Teike

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: Teike

Bericht door Maxim »

Dat is een goed idee ja! Ik zet m denk ik alvast in de woonkamer, dan kan ze er af en toe aan snuffelen en misschien kruipt ze er van nieuwsgierigheid wel in. En dat wachten in de auto ga ik ook doen! Zat ik me al n beetje zorgen over te maken, de wachtkamer..

Ik ga samen met mn man, ik rij zelf geen auto dus hij moet wel mee. Maar dat is dus gewoon nodig omdat ik haar niet op de fiets kan brengen haha. Vind het ook wel spannend hoor, leuke spanning omdat er meer duidelijkheid gaat komen, waarschijnlijk, maar ook minder leuke spanning.. ik weet niet waar en hoe ze precies kijken maar van sommige dingen weet ik nu al dat ze het niet leuk gaat vinden.. Zoals, ze wilt bijv. niet dat je bij haar mond komt met je handen, en waarschijnlijk zullen ze ook wel naar haar tandjes kijken. Zeker omdat ik dat ook wel wil, ik dacht dus te zien toen ze gaapte, dat ze geen boven voortandjes heeft!! Ik weet het niet zeker, omdat ik er dus niet aan mag komen, zit dus steeds naast haar te wachten tot ze gaapt, of speel ik met de muis aan de hengel zo dat ze zich op haar rug draait en dan hou ik de muis iets boven haar en dan doet ze heel soms ook haar mondje open maar kan het gewoon niet goed zien. En dan haar staart, mag er wel losjes omheen met mn hand als ik haar aai maar dat zal de dierenarts denk ik anders doen. Ik weet het, zij zijn heel ervaren en weten wat ze doen en doen hoop ik niks wat niet nodig is. Maar toch...ik hoop gewoon dat niets te vervelend zal zijn of pijn doet of zo.. Afspraak staat voor vrijdag..
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Teike

Bericht door AnneLore »

spannend!
hier ging het gisteren heel erg goed. Ik had het reismandje ook ruim een dag van te voren in de kamer gezet, en Joost hupte er zo in. ik geloof inderdaad dat ik het zowat spannender vond dan hij.
succes morgen, ik zal voor je duimen!
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Teike

Bericht door Adriana »

vandaag dierenartsbezoek voor wollebol Teike?
net als het personeel ben ik erg benieuwd wat er uit de apk-keuring komt. gelukkig zijn jullie met twee, dat onthoudt en luistert veel beter. dwz zo werkt het bij ons. en éen van ons houdt het puntenlijstje bij want er wordt makkelijk wat vergeten.. neem een van haar dekentjes mee, dat ruikt vertrouwd..
hoop op alleen maar goeie berichten!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Teike

Bericht door Adriana »

hoe ging het bij de dierenarts?
al veel wijzer geworden over haar conditie en waren alle waardes in orde?
ga er maar van uit dat geen bericht ook goed bericht is maar was een beetje nieuwsgierig/ongerust....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: Teike

Bericht door Maxim »

Hoiii,

Ja! Alles was helemaal goed, hij heeft haar leeftijd op zo'n 4 jaar ingeschat. Ze is helemaal gezond! :)
Wat alleen wel een verrassing was is dat ze vlooien had! had ik zelf helemaal niet gezien en ze krabde zich ook niet heel veel of zo. Dus ze heeft een vlooienbehandeling gehad. Wel raar dat het volgens mij niet gewerkt heeft, want nu heb ik er dus wel heel erg op gelet en vond gisteren een vlooi in de vacht op haar pootje! Ze heeft een inenting gehad en hij heeft naar haar tandjes gekeken wat helemaal in orde was, dus dat ik dacht dat ze voortandjes miste was dus gelukkig niet zo! Over de vele grote plassen die ze doet was gewoon ook in orde. Hij vond dat ze er heel mooi en gezond uitzag ook. Ze reageerde heel rustig maar was niet zo blij toen hij in haar mondje keek. haar staart is ook niks mee aan de hand, gewoon een eigen zwaai zeg maar noemde hij het. Dus alles bij elkaar helemaal goed! Het enige waar ik dus mee zit zijn dus de vlooien. Ik denk dat ik er een extra pipet voor ga gebruiken maar weet niet of het normaal is dat het even duurt voor het helemaal werkt? Ik dacht dat ze er gelijk vanaf zou zijn.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Teike

Bericht door Adriana »

geweldige berichten over Teike! en wat zal je blij zijn geweest, want je weet het maar nooit...
tja, vlooien en waarschijnlijk ook wormen. heb je milbemax meegekregen van je dierenarts?

als ze vlovrij is dan moet ze er achteraan ontwormd worden omdat vlooien heel vaak wormeneitjes bij zich hebben en als ze worden opgelikt, is de besmetting daar..
als die inenting of inspuiting oid tegen vlooien was dan moet dat spul eerst helemaal in het bloed zijn opgenomen en iedere vlo die daarvan drinkt wordt beroerd en valt half dood uit de vacht. maar dat duurt dus ff dus beetje geduld..
intussen kun je ook kammen, dan heb je de halfdooie vlooien gelijk te pakken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: Teike

Bericht door Maxim »

nee..ik heb niks gehoord over milbemax en hij heeft het ook niet over wormen gehad..mm..ga ik morgen maar eens over bellen..ze heeft een inenting gekregen tegen niesziekte. tegen de vlooien had hij gewoon zo'n pipet tussen haar schoudertjes uitgeknepen. Hier baal ik dus nu best wel van..waarom niet alles gewoon gelijk gedaan en uitgelegd word snap ik niet.

bedankt Adriana, voor je interesse en al je advies wat je me tot nu toe al hebt gegeven!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Teike

Bericht door Adriana »

graag gedaan hoor ;-) en hij/zij is het waarschijnlijk gewoon vergeten.. katzels moet je standaard toch wel 1/2 keer per jaar ontwormen en zeker een nieuwe maar dat heeft pas echt zin als ze vlovrij is.
milbemax gaat per kilo, je hebt de donkerrode variant nodig. weet je hoeveel Teike inmiddels weegt?
je kunt het ook bij Medpets zie onder kopen.

is er bij Teike algemeen bloedonderzoek gedaan?
pas dan met die uitslagen weet je of alles ook echt helemaal goed is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Teike

Bericht door lidewij020 »

Je kunt de vlooienbesmetting effectiever aanpakken door grondig stofzuigen in huis, let op spleetjes en hoekjes. De dekentjes van ligplekjes kun je wassen op 60 graden. Het grootste deel van de vlooienbesmetting bevindt zich in huis (in de vorm van eitjes, larven en poppen) en niet op de kat.

De meeste vlooienmiddelen werken prima als je ze langdurig volgens de aanwijzingen gebruikt. Let er wel op dat de poppen van vlooien door geen enkel middel gedood kunnen worden. Helaas kunnen die poppen wel tot 2 jaar in die fase blijven. Dmv grondig stofzuigen verwijder je een flink deel van de eitjes, larven en poppen. Dat scheelt uiteindelijk toch in de vlooien die eerst de kat moeten bijten voor ze sterven. Let wel op dat je de stofzuigerzak weggooit of luchtdicht verpakt. Anders lopen de vlooien er zo weer uit.

Afbeelding
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Teike

Bericht door Dinky »

Wat ook wil helpen is een kapot geknipt vlooienbandje in de stofzuigerzak doen zodat ze daar in elk geval niet in overleven ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Teike

Bericht door lidewij020 »

Die tip hoor je vaker alleen is nooit aangetoond dat het werkt....
De meeste vlooienmiddelen werken via het bloed van de behandelde kat. Vlo zuigt bloed krijgt zo een Insectengroeiremmer binnen en gaat dood. De larven eten vlooienpoepjes of dode huidschilfers van de behandelde kat en komen zo aan hun einde. Het lijkt me sterk dat ze in de stofzuigerzak ineens van een vlooienbandje gaan eten. Ik vraag me dus af of ze daar dood van gaan. De poppen gaan er sowieso niet dood van.

Door het stofzuigen gaat er steeds lucht door de stofzuigerzak en langs het vlooienbandje. Die lucht komt vervolgens in je kamer. Het lijkt mij niet gezond om dat in te ademen. Een vlooienbandje is niet gemaakt en niet getest om op die manier te gebruiken ik zou het dus ook niet doen.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: Teike

Bericht door Maxim »

yuck...smerig eigenlijk zeg..het idee ook dat het overal maar in je huis rondzwerft..Stofzuigen doe ik dagelijks maar we hebben een houten vloer en daar zitten bij elke plank van die spleten tussen.. Ik kon gisteren terugkomen en heb een wormenmiddel gekregen. Mocht kiezen tussen een pasta of tabletten dus heb ik een pasta genomen. Hij vertelde dat als ze diarree krijgt dat dat aantoont dat ze wormen had, als ze geen diarree krijgt had ze ook geen wormen. Adriana, je zegt dat het eigenlijk pas echt zin heeft om te ontwormen als ze helemaal vlovrij is. Als dat dus allemaal in huis rond kan lopen hoe kan ik dan weten of ze helemaal vlovrij is? Lijkt me dat dit ook weer een cirkeltje vormt, als ze vlovrij is kan er weer iets vanuit huis op haar springen, maar dat gaat dan dood als de vlo bijt..? bedankt voor de tips en uitleg, ik heb een stofzuiger zonder zak dus die kan ik elke dag legen.
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: Teike

Bericht door Maxim »

Ze weegt trouwens 3.8 kg. dus gezond gewicht naar wat ik begreep. Ben wel benieuwd wat ze woog toen ze bij ons kwam omdat ze behoorlijk aangekomen is, niet dikker of zo maar ze zeit er goed gezond uit nu. Alles was wat ingevallen eerst, vooral de rug en schoudertjes, ook haar gezichtje is wat ronder. Ze is ook lekker speels op sommige momenten, vooral als ik beneden kom s'ochtends, dan heb ik niet zoveel tijd omdat ik het ontbijt voor de kinderen klaar moet maken, maar ze zit dan echt te kijken van, spelen? haha, als ik haar dan alleen aai, pakt ze mn hand en bijt ze zachtjes en daarna een klein likje.. schatje..Zodra de kinderen de deur uit zijn gaan we spelen met het hengeltje, voor ander speelgoed heeft ze geen interesse, ik heb een parcours voor haar gekocht waar zo'n lichtgevend balletje in zit, heb het een tijdje voor gedaan voor een aantal dagen maar ze kijkt even en loopt weg haha. Nou, dit was weer even heel wat anders..:P
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Teike

Bericht door Adriana »

Maxim schreef:Adriana, je zegt dat het eigenlijk pas echt zin heeft om te ontwormen als ze helemaal vlovrij is. Als dat dus allemaal in huis rond kan lopen hoe kan ik dan weten of ze helemaal vlovrij is? Lijkt me dat dit ook weer een cirkeltje vormt, als ze vlovrij is kan er weer iets vanuit huis op haar springen, maar dat gaat dan dood als de vlo bijt..?
kijk even naar de bijsluiter van het vlooienmiddel dat de da heeft aangebracht. en dan met name hoe lang dat werkzaam is. kweet niet uit mijn hoofd hoe lang het duurt voordat de familie/twee generaties is uitgeroeid, bij kou iets langer dan in de zomer..
als de ouders in de vlooienhemel zijn dan heb je dus alleen nog uitkomende eitjes, waar de vlooienpipet nog werkzaam tegen is/zou moeten zijn (bijsluiter).. en anders nieuwe pipet en periode verlengen.
ik vermoed dat de vlooienbesmetting meevalt; zolang heeft ze niet met vlooien rondgelopen en het waren er ook niet zo veel, anders had je het eerder gemerkt. dus zal het met de nakomelingen/eitjes ook wel meevallen..
zolang er kans is op vlooien, is er ook kans op een wormenbesmetting.
dus kun je kiezen voor twee keer ontwormen of één keer als je aan het eind van de rit bent..
maar ik zou toch redelijk regelmatig ontwormen..de discussies op het forum lopen daarover zeer uiteen. da's adviseren 4 x per jaar maar de meesten van ons vinden dat nogal heftig.
je zou het komende jaar 2 x kunnen ontwormen, nu en over 3 maanden.. denk dat je dan voor 95% veilig zit.

en verder lijkt Teike me een vrolijke tante, die bij jullie helemaal haar draai heeft gevonden!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: Teike

Bericht door longy »

hmm ik las dus op pagina 1 dat eidooier goed is voor katten? mss moet ik het ook maar eens proberen dan eens in de zoveel weken. dus gewoon een ei kapot maken en dan roeren?
Plaats reactie