Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door eveline1982 »

Maar het lijkt mij niet echt lekker als ze net onder narcose is geweest dat de kittens lekker gaan drinken terwijl die bende nog in haar lichaam zit. Heb zowiezo weinig ervaring met moederpoezen alleen met kittens, iemand anders daar een visie op?? Maar de kittens kunnen zowiezo op deze leeftijd zonder moedermelk.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door marjon1989 »

Ik zal woensdag nog wel even navraag doen bij de dierenarts.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door Brittenbolletje »

De poes doet precies zoals het hoort te gaan. Ze geeft nu ook gewoon langzaam aan dat het tijd word om steeds meer en meer op eigen pootjes te staan. Dat is ook de reden waarom ene keer weg gemept word en de volgende keer mogen ze wel drinken. Ze mogen niet meer drinken wanneer hun dat willen. Is ook best gevoelig al die tandjes om die tepeltjes :).

Poes geeft zelf aan of ze wilt dat ze drinken of niet. Komt wel goed.
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door marjon1989 »

Gelukkig is het normaal gedrag:)

Kan haar krolsheid nu al weer over zijn? Ze was het een paar uur lang heel heftig. En sinds m'n kater op haar heeft gezeten lijkt ze wel weer langzaam rustig te worden.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door Brittenbolletje »

Nee dat is niet over zo snel :). als een kater dekt dan is een poes daarna nog steeds krols :).

De ene poes mept naar een kitten de andere poes loopt weg als ze het niet wilt en weer een ander zal misschien gaan trappelen met de achterpootjes. Hier gebeurd het ook op verschillende manieren. Moet er wel bij zeggen dat onervaren poezen (poezen waarvan eerste nest is) ze eerder er genoeg van hebben dan poezen die al wat meer ervaring hebben.
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door marjon1989 »

Misschien komt het dat het zo lijkt, omdat ze nu slaapt. Want ze ging de hele dag met haar kont omhoog tegen van alles aanrijden en ook rollen over de grond, schreeuwen en langs alle meubels en fotolijstje enzo schuren. Dat lijkt me toch krolsheid. Ook, omdat ze zich liet dekken.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door eveline1982 »

Dat is absolute krolsheid! :) onlangs is mijn poes ook krols geworden, ik werd gek! Janken, piepen, op de voorpootjes trappelen met de kont in de lucht terwijl ze haar hele gebeuren in mijn gecastreerde kater zijn koppie duwde ;) . Soms was het even weg, en dan begon het weer. Zij is gelukkig nu gecastreerd dus hoef dat niet meer mee te maken :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door marjon1989 »

Nala is nu bij de dierenarts, want ze wordt morgen geholpen. Ze kon er gelukkig slapen vannacht, vanwege dat ze daar sowieso niet bij eten kan komen en als we haar in een andere kamer doen hoort ze haar kittens ook en wil ze naar ze toe. Wel zielig, maar morgen middag kan ze thuis lekker haar roes uitslapen.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door Brittenbolletje »

Waarom zo? Dat geeft zo meer stress voor de mama. Dat had ik niet gedaan.

Succes morgen.
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door marjon1989 »

Eerst zou mijn stiefvader haar brengen, want wij moeten allebei vroeg werken en kunnen haar alleen halen en niet brengen. Mijn stiefvader weet niks van Nala en ik vindt dat al niet prettig. Ten 2e moest ze vanaf 18.00 uur nuchter zijn en moest ik haar dan toch al in een voor haar onbekende kamer zetten (dus ook stress) en ze schreeuwt door die krolsheid alles bij elkaar en als de kittens geluid maken hoort ze die ook en kan ze niet naar haar toe. Dus wij hebben dit ook tegen de dierenarts gezegd en die zei: breng haar maar.
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door marjon1989 »

Ik moet daarbij ook vertellen dat mijn stiefvader dan ook via de tomtom naar de dierenarts zou moeten rijden. Ook heeft hij haar nog nooit in het reismandje gedaan en als de dierenarts iets zou willen weten zou hij niet kunnen antwoorden. Dan heb ik liever zelf de controle. En Nala is geen stresskip, ze heeft er al vaker geslapen en iedereen vindt haar leuk en knuffelt haar.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door Brittenbolletje »

Vanaf 6 uur savonds geen eten is wel heel erg lang. Vaak is het vanaf 9 a 10 uur savonds geen eten meer. Aparte dierenarts :).

Maar zal me mond houden :).

Succes komt vast wel goed.
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door marjon1989 »

Ja ik weet het ook niet, maar ze zullen vast goed voor haar zorgen. Dit leek mij nu gewoon het beste. Hopelijk heeft ze er vanmiddag niet al te veel last van:(
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door Ms Maaike »

Het laten vasten heeft onder andere met de begintijd van de narcose te maken. En vaak vinden mensen het zielig om hun kat zo lang geen eten te geven, dus geven ze vlak voor de tijd dat hun kat geen eten meer mag hebben superveel. Dan duurt het langer voordat het voedsel helemaal uit het systeem is. Maar vanaf 18:00 is wel erg vroeg. Toen Mickey om 08:00 werd geopereerd mocht hij om 23:00 niks meer hebben.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Poes na bevalling krols --> agressief naar kittens

Bericht door Brittenbolletje »

Komt vast goed. Je ziet haar straks weer :)
Plaats reactie