natuurlijk natvoer voor oudere kat zonder granen

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: natuurlijk natvoer voor oudere kat zonder granen

Bericht door artemis »

Adriana, ik ga toch even verduidelijken dat je antwoord over Taste of the Wild gaat en niet over Sanabelle Urinary. Het kwam net na mijn reactie en dat kan verwarrend zijn.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: natuurlijk natvoer voor oudere kat zonder granen

Bericht door Adriana »

;-) nee, goed dat je het schrijft.

wij op het forum waren heel erg enthousiast over Sanabelle Urinary en ineens begon het vreselijk vies te ruiken en kreeg Dinie er blaasgruiskatten op...
onlangs heb een klein zakje besteld en dat ruikt goed - en intussen is men daar geloof ik weer bij de les. het eiwitgehalte is inderd redelijk laag en prima voor wat oudere katzels (zonder overwicht trouwens..).
de samenstelling is erg breed en behoorlijk plantaardig en ze vonden/vinden het hier lekker.
blaasgruis is ook kwestie van aanleg en onvoldoende drinken/plassen en dat moet je natuurlijk altijd in de gaten houden maar met meer katzels kan dat nog wel eens lastig zijn.
ik voer hier sowieso brokjes met lager eiwitgehalte en HC nierdieet bevalt mij ook prima.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: natuurlijk natvoer voor oudere kat zonder granen

Bericht door snorrebaard »

Ja nu je het zegt, het is wel grappig hé. Ze denkt dat ze onzichtbaar is, maar ondertussen steken er twee torenhoge oortjes naar boven (meestal legt ze haar oortjes plat als ze zich zo achter iets verstopt, maar dan nog.) O, toen was ze nog zo jong...

Als ik weet dat rauwvoer het juiste fosfor- en eiwitgehalte heeft, dan kom ik al ergens. Je zou het toch denken hé, anders zouden alle oude wilde katten sterven aan hun normale dieet.
Het doet me altijd denken aan dat verhaal van die oude dame die haar katten een natuurlijk leven gaf, hen voornamelijk zelf hun dieet liet bepalen en hen toch kon beschermen tegen externe gevaren. Haar katten werden gemiddeld rond de 30...
http://www.cathealthsecrets.com/?hop=guzel

Ik heb kip al eens geprobeerd maar dat ging er niet in... Bandit kattenmix daarentegen ging goed, dus mevrouwtje is wel kieskeurig! :roll:
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: natuurlijk natvoer voor oudere kat zonder granen

Bericht door artemis »

Ik heb pas Sanabelle Urinary gekocht en de smaak wordt hier alvast erg gewaardeerd.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: natuurlijk natvoer voor oudere kat zonder granen

Bericht door snorrebaard »

Adriana schreef: wij op het forum waren heel erg enthousiast over Sanabelle Urinary en ineens begon het vreselijk vies te ruiken
Tja, met zo'n naam... ;-)
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Plaats reactie