Geslacht kittens? (gister geboren)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door marjon1989 »

Ze ligt nu in de tv kast met 1 kitten
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door Brittenbolletje »

Terug leggen. Zou mooi zijn als je ietsvan een bench hebt om de rust terug te geven. het liefst ergens neerzetten waar rust is en warm.
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door marjon1989 »

Terugleggen werkt niet.. Ik heb het nu maar zo gelaten, het is gewoon een open vak onderin, dus kan geen kwaad. Maar af en toe wordt ik zo moe van haar eigenwijze gedrag.. Ze wilde ze eerst achter de kast hebben, maar die toegang heb ik geblokkeerd. Een bench zou ook geen zin hebben, want als ze dat niet wil, krijg je het er bij haar ook niet in. We hadden 2 bevallingsdozen voor haar klaargezet, maar daar sleepte ze ze ook uit.
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door marjon1989 »

Ik heb trouwens wel de andere kittens + het 'vieze' dekentje er bij gedaan en dat accepteerde ze gelukkig wel. Nu ligt ze weer als een prinsesje op haar rug melk te geven. Dan maar in de tv-kast:P
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door Brittenbolletje »

Ik zou wel even naar mijn advies luisteren. Ik zou een bench nemen en die aanschaffen als je die niet heb, heeft niks met eigenwijs te maken van de poes :) het is dat ze geen rust heeft en weinig vertrouwen heeft in de plek die ze had. Ik zou het dus niet toe laten waar ze nu ligt..

En ik kan het weten waar ik over praat, ik fok tenslotte zelf kittens :)
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door marjon1989 »

Maar zet je de kattenbak en alles dan in de bench? En dan, qua verschonen van de dekens? Want daar ging het tenslotte om.. Dat vindt ze niet leuk..
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door Brittenbolletje »

Nee ze zal niet veel leuk vinden dan. Ze zou nu ook eens naar jou moeten luisteren. Als je een hele grote bench heb ja alles in de bench. en gewoon dagelijks verschonen. ik gebruike van die hygienische matjes wat vocht opneemt mocht er iets lekken of ze likt de urine niet goed op van de kittens. dat kan je dagelijks dan verschonen. misschen op je slaapkamer zetten in ieder geval daar waar rust is. je zou het eerst moeten proberen zonder de kattenbak erin en zo. maar zet dat wel in de buurt. er is een reden waarom ze sleept...
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door marjon1989 »

We hadden er een geleend, maar ze wordt echt panisch van dat ding.. Nu ligt ze dus weer onder in de kast. Het schone matje leg ik er dan al naast zodat de geur er al een beetje in gaat zitten. Ik begrijp dat je me eigenwijs vindt, maar in het begin was het al op het randje met de kittens en nu voed ze ze tenminste goed. Ze zijn vannacht in 12 uur tijd al tussen de 6 en 11 gram aangekomen, dat is tot nu toe het record.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door mittenslief »

ze moeten echt elke dag 10% van het gewicht groeien, voedt je moeder ook goed bij. wij houden de moederpoes en kleine kittens altijd in een kamer apart totdat de kittens zo'n 5 weken zijn, ze hebben in het begin heel veel rust nodig zowel mama als de kittens, en 1 keer per dag wegen op hetzelfde tijdstip is voldoende. was dit eigenlijk een gepland nestje?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door marjon1989 »

Ja dat doen ze ook wel, want ze waren redelijk licht bij de geboorte.. Gister waren ze tussen de 91 en 103 gram. Mama mag onbeperkt eten. En nee het was geen gepland nestje, maar wel welkom hoor. Ze is/was ook veel te jong. Maar met kerst werd ze al krols..
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door marjon1989 »

En ik zal even kijken, wat dan handig is, want we hebben alleen een badkamer, slaapkamer en woonkamer. Maar ik merk eerlijk gezegd dat ze onze aandacht juist wel prettig vind. Als er een kitten piept kijkt ze ook echt naar ons van: 'help' en als het te lang duurt tillen we soms een pootje op zodat de kitten makkelijker gaat drinken. Dan gaat Nala (zo heet de moederpoes) er ook echt helemaal voor liggen en spinnen als we haar aanraken. Verder is het niet zo dat we vaak op haar plekje komen hoor.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door mittenslief »

badkamer is geen optie, denk ik veel te koud moet wel lekker warm zijn, lekker rustig houden dan maar geen visite enz... elke dag even schone dekentjes geven, navelstrengetjes controleren, en goed bekijken. Brittenbolletje heeft heel veel ervaring met netjes, ik en eveline (wij vangen gedumpte/wilde kittens op )ook wel maar die zijn meestal wat ouder. zelf heb ik ook een paar jaar geleden een nestje gekregen met mijn xragdoll. daarna heb ik haar lekker laten helpen, want er zijn al poesjes genoeg, als je nog vragen hebt vraag maar raak hier op het forum en wij zijn ook wel benieuwd hoe ze opdrogen.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door marjon1989 »

Afbeelding
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door mittenslief »

je moet er wel wat voor en omheen gaan zetten hoor, die kleintjes beginnen al zo met kruipen en voor je het weet ben je ze kwijt of er gebeurt iets ergs, mooi plaatje
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door marjon1989 »

Maar wel laten liggen dus? Er naast en erachter is de kast al dicht.. Ik zal er wel een randje van de doos voor plakken, maar dat doe ik wel als ze even eten is, want anders pikt ze het vast weer niet.. En er liggen ook weinig matjes/dekens in, maar dat accepteert ze gewoon niet. En zal ik er nog een kruik bij leggen? (zowel kittens als poes zijn niet koud)
Plaats reactie