bakje of voedselbal?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Renatevanderveer

Re: bakje of voedselbal?

Bericht door Renatevanderveer »

Hier word die voedselbal bijna doodgestaard..
Ze zien er snoepjes in zitten, maar leggen niet de link dat je er een mep tegen moet geven.
Anne87

Re: bakje of voedselbal?

Bericht door Anne87 »

Noodle speelt alleen met de voedselbal als hij dicht is. Want brokjes die eruit komen, dat is hartstikke eng. Dan springt hij weg en verstopt hij zich zelfs. De bal wordt dan heel erg ontweken. Maar als hij dicht is en je de brokjes hoort tikken, dan is het wel leuk en spannend. Held op sokken is het ;)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: bakje of voedselbal?

Bericht door BloemTetsu »

Er zijn katten die het wel begrijpen ;-)

Ooit gekocht voor Ducky en die begreep het niet. Bloem had geen uitleg nodig.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: bakje of voedselbal?

Bericht door Ms Maaike »

Hier wordt me duidelijk gemaakt dat de voerbal op is; er moeten weer nieuwe brokjes in. :) Ik denk dat Pippi het van Mickey heeft afgekeken, hij is best slim.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: bakje of voedselbal?

Bericht door AnneLore »

ja, daar hoopte ik stiekem op :) maar helaas...

Inmiddels is het 2-0 voor Joost, die zo knorrig werd van dat rare gedoe met eten in krantensnippers en dat je moeite moet doen dat ik het heb opgegeven. de hele zooi teruggezet zoals het was, en het resultaat was nogal verbluffend. ineens was het gezeur om eten over, de rust is terug, en af en toe loopt hij naar de keuken voor een hapje, en dat was dan dat. hij eet serieus bijna een derde minder dan wanneer hij er moeite voor moet doen.
niks te jagen en verzamelen dus ;) dan houden we het wel bij een knaagstokje aan een touwtje in het ikeakrukje :)

de kleine held ligt kattentv te kijken voor het raam, na een spannend gevecht met mijn slof, zijn muis en een gestolen likje yoghurt :D heerlijk.
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: bakje of voedselbal?

Bericht door Ikey »

Wat een lekker ventje is het toch, die Joost :)

Je zou nog de voedselverrijking kunnen aanbieden naast de gewone manier van voeden. Dan kan hij rustig ontdekken wat de bedoeling is, zonder de druk dat hij verder geen eten heeft, dus honger heeft :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: bakje of voedselbal?

Bericht door nellebel »

voedselbal zjin ze bij mij ook bang van. en dan krijg ik ook zo'n blik van"denk je nou werkelijk dat ik moeite ga doen voor mijn eten", ik trap er natuurlijk in.
wat hier wel in is dat is een schoendoos met gaten erin. dikke elastiek eromheen en dan wat brokjes erin. uren zitten ze te hengelen met de pootjes in de doos. grote hit, en uren zoet met een paar droge brokjes.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anne87

Re: bakje of voedselbal?

Bericht door Anne87 »

Oh die schoenendoos klinkt leuk. Dat ga ik ook eens proberen, kijken of ze daar wel voor vallen.
En brokjes in de sense rails. Dat werkt hier ook heel goed. Die hengelen ze er ook uit.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: bakje of voedselbal?

Bericht door BloemTetsu »

Bloem heeft de grootste moeite met de sense rails. Ik heb de 2 uiteindes aan elkaar gemaakt en van de rest een rondje. Brokjes uit het rondje gaat prima. Maar uit de 2 uiteindes lukt maar niet. Tenminste niet zonder grof geweld aka uit de kast donderen ;-)
Schoendoos ga ik ook proberen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
stridder6247
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2013 12:11
Contacteer:

Re: bakje of voedselbal?

Bericht door stridder6247 »

Ik gebruik de voedselbal met snoepjes. En het heeft even geduurd maar nu is de kat er wel blij mee.
Eerst een aantal keer voor gedaan. Snapte hij het, maar bij die vielen ze bijna allemaal tegelijk eruit. Daarna een nieuwe gekocht met soort spiraal erin. Toen gaf meneer het steeds te snel op. Ik dacht toen dat hij het niet snapte dat hij langer door moest rollen. Maar ineens was het balletje leeg.
Nu speelt hij er ook mee als de bal leeg is.
Maar soms ook niet als de bal vol is, dan heeft hij denk ik gewoon geen zin.
Misschien kan je sterk ruikende snoepjes er in doen en dan verder met rust laten en dan is de bal na een paar dagen misschien ineens leeg. Dan weet je dat hij het toch kan/wil.
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit meer van iemand zal houden dan van Chesko
Plaats reactie