Hoe kan ik beter voor mijn katje zorgen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Superdruif
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2013 19:18

Hoe kan ik beter voor mijn katje zorgen?

Bericht door Superdruif »

Hallo allemaal,

Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw op dit forum, en sinds Oktober in het bezit van een jonge kitten (geboren op 03-07-2012) en gratis opgehaald op een boerderij.

Mijn ouders hadden vroeger wel katten, dus ik kende ze al wel goed, buitenom dat ik werkte in een dierenzaak, opleiding dierverzorging deed.
Buitenom dat ik al veel Reptielen, knaagdieren, vissen en eerder nog konijnen en paarden thuis had. Vond ik het in mijn nieuwe appartement nog stil. Na al elke x op marktplaats gratis katjes te zien besloot ik dat ik er graag een zou willen.
Via mijn leraar die een nestje had thuis, kreeg ik zijn laatste kitten. Ik was opslag verliefd en heb nogsteeds geen spijt.

Ik denk persoonlijk dat ik haar binnen hou, ik heb altijd gemerkt met de katten van mijn ouders dat zodra ze naar buiten mogen ze (uiteraard) veel meer afstandelijk worden, dat ze soms alleen maar thuis komen om te slapen en te eten ect.
En dan heb ik het nog niet over de ongewenste parasieten en ongedierte die ze op kunnen lopen.
Ik heb haar niet ge-chipt, gesteriliseerd of inge-ent. Wel ontwormt (tabletten).

Ik was haar ongeveer 1 x per maand met katten shampoo. Wat ik goed uitspoel.
Ik wrijf haar voorzichtig droog daarna nog in de badkamer met de verwarming aan zodat ze het niet koud krijgt.
Ik heb speciaal middel van de dierspeciaalzaak om eventueel traanvocht en oorsmeer te verwijderen. Wat ik zelden, indien nodig gebruik.
Ik knip haar nagels ook als ze te lang zijn. Natuurlijk niet in het levende gedeelte.

Ze heeft verschillende speeltjes, van piepmuisjes van bijtspeelgoed van Kong.
Ik speel zowiezo wel 1 uurtje op de avond met haar met een muisje aan een hengeltje, en overdag is ze vaak druk met haar muisjes e.d.
Ze heeft een krabpaal van ongeveer 1,50m en een 'tunnel'

Ik voer haar 's-ochtends rond 11 uur en rond etenstijd 6-7 uur.
Ik geef haar elke dag smiddags een klein portie kattenmelk van de dierspeciaalzaak.
Ik heb snoepjes voor haar, verschillende dingen, van "Catisfactions" tot snoepjes van Vitakraft, whiskas en felix. Ik geef haar ongeveer bij elkaar 10-12 snoepjes op de dag, waarbij ik haar er iets voor laat doen, (zitten, high five geven of nu aan het oefenen met omrollen)
Ik geef best afwisselend voer, omdat ik merk dat ze soms een beetje uitgekeken raakt op voer.
Zo heb ik een zakje van Science plan voor kittens(droog & nat), Royal canin voor kittens (droog & nat), Pro plan voor kittens en eerder ook Smolke en Fokker voor kittens.
Ik voer maximaal eens in de 2 dagen 1 zakje/blikje nat voer.

Ik heb geleerd dat eigenlijk Whiskas, felix e.d. 'gebakken lucht' is, (min 4% aan dierlijk vlees) terwijl ander voer dan weer 20% tot 40%.

Ik borstel haar af en toe, eigenlijk probeer ik alleen een beetje haar losse haren eruit te borstelen.

