Kat wil geen snoepjes meer
Re: Kat wil geen snoepjes meer
Haha, ik was al bang dat ik het niet goed had gespeld, dankje Mariska!
Dinky is hier helemaal gek op snoepjes zoals de partymix van Felix (wat ook wel te zien is op de laatste foto's in mijn album) maar die krijgt ze dan met matelongy schreef:Ik zou het juist goed vinden! Die snoepjes van Whiskas kunnen nooit gezond zijn!

Het natvoer elke dag feest van Felix haalt ze dan wel weer haar neus voor op. Dat vergelijk ik dan maar met mc donalds. Ze hoeft dus geen junk-maaltijd

De Felixsnoepjes hebben we hier ook, gekregen van mijn moeder. Ze zijn er gek op
Ik geef ze niet vaak, maar als ik ze geef moeten ze er wel iets voor doen. Ik ga of in een andere kamer staan en roep hun naam, als ze reageren krijgen ze een snoepje. Of ik gooi ze weg en dan sjeezen ze erachter aan 

Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa
Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa
Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Heb je een foto van die eierdoos met wasbollen? Ik geef de mijne ook soms snoepjes, van die catlicious dingen en we hebben ook een zak Whiskas snoepjes staan lol. Maar daar heb ik denk ik maar 2x wat van gebruikt. Zo af en toe 1 snoepje moet wel kunnen.. Niet dat ze in 1 a 2 keer de hele zak vol vreten haha!Dinky schreef:
Dinky is hier helemaal gek op snoepjes zoals de partymix van Felix (wat ook wel te zien is op de laatste foto's in mijn album) maar die krijgt ze dan met mateIk vergelijk het altijd maar met kleine kinderen die je snoep geeft. Wel laat ik haar er dan voor werken door de snoepjes aan te bieden in de vorm van voedselverrijking. Momenteel gebruik ik daar een eierdoosje voor met wasbollen erin
Het natvoer elke dag feest van Felix haalt ze dan wel weer haar neus voor op. Dat vergelijk ik dan maar met mc donalds. Ze hoeft dus geen junk-maaltijd
Maar ben benieuwd naar je eierdoos thingie!
je kunt ook erg lekkere brokjes als snoepje geven. dat is veel gezonder dan snoepjes met een bult aan chemische toevoegingen en vitamines die ze doorgaans en zeker niet in die vorm nodig hebben! klein zakje Almo sardines of kip oid.. of klein stukje vooraf ingevroren kip of kalkoen..
of gevriesdroogde stukjes kip of vis maar die vind ik geweldig duur!
of gevriesdroogde stukjes kip of vis maar die vind ik geweldig duur!
Ik snap niet waarom iemand er een probleem van maakt dat een kat geen snoepjes wil (hier krijgen ze nooit snoepjes). Net zoiets als een moeder die gaat klagen dat haar kind geen zuurtjes, dropjes en chips wil.
Wanneer ze goed eten, dan is er toch geen probleem?
Het lijkt wel alsof alleen het voer wat niet normaal in de winkel verkrijgbaar is, maar alleen bij Zooplus, het ultieme voer is en de rest is rotzooi. En al die mensen met katten die nog nooit op dit forum zijn geweest en gewoon hun voer bij AH kopen, zorgen dus allemaal slecht voor hun katten.
En je MOET net zoveel kattenbakken plus 1 hebben (ook onzin; ik heb er 2 met 5 katten en 1 bak wordt maar zelden gebruikt), en je MOET je kat met 6 maanden laten castreren want anders gaat hij sproeien of gaan bij haar de hormonen door het lijf gieren en dat moet je voor zijn (Amber is krols geweest en direct daarna gecastreerd, Noa en Milka zijn voor de krolsheid, met 10 maanden gecastreerd, nou ik merk geen enkel verschil hoor!).
Huh, lekker even mijn hart gelucht; het zit me al tijden dwars: al die vaststaande wijsheden.
Wanneer ze goed eten, dan is er toch geen probleem?
En al dat napraten hier op het forum begint me behoorlijk de keel uit te hangen: Whiskas, Kittekat, zelfs Gourmet, enz.... is allemaal bagger (vreemd dat mijn katten dan toch allemaal hierop oud zijn geworden. Met de nadruk op allemaal, dus niet zoals die opa die al rokende toch 95 werd) en brokjes, zoals Royal Canin, met teveel granen die voor blaasgruis zorgen. Ook nooit last van gehad.Renatevanderveer schreef:.....Whiskas is nou niet echt kwalitatief goede voeding..
Het lijkt wel alsof alleen het voer wat niet normaal in de winkel verkrijgbaar is, maar alleen bij Zooplus, het ultieme voer is en de rest is rotzooi. En al die mensen met katten die nog nooit op dit forum zijn geweest en gewoon hun voer bij AH kopen, zorgen dus allemaal slecht voor hun katten.
En je MOET net zoveel kattenbakken plus 1 hebben (ook onzin; ik heb er 2 met 5 katten en 1 bak wordt maar zelden gebruikt), en je MOET je kat met 6 maanden laten castreren want anders gaat hij sproeien of gaan bij haar de hormonen door het lijf gieren en dat moet je voor zijn (Amber is krols geweest en direct daarna gecastreerd, Noa en Milka zijn voor de krolsheid, met 10 maanden gecastreerd, nou ik merk geen enkel verschil hoor!).
Huh, lekker even mijn hart gelucht; het zit me al tijden dwars: al die vaststaande wijsheden.
Staat op een van de laatste pagina's in mijn foto-albumlongy schreef:Heb je een foto van die eierdoos met wasbollen? Ik geef de mijne ook soms snoepjes, van die catlicious dingen en we hebben ook een zak Whiskas snoepjes staan lol. Maar daar heb ik denk ik maar 2x wat van gebruikt. Zo af en toe 1 snoepje moet wel kunnen.. Niet dat ze in 1 a 2 keer de hele zak vol vreten haha!
Maar ben benieuwd naar je eierdoos thingie!

Alle boerderijkatten van mijn oma zijn tegen of over de twintig jaar oud geworden, die kregen vroeger niet eens brokjes maar vraten met de pot mee. Wil nog niet zeggen dat dat kwalitatief goed voer is. Wat Renate zegt klopt exact, ze zegt verder niet dat katten er aan sterven. Op Zooplus is ook zat minder kwalitatief voer te verkrijgen hoor.
Verder MOET er helemaal niks, maar zijn er wel richtlijnen. Dat is toch niet meer dan logisch? Wil niet zeggen dat wanneer je je niet aan de richtlijnen houdt dan er dan standaard gedragsproblemen ontstaan natuurlijk. Jouw katten bevestigen dat immers.
Ik lees juist vaak dat er AANGERADEN wordt om meer kattenbakken dan het aantal katten te hebben, geen voer met excessief graan erin te voeren en katten met zes maanden te castreren. Dat is geen MOETEN.
Maar goed.
Verder MOET er helemaal niks, maar zijn er wel richtlijnen. Dat is toch niet meer dan logisch? Wil niet zeggen dat wanneer je je niet aan de richtlijnen houdt dan er dan standaard gedragsproblemen ontstaan natuurlijk. Jouw katten bevestigen dat immers.

Maar goed.

Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).

Dinky in de bocht met het eierdoosje met wasbollen en ziet er geweldig uit!
zag ook een geweldige appeltaart langskomen in jouw album, jammie..!
Cerna schreef:Huh, lekker even mijn hart gelucht; het zit me al tijden dwars: al die vaststaande wijsheden.

en dat je binnenkort weer geinspireerd bent om vrolijke, constructieve berichten te schrijven..
.... als je heel regelmatig/dagelijks meeschrijft, dan zie je in de loop van de jaren een aantal problemen langskomen en je merkt ook met bepaalde adviezen dat problemen vaak heel snel en simpel worden opgelost. het verhogen van het aantal kattenbakken is er daar eentje van..
de kattenbakregel is niet door sommigen van ons of door mij uitgevonden..
en wat jij er niet bij vertelt is dat jouw ene kattenbak een onderbak is van geloof ik een konijnenkooi, dus een iets andere afmeting heeft...
en verder zie ik het woord MOETEN maar heel sporadisch langskomen.. er worden doorgaans een aantal mogelijkheden in overweging gegeven.. denk hier eens aan, zou het kunnen zijn dat enzovoorts..
aannames en conclusies ('zorgen dus slecht voor hun katten')....?,
jij leest in tal van berichten heel andere dingen dan dat ik daarin lees.. en ik lees heel wat berichten, hihi!
prijs je gelukkig dat jouw katzels het zo hardstikke goed doen en dat jij hier niet om advies hoeft te vragen...

Dank Adriana