

Bericht door hobbit »

Hallo,
Onze kat (24 december geadopteerd in Napels op de camping) had ook een diarree die niet met entero filius (sapje om darmwerking te bevorderen) kon worden verholpen. Ook twee keer een anti biotica kuur (achter elkaar) hielp niet. Ik werd op GIARDIA getipt en daarvoor moest ie Flagyl slikken. Dat hielp ook niet. Een week later heb ik ook GIARDEX van de huisdierendokter gegeven.
Na vier weken Flagyl en drie weken Giardex is getest op Giardia en dat was
negatief zowel serotologisch als microscopisch onderzoek. Dat was het ook al aan het begin van de behandeling maar dat kan bij Giardia (zit niet altijd in ontlasting).
Dierenarts zei direct stoppen met Flagyl en anderhalve dag later was diarree over. Flagyl heeft diarree als bijwerking (lekker handig). Met GIARDEX heb ik vier weken volle dosis en dan nog vier weken onderhoudsdosis (de helft) gegeven. De kat is nog steeds vrij van diaree.
Of GIARDEX echt helpt kan ik niet zeggen. Belangrijkste is dat na zes weken de diarree weg was. Gek werden we ervan.
De huisdierendokter zegt dat GIARDEX de 'eitjes' ook doodt waardoor geen herbesmetting plaats vindt.
Het is een chinees kruidenmengsel door chinese kruidendokters samengesteld. Ik hou niet zo van dit soort producten maar ik nam het onder het motto: baat het niet, het schaadt ook niet.

Het is niet goedkoop en in mijn onnozelheid heb ik veel te veel besteld. De dosis is een kwart tablet 2 x per dag gedurende 4-6 weken voor een kat tot 5 kg en daarna de halve dosering nog eens die tijd. Ik heb 180 tabletten besteld en heb er nog veel over. Je mag ze van mij voor 75% van de prijs overnemen. Houdbaar tot ergens in 2014.
Groetjes van Loes lwalsteijn@yahoo.de
Ik ben niet zo goed in forums bijhouden dus als je iets wilt, moet je mailen.
Plaats reactie