Ik laat haar dus niet buiten, buitenom ik denk dat ze daar ook te jong voor is, (ze is nog zo onbenullig af en toe..) Ik zou haar dus ook moeten sterilliseren, inenten ect. Ik heb wel een tuigje voor der, als ik buiten zit laat ik haar aan een Flexi rollijn rondneuzen bij de voordeur of ik heb haar wel eens paar x meegenomen naar het park naast ons appartement.
Ik probeer trouwens ten alle tijden wel geduld voor haar te nemen, en neem dus de tijd, voor haar om te wennen e.d.
Bijvoorbeeld de eerste keer wassen heb ik meer als een uur op de grond gezeten en haar langzaam laten wennen.

Ik heb 2 kattenbakken voor haar, ik zag ooit eens dan voor 1 kat, 2 kattenbakken het beste is.
Persoonlijk na wat experimenteren vind ik Kitty Chrystals het langste goed effect hebben als kattenbakgrind.

Ik laat haar snachts en als ik weg ben niet in de woonkamer. Maar in de hal/slaapkamer hier staat haar mandje, krabpaal, speelgoed, kattenbak, eten en drinkbak.
Ik heb ratten en het aquarium in de woonkamer staan, soms ook wel muizen en deze vormen een grote verleiding voor haar om te gaan klimmen op de kooien.
Ik wil niet de kans lopen dat de ratten bijten in haar pootjes of weet ik veel wat.

Ze is qua karakter eigenlijk een engeltje,
Heel aanhankelijk, overdag miauwt ze wel eens raar naar je.
Ze ligt s'avonds altijd op bed bij je, wordt snachts wel soms wakker dat ze in me armen ligt en me armen af aan het likken is of iets dergelijks.

Ze kan ook niet heel erg veel fout doen, behalve :
- Ze wil wel eens de bank of bed gebruiken om haar nagels erin te zetten en ff zo hard mogelijk te trekken. Ik geef haar meestal dan een stevige duw waardoor ze omvalt op bed, of op de bank.
Ze doet het tegenwoordig maar zelden en als k al in de buurt kom is ze al weg.
- Soms springt ze nog wel eens gauw op tafel als k bezig ben of iets om een beter zicht op de ratten te hebben. Ze weet goed dat ze dit niet mag. 1 woord of 1 beweging en ze is al weer weg..
Meestal verstopt ook nog, terwijl ik haar nooit pijn doe.
- Ze heeft een leuk mandje, waar ze het ene moment in ligt te slapen. En dan plast ze erin, waardoor ik hem weer uit moet wassen.

Ik doe wel eens om te corrigeren haar 5-10 minuten in een kooi naast de bank, ik weet dat ze graag altijd het overzicht wil hebben over de ruimte. Zo kan ze mij en mijn vriend niet zien. Dit werkt wel en in de periode dat ze groot genoeg was om op tafel te springen en het regelmatig deed, was ze het snel weer afgeleerd.
Ik heb altijd de keukendeur dicht, en ik was vuile vaat meteen af.
Ik weet dat katten de koelkasten open kunnen krijgen, dus wat ik al zei.
Altijd de deur dicht, dan voorkom ik dat ze dingen kan gaan ondernemen.


Iemand misschien tips of dergelijks?
Ik hoop positieve reacties te krijgen en niet afgezeken te worden wat ik gewent ben met andere forums helaas.
Ik sta natuurlijk wel open voor kritiek.

Vriendelijke groetennn,

Stefanie.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Hoe kan ik beter voor mijn katje zorgen?

Bericht door Chiquita98 »

Wat een schatje. Er zijn wel een paar dingen waar ik wel een beetje de kriebels van krijg en waarvan het belangrijkste: je kat nooit opsluiten in een kooitje. Je kan en mag een kat niet straffen. Dat helpt ook totaal niet alleen maar averechts dat ze dus angstig kan worden.

Een kat hoef je ook echt niet te wassen. Dat doet een kat heel goed zelf!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Hoe kan ik beter voor mijn katje zorgen?

Bericht door Zuri »

Als je vraagt hoe het beter kan, kan het natuurlijk gebeuren dat we iets zeggen dat je niet wilt horen. Hopelijk reken je dat tot opbouwende kritiek i.p.v. afzeiken...

Ik sluit me aan bij mijn voorgangster voor wat betreft het wassen en straffen. Niet nodig en onnodig stressvol voor je (schattige!) kitten.
Over het niet chippen, enten en sterriliseren; is dat de huidige status, of ben je dat ook niet van plan? Ik zou je het chippen en sterriliseren zeker aanraden, maar het enten van een kitten zeker ook! Of je dat blijft doen moet je zelf bepalen op basis van risico afgewogen tegen de nadelen van enten.

Ik zou je daarnaast aanraden om niet 2x per dag brokjes te voeren, maar gewoon altijd brokjes te hebben staan. Katten eten meerdere keren per dag kleine hapjes. Als er geen reden is om op gezette tijden te voeren (zoals bij mij twee katten waarvan 1 met dieetvoer), zou ik ze gewoon de hele dag laten eten. Zolang ze niet te zwaar wordt kan ze zelf bepalen wanneer ze wil eten.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Superdruif
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2013 19:18

Re: Hoe kan ik beter voor mijn katje zorgen?

Bericht door Superdruif »

Oke, hoe kan ik haar dan op een juiste manier corrigeren?
Als ik eerder op google ging zoeken vind ik ook vaker dat mensen zeggen grijp hem in het nekvel ect.
Hoe denken jullie daar dan over?
Ik doe dat niet hoor, ik denk eerder dat door te straffen met pijn het dier zich tegen je kan gaan keren, en zowiezo vind ik gewoon niet zon prettig idee.

De hoeveelheid brokjes lees ik af van de verpakkingen en haar gewicht.
Ze eet nooit ineens haar bakje leeg, vaak zat zit er nog wat in als ik weer voer,
soms veel, soms weinig. soms niks. Hangt er maar net vanaf.

Over het chippen, steriliseren ect. is inderdaad ook de huidige status.
Maar het is op dit moment toch ook niet perse nodig?
Ik wil het wel doen, maar op een latere leeftijd. Als ik het geld er ook even makkelijk voor kan missen, want had laatst helaas wat financieel tegenslag.

Nog over het afzeiken.
Ik denk als je om advies vraagt moet je openstaan voor wat mensen zeggen,
maar ik bedoel eerder het in de zeik nemen van mensen, of uitlachen omdat ze iets denken.
ik wil niet zeggen dat dat hier gebeurt, maar ik vind het gewoon zo flauw als iemand bijvoorbeeld nu een nare reactie plaats over iets wat ik doe, terwijl ik het geneens zo bedoel.
paasnini

Re: Hoe kan ik beter voor mijn katje zorgen?

Bericht door paasnini »

Wat een schatje en fijn te lezen hoe veel je om haar geeft. Tips over wassen zijn al gegeven.
Ik zet hier onbeperkt brokjes neer voor kittens en ze krijgen 3 x per dag natvoer (zonder suiker en granen)/ kvv (kant en klaar versvoer).

Als je veel weg bent en zij is een binnenpoesje in een appartement is het misschien wel goed na te denken over een soortgenootje.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoe kan ik beter voor mijn katje zorgen?

Bericht door Adriana »

Superdruif schreef:Oke, hoe kan ik haar dan op een juiste manier corrigeren?
Als ik eerder op google ging zoeken vind ik ook vaker dat mensen zeggen grijp hem in het nekvel ect.
Hoe denken jullie daar dan over?
Ik doe dat niet hoor, ik denk eerder dat door te straffen met pijn het dier zich tegen je kan gaan keren, en zowiezo vind ik gewoon niet zon prettig idee.

Over het chippen, steriliseren ect. is inderdaad ook de huidige status.
Maar het is op dit moment toch ook niet perse nodig?

Ik denk als je om advies vraagt moet je openstaan voor wat mensen zeggen,
maar ik vind het gewoon zo flauw als iemand bijvoorbeeld nu een nare reactie plaats over iets wat ik doe, terwijl ik het geneens zo bedoel.
;-) welkom op het forum! wat fijn dat je vraagt om mee te denken..! de adviezen zijn hier altijd goed bedoeld en in het belang van de dieren..
nee, neverdenooit een kat aan zijn nekvel omhoog halen, dat grenst aan dierenmishandeling..
katzels zijn moeilijk tot niet te corrigeren, dus idee maar vergeten dat je haar kunt opvoeden. ze worden gecorrigeerd door een leeftijdsgenootje/kittenmaatje en daarmee zijn ze ook niet zo alleen. want als ze helemaal alleen met jou opgroeit, dan kan ze gedragsproblemen krijgen, bijvoorbeeld heel erg claimen van het baasje en in de puberteit mogelijk agressief worden. dat is vooral om aandacht te krijgen, terwijl ze die aandacht met een kattenmaatje juist wel krijgt wanneer ze wil..
chippen zou ik niet doen, dat scheelt weer en castreren zeker voor gaan sparen. krols zijn is voor een poes heel erg belastend en voor jou ook want krolse poezen kunnen 24/etmaal heel luidruchtig zijn, je doet geen oog dicht hoor..!
en ook en vrij snel nadenken over een maatje erbij, dat kost ongeveer anderhalf maal meer maar is zo heel veel beter voor de katzels en leuker voor jou..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe kan ik beter voor mijn katje zorgen?

Bericht door castratenkoor »

Straffen/corrigeren zou ik achterwege laten. En elke maand in bad is echt niet nodig. Eigenlijk hoef je een kat alleen in bad te doen als ze een ongelukje heeft gehad, b.v. vet over haar heen gekregen, of in diarree gevallen of zo.

Ook als ze vlooien heeft hoeft ze niet in bad, dan kun je een anti-vlo-pipet bij de dierenarts halen voor haar.

Verder zou ik haar laten castreren, want krols worden vergt heel veel van haar lijfje. En je loopt het risico dat ze een keer ontsnapt en zwanegr terugkomt. En ik neem aan dat je niet mee wilt helpen aan het kattenoverschot.

Dat je haar niet vrij buiten laat vind ik heel verstandig. Daar loeren enorm veel gevaren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Hoe kan ik beter voor mijn katje zorgen?

Bericht door eveline1982 »

Hoi hoi en welkom op het forum :)

Wat een lekker snoetje heeft je poesje! Ik sluit me aan bij mijn voorgangers, wassen is echt niet nodig zolang ze in niks raars heeft liggen rollen.

Ik heb hier een mooi voorbeeld in huis rondlopen waarom je haar wel zou moeten chippen en steriliseren. Minoes liep bij een drukke weg in een stadsparkje. Ze was overduidelijk de weg kwijt en was zo blij dat ik tegen haar begon te praten. Heb haar mee genomen en laten controleren op een chip bij de da. Helaas niks, en ondanks dat ze overal staat aangemeld nog steeds geen eigenaar. We hebben in de 2 maanden dat ze hier is gemerkt dat ze overduidelijk een poesje is die altijd binnen heeft gezeten. Dus wellicht toch ontsnapt? En tja als ze dan al niet de weg kwijt raakt doordat ze gedesorienteerd raakt van al die enge dingen kan ze ook zwanger worden! Ik vang zelf in de kittens van andere op, omdat ze geen geld hebben voor de da (kittens worden ook ziek) eten etc. Mensen denken vaak oh leuk een nestje maar er komt heel veel bij kijken en kost een hoop geld! Dus zodra het financieel lukt zou ik haar direct chippen en steriliseren. Enten kan je (bij binnenkatten) het beste doen op de leeftijd van 9 weken, 12 weken en 12 maanden doen. Daarna is 1x in de 3 jaar in feite meer dan genoeg.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Renatevanderveer

Re: Hoe kan ik beter voor mijn katje zorgen?

Bericht door Renatevanderveer »

Wat betreft het voeren, je zou kunnen denken aan een Labyrint.
Een Labyrint is een soort toren, met verschillende lagen erin.
Je katje zal dan zelf, met behulp van zijn pootjes, de brokjes een verdieping moeten laten zakken, totdat ze eruit vallen.
Zo is je katje langer bezig met eten en zal ze sneller voldaan zijn.
Daarbij komt, dat zo'n jong katje is de jouwe, het waarschijnlijk een mooi spelletje vind.

Bij mijn katzels is het een groot succes, ze zijn er uren zoet mee.
Daarmee voorkomen wij dat ze bijvoorbeeld aan andere dingen zitten en hoef ik ze dus weinig tot niet te corrigeren.

Een linkje voor je:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... oed/239103
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoe kan ik beter voor mijn katje zorgen?

Bericht door Dinky »

Het advies is over het algemeen om te castreren met 5 a 6 maanden om de eerste krolsheid voor te zijn. Wanneer je het geld er voor hebt zou ik dat dus zeker doen.
Zelf ben ik een voorstander van chippen door eerdere ervaring. Mijn vorige poes is namelijk aangereden en ik had haar nog niet gemist en werd al gebeld dat ze was aangereden (en het helaas niet gered) doordat ze de chip hadden uitgelezen. Uiteindelijk hebben ik en mijn vriend er toen voor gekozen om haar niet meer te zien maar haar in gedachten te houden hoe ze was (wisten alleen dat ze behoorlijk zwaar was aangereden en besloten dat we haar dus niet in die toestand wilden zien). Door de chip was dit mogelijk omdat ze dus al geïdentificeerd was. Zelfde geldt voor als ze een keer mocht ontsnappen dat er dan snel contact met jou opgenomen kan worden.

Mocht ze aan ongewenste dingen gaan krabben dan zou ik op die plaats bijvoorbeeld een krabmat/plank bevestigen of een extra krabpaal aanschaffen. Hier werd de bank gebruikt en dit was over toen er extra krabpaal bij kwam ;) Verder is hier de enige correctie die gegeven wordt een simpel UH en dat is voldoende.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe kan ik beter voor mijn katje zorgen?

Bericht door lidewij020 »

Ik wil je aanraden om een leeftijdsgenootje voor haar erbij te zoeken. Dit is goed voor haar sociale ontwikkeling, ze leert dan hoe ze om moet gaan met andere katten. Katten die met soortgenoten opgroeien hebben veel minder kans op gedragsproblemen (agresssie, angst, onzindelijkheid... zoek maar eens op het forum op solokittens. Ik heb ook nog een interessant artikel voor je als je even je mailadres pb't) . De kans groot dat als ze niet om leert gaan met andere katten, dat ze als ze volwassen is nooit andere katten zal accepteren. Zo te lezen zorg je erg goed voor haar. Het wassen hoeft inderdaad niet. Dat is meer iets voor showkatten. Kattenmelk is niet per definitie goed voor katten, dus let op dat ze er niet teveel van drinkt. Evt kun je het aanlengen met wat water, want het is goed als katten veel vocht binnenkrijgen.

Een kat die plast op een plek waar het niet mag, doet dit meestal met een reden. Het kan zijn dat ze niet helemaal lekker in haar vel zit of last heeft van blaasontsteking. Het kan geen kwaad om haar urine voor de zekerheid te laten checken door de dierenarts. Katten straffen door opsluiten werkt niet. Het zijn geen kinderen die hun zonden kunnen overdenken. Een kat opvoeden werkt alleen door precies op het moment dat het misgaat aan te geven wat de bedoeling is. Als je denkt dat ze gaat plassen, zet haar dan in de kattenbak. Let erop dat je gewenst gedrag beloont. dus plasje op de bak (als je dat ziet) belonen met je stem, aai of wat lekkers.

Het is heel goed dat ze jou ruimte geeft als je bezig bent met je ratten. Hierbij geldt ook belonen als ze gewenst gedrag vertoont. Dus als ze rustig op de grond zit gooi nu en dan een snoepje naar haar. Komt ze wel op tafel steek dan eerst een vinger naar haar op (de meeste katten zijn dan al weg) bij geen reactie duw je haar voorzichtig van tafel, het werkt best als ze zelf kiest eraf te springen ipv dat je haar optilt en jij de keuze voor haar maakt. Zo leert ze voor de volgende keer wat de vinger betekent. Vergeet niet te belonen als ze dan weer ontspannen op de grond zit.

Ipv de vinger kun je ook een waarschuwing geven met je stem zoals Dinky voorstelt. Het is net wat je zelf prettig vindt, als je maar consequent bent.

Hoe jonger je de kat castreert, des te minder belastend is de ingreep voor haar. Kan me voorstellen dat je ertegenop ziet, mar het moet toch gebeuren, dus dan liever maar op tijd. Als ze dan toch onder narcose is, doe dan gelijk een chip erin.

Kijk ook eens hier voor voorbeelden van voedselverrijking. Het is goed om haar te stimuleren haar zintuigen en vaardigheden te gebruiken om voedsel te zoeken: http://kattengedrag.forumup.nl/viewtopi ... ttengedrag
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Hoe kan ik beter voor mijn katje zorgen?

Bericht door BloemTetsu »

Hoi Stefanie, welkom op het forum,

Goed dat je zo uitgebreid alles neerzet en dat je openstaan voor verbetering.

Ik sluit me aan bij de opmerkingen over niet straffen en wassen, castreren, chippen en solokittens.

Qua merk voer zit je volgens mij goed. Ik ben onderzoek tegengekomen waaruit kwam dat katten zelf hun voer samenstellen. Zie topic, hierin ook een voorbeeld van de hele dag alle merken brokken beschikbaar hebben. Dan kan ze ten alle tijden haar eigen keuze maken.
Zie topic over onbeperkt voer.

Als tip heb ik nog wel om haar niet meteen ander voer te geven omdat ze even uitgekeken is. Zo wordt ze beloond kieskeurigheid. Straks blijft er geen (goed) merk meer over. Je moet haar ook niet laten vasten omdat ze het weigert of iets opdringen. Als je haar uitdaagt of goed laat spelen krijgt ze wel trek en smaakt alles veel lekkerder.
De aangegeven hoeveelheid op verpakking is een richtlijn, hoe de kitten in de gaten en pas waar nodig aan.

Mijn katten stoppen na 1 woord/geluid, vingerknip of deze beweging :ehand: meteen met wat ze ook aan het doen zijn. Eraf tillen is het laatste redmiddel en dat hoeft en kan maar bij een van mijn katten. Maar die leert niet snel en dat heeft jouw kitten zo te horen niet. Dus laat haar uit eigen beweging stoppen of weggaan.

Voedselverrijking gaat bij ons ook helemaal prima. labyrint, activityboard, voederbal, draagbak training, in de kast verspreiden, sjoelen, etc.

Kan je de bovenkant van de kooi(en) niet afdekken, zodat ze er niet met haar poot doorheen komt?

Nagels knippen is in principe niet nodig, deze slijten met het lopen en krabben.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoe kan ik beter voor mijn katje zorgen?

Bericht door Dinky »

Voedselverrijking is inderdaad een kwestie van creatief zijn. Je kan hiervoor attributen kopen maar zelf gebruik ik hiervoor bijvoorbeeld een leeg eierdoosje met wasbollen (onderaan deze pagina te zien). Ook lege wc-rolletjes kan je hiervoor gebruiken ;) Hoeft dus zeker niet duur te zijn als je creatief denkt ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie