Kattenbak service

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Anl1409
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2013 09:23

Kattenbak service

Bericht door Anl1409 »

Hallo!

Ik ben aan het overwegen om een kattenbakservice en oppasdiensten aan te bieden in mijn stad Rotterdam. Ik zou er zelf behoefte aan hebben en geloof dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt. Het idee is dat ik 1 x per week bakken met vies grind ophaal en vervang voor een schone bak (of meerdere). Daarnaast wil ik graag mijn diensten aanbieden voor wanneer mensen op vakantie gaan of een lang weekend weg en in die tijd een oppas nodig hebben om voor hun kat(ten) te zorgen. Dit houdt in: eten geven, bak omruilen, kijken naar teken van ziekte, aandacht geven en spelen.

Gezien ik dit als zelfstandig ondernemer zal gaan doen en hierin moet investeren, wil ik op deze manier onderzoeken of daar vraag naar zou zijn.

Wie zou interesse hebben in een kattenbakservice?
Wie zou behoefte hebben aan een oppas?
Indien behoefte aan een oppas, wat zou je dan waarderen: dat er 1 x per dag langs gegaan wordt of twee keer?
Zouden er nog speciale wensen zijn bij de verzorging van je kat?

Super bedankt voor de reacties! :)
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Kattenbak service

Bericht door Zuri »

Ik heb gelukkig een hele lieve mama die in de buurt woont en mijn katjes verzorgt als ik op vakantie ben. Maar ik kan je wel wat tips geven.

1x per week vieze bakken weghalen en vervangen door een schone zou ik nooit willen en wil ik je eigenlijk afraden. Een kattenbak die al een week gebruikt is, is echt veel te vies. Dat kun je katten niet aandoen. Katten zijn van zichzelf heel netjes en het is niet diervriendelijk (in mijn ogen) om ze een hele week tussen hun gedane plassen en poep te moeten laten graven naar een schoon plekje. 1 keer per dag is mijn regime, maar ik weet dat er mensen zijn in dit forum die het zelfs meerdere keren per dag doen!

Mijn oppas komt 1x daags langs maar blijft dan ook gemiddeld 2 uur bij ze om ze lekker te knuffelen en met ze te spelen. Ik denk dat het aantal keren dat je komt minder belangrijk is dan hoe lang je komt.
En speciale wensen bij oppas; dagelijks kattenbak schoonmaken, uiteraard vers water en voer, lekker even spelen en minimaal 2 keer per week even met een stofzuiger door het huis zodat alle losse kattenharen weer weg zijn.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben. Succes met je plannen!
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kattenbak service

Bericht door Brittenbolletje »

Mijn ouders verzorgen onze katten als wij weg zijn. Voor mij zo lang mijn ouders nog kunnen niet aan de orde :).
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Kattenbak service

Bericht door Zuri »

Oh en nog een hele belangrijke aanvulling; ik verwacht dat een oppas verstand heeft van katten en tekenen van ziekte kan herkennen en daarnaar handelt (dus bezoek dierenarts oid).
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kattenbak service

Bericht door Dinky »

Woon zelf niet in de omgeving van Rotterdam ;)
Bovendien is het zo dat als wij op vakantie gaan mijn schoonmoeder tijdelijk in ons huis komt wonen waardoor onze poes veel aandacht krijgt en in vertrouwde omgeving blijft.

Vraag me ook af wat je bedoeld met één keer per week de kattenbakken schoonmaken? Zelf doe ik het dagelijks en dat lijkt mij voor de kat ook wel zo fijn. Denk je dan bijvoorbeeld aan oudere mensen die het niet meer zelf kunnen? Dan moet je ook een manier vinden om deze groep te bereiken omdat deze minder op internet vertoeven.

Misschien dat je ook wat hebt aan deze site van katten oppas in Nederland ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Kattenbak service

Bericht door BloemTetsu »

Mijn zus woont in de buurt. Dus niet nodig. Maar als, dan:
- vaker bak schoon scheppen (max 1 keer per 2 dagen), helemaal verse bak hoeft niet perse wel na 1,5-2 weken.
- Elke dag vers water.
- Minimaal 1 keer per dag om te voeren en te knuffel. Gewoon aandacht geven.
- Het liefst 2 keer per dag (geef ze zelf 4/dag voer).
- Ander klein vee voeren zoals vissen.
- Toedienen van medicijnen.
- Inschakkelen van dierenarts als door noodzaak voor is, of hiervoor een contract op stellen. Wanneer wel/niet dierarts/eigenaar informeren/inschakelen van specifiek persoon die is opgegeven.
- Optioneel: eventueel extra voeding ook, zoals eendagskuikens per week.
- Optioneel: katten even in de tuin laten onder toezicht.
- Misschien kammenbeurt indien nodig?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kattenbak service

Bericht door eveline1982 »

1x in de week de bak verschonen is wel erg weinig hoor. Ik heb voor mijn 3 katten 2 grote bakken, meerdere keren per dag haal ik de drollen eruit en om de dag worden ze uitgesopt en gaan er nieuwe houtkorrels in. Je zal inderdaad veel ervaring moeten hebben met katten als je oppas wilt worden. Ik zou niet zomaar iemand vertrouwen, geef dat stukje veel liever aan vrienden waarvan ik weet dat ze mijn katten kennen en weten wat wel en niet normaal is bij hen. Als ik in geval van nood een vreemde moet laten komen, dan 2x per dag en iemand die veel ervaring heeft met het verzorgen van katten. Iemand die bijv jaren in een asiel heeft gewerkt of dierenarts assistente is geweest. Ik ververs s'ochtends alle brokjes en water bakken en rond half 6 word alles weer aangevuld, ververst en krijgen ze vlees. Ook verwacht ik van zo iemand dat zij 2x per dag alle drollen verwijderd, om de dag de bakken uitsopt en ververst en 2x in de week de stofzuiger er door haalt en alle manden goed uitzuigd :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anl1409
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2013 09:23

Re: Kattenbak service

Bericht door Anl1409 »

Ik zal nooit zeggen dat de bakken dan nooit meer geschept moeten worden. Het gaat er om dat wekelijks de bak verwisseld wordt met een bak die gereinigd is en nieuw grind heeft. Zodat er niet meer gesleept hoeft te worden met grind.
Ik woon zelf twee hoog, voor mij persoonlijk is dat vervelend en wellicht ook voor anderen. Natuurlijk zijn er mensen die een container of bak in hun straat/ tuin hebben staan waardoor het geen probleem voor hen is. Die zullen dan ook geen gebruik willen maken van zo'n service.

En bij oppassen is het mogelijk, indien gewenst met eigen grind te verschonen. Scheppen zal dan natuurlijk elke dag gebeuren.
Voordeel van bak omruilen is, stel dat ik er 10 heb, ik dit gezamenlijk kan dumpen.

Dank voor jullie feedback! :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenbak service

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
heb je al gekeken bij marktplaats? of missch sta je zelf al in het rijtje 'kattenoppas'..
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... distance=0

wat hierboven ook al geschreven is: ik zou je programma toch wat uitbreiden met allerlei diensten.
voor wat oudere mensen lijkt me dat je ook wel een programma kunt bedenken in de richting van verzorging/boodschappen e.d. ook wat betreft het kattenboodschappen doen en langsbrengen. en kammen, borstelen, ontklitten.
weet niet of je soort van opleiding hebt, maar dat lijkt me ook wel een idee.
bv bloedsuiker meten, insuline spuiten, medicatie ingeven, wondverzorging eea ism een dierenarts...

hoeveel ervaring heb je zelf met katzels?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peej
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 aug 2012 13:49
Locatie: Groningen

Re: Kattenbak service

Bericht door Peej »

Als je slepen met kattengrind vervelend vind dan is er ook nog een andere oplossing. Ik ben zelf niet zo mobiel en bestel alles via Zooplus. Net weer 2 zakken van 15 kilo grind binnen, netjes door de bezorger omhoog getild en in de gang gezet ;)
Anl1409
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2013 09:23

Re: Kattenbak service

Bericht door Anl1409 »

Naar de vuilnis container. :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenbak service

Bericht door castratenkoor »

Ik zou nooit mee doen persoonlijk aan zo'n bedrijf die kattenbakken omruilt voor schone. Veel te veel risico's voor ziektes en foute bacillen en zo.
Ik heb 10 kattenbakken en haal meermalen per dag poep en plas eruit.

Ik ben nooit meer dan 1 nacht van huis en dan komt mijn dochter.
En zo zorg ik ook voor haar katten. We doen beide 2 x daags. Inclusief medicatie toedienen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattenbak service

Bericht door nellebel »

ik zou er ook geen gebruik van maken
enerzijds bacillen en besmettingsangst. misschien overdreven maar sinds ik 2 felv katjes heb gehad ben ik panisch voor die dingen
anderzijds zou ik sowieso nooit onbekenden in mijn huis laten. maar ik heb dan ook het geluk dat schoonmoeders altijd oppast of mijn broer. en dan heb ik zelfs al moeite ermee dat er anderen door mijn huis lopen .ben nogal aan mijn privacy gehecht. wij gaan dus niet op vakantie, hooguit dagje weg, met oppasmoeder of broer
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie