bruine vlekken op pootjes

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Amargareta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2012 20:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

bruine vlekken op pootjes

Bericht door Amargareta »

Hoi iedereen :grin:

Even rondgekeken, maar weer niets gevonden, daarom dat ik weer even jullie hulp vraag.
Mijn Bailey, de lieve schat, is een zwart-witte kater met witte achterpootjes. Nu heb ik al gemerkt dat hij op die achterpoten 2 donkere ovale vlekken heeft. Als je er over wrijft dan voelen de haartjes iets ruwer aan. Dacht eerst dat dit vuil was maar dit was niet het geval. Pijn heeft hij niet en extreem veel likken doet ie ook niet. De dierenarts is al enkele malen langsgeweest voor andere zaken, heeft de plekken opgemerkt, maar heeft hier niets over gezegd. Heb hier nog 2 andere katten rondlopen en die hebben er dan weer geen last van. Iemand een idee?
Groetjes van Margret, vele likjes van Momo, Bailey en kleine lieve grommetjes van Bolletje
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: bruine vlekken op pootjes

Bericht door Ms Maaike »

Zonder foto's is het nogal lastig te beoordelen. Ik snap trouwens niet hoe de dierenarts het op kan merken en dan er niets over zegt... Heb je dan ook niet gevraagd wat het kan zijn?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Amargareta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2012 20:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: bruine vlekken op pootjes

Bericht door Amargareta »

Nee, toen is het mij niet te binnen geschoten, natuurlijk dom van me. Is er en mogelijkheid om hier ook fotos te plaatsen?
Groetjes van Margret, vele likjes van Momo, Bailey en kleine lieve grommetjes van Bolletje
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: bruine vlekken op pootjes

Bericht door Dinky »

foto's plaatsen staat hier uitgelegd ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Amargareta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2012 20:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: bruine vlekken op pootjes

Bericht door Amargareta »

Dank je wel voor de uitleg ivm de fotos. Hier kun je zien wat ik precies bedoel met die vlekken; Afbeelding
Groetjes van Margret, vele likjes van Momo, Bailey en kleine lieve grommetjes van Bolletje
Renatevanderveer

Re: bruine vlekken op pootjes

Bericht door Renatevanderveer »

Ik weet niet of het bij katten net zo werkt, maar ik herken de vlekken bij het hondje van mijn ouders.
Het hondje van mijn ouders heeft zulke vlekken op plekken waar hij heel veel slikt.
Doet jouw katje dat ook?

Ik heb het ff bij ons witte schone gecheckt, zij heeft ze niet.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: bruine vlekken op pootjes

Bericht door Ms Maaike »

Hm, lijkt gewoon vuiligheid te zijn...
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
paasnini

Re: bruine vlekken op pootjes

Bericht door paasnini »

Ik zie voor mijn gevoel ook alleen vuiligheid.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: bruine vlekken op pootjes

Bericht door Brittenbolletje »

Ik zie gewoon een kleur wat de kat hoort te zijn. Nou weet ik niet wat voor kleur de kat is en hoe oud (heb ik misschien voerheen gelezen). maar bij sommige kleuren duurt het soms heel lang voordat de gehele kleur klaar is. en soms blijven nze zelfs kleuren.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: bruine vlekken op pootjes

Bericht door Dinky »

Vind het zelf een beetje lijken op de urinevlekjes die onze konijnen vroeger wel eens wat aan de pootjes hadden. Dan zou het dus "gewoon" vuiligheid zijn.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: bruine vlekken op pootjes

Bericht door Robijn »

Ja, zou een goede verklaring zijn, dat wat Mirjam zegt. Ik denk dat het ook niets ernstigs is, maar dat de poten gewoon vuil zijn. En op witte poten valt vuil natuurlijk meer op.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Amargareta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2012 20:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: bruine vlekken op pootjes

Bericht door Amargareta »

dank jullie wel voor de reacties. Heb de pootjes al enkele keren gewassen, maar het vuil gaat er niet af. Was dit ook zo bij je konijntjes? En likken doet hij ook niet veel aan die plaatsen. Nu, ik zie hem ook niet 24/7 dus het is altijd wel mogelijk, al vind ik het wel raar dat mijn Bolletje (ook wit met zwart) dit absoluut niet heeft. Bailey is nu 9 maand oud.
Groetjes van Margret, vele likjes van Momo, Bailey en kleine lieve grommetjes van Bolletje
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: bruine vlekken op pootjes

Bericht door eveline1982 »

Ik vind het toch wel erg jong om nu al de pootjes te hebben die je vaker bij oudere katten ziet. Ik heb het wel vaker gezien maar nooit bij zulke jonge katten. Zou het toch is door een da laten onderzoeken, het zou ook een bepaald type schimmelinfectie kunnen zijn en die openbaren zich bij katten veelal op de kop en poten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: bruine vlekken op pootjes

Bericht door Dinky »

Heb het bij de konijnen niet uitgebreid zitten wassen omdat dat niet nodig leek en ze niet hielden van gepruts aan de potjes zoals nagels knippen ;-)
Het was dan vooral op de achterpoten en de ene keer ook erger dan andere keer. Aan de smerigheid van de kooi kon het niet liggen want regelmatig schoongemaakt en de konijnen zaten er alleen 's nachts in, overdag liepen ze lekker los rond in de tuin ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Amargareta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2012 20:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: bruine vlekken op pootjes

Bericht door Amargareta »

Ok heel erg bedankt allemaal voor de tips en reacties. Volgende week moet ik toch langs de DA voor katteneten, zal dit dan ineens vragen. Hou jullie op de hoogte :)
Groetjes van Margret, vele likjes van Momo, Bailey en kleine lieve grommetjes van Bolletje
Plaats reactie