ik heb (zoals ik al eerder aangaf) 2 schatten van katten, ze zijn nu bijna al 1 jaar oud.
nu hebben we een jaar ook een autmatiche voerbak ivm afwezigheid van beide en ze daardoor dan 3 x daags nog te eten krijgen.
nu is het volgende het geval;
Het ging lange tijd erg goed met de voerbak en ze aten er goed van. Tot dat Rico er achter kwam dat je de bakjes (die los op het systeem zit) omhoog kan halen. En zo het geheel eruit kan trekken. Nou heeft die slimmerik dit een keer gedaan met natuurlijk het gewenste resultaat. Hierover konden we erg om lachen.

En toen heb ik de bakjes vast gemaakt aan de frame. En toen was het niet meer het geval dat dit gebeurde.
Lange tijd hebben wij de automatische voerbak niet meer gebruikt, omdat Rico nu het geheel omhoog gooit met als resultaat dat de voerbak op zijn kop komt te liggen en je kan al raden.. dat ze hierdoor geen eten krijgen. Dit is 2 x al gebeurd en dan zag ik dit ook als een soort van eigen schuld dikke bult met de hoop dat hij ervan zal leren. Maar Rico leert er ook niet van en hij doet het nog steeds. Normale bakjes doe hij dit niet maar hij raakt gefixeerd (lijkt het wel op) als de time bak weer paraad komt.
Wij weten niet hoe we hiermee om moeten gaan of dat er andere bakken zijn die hij in geen mogelijkheid omhoog kan krijgen. Of hoe we hem kunnen corigeren erin. Maar tips hierin zal wel erg helpen.
p.s de time bak die wij hebben is catemar voederautomaat...
(ik ben dyslectisch sorry voor mijn grammatica)