Katten op balkon - andere oplossing dan net?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sanne1807
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:05
Locatie: Hilversum

Katten op balkon - andere oplossing dan net?

Bericht door Sanne1807 »

Hi! Ik weet dat er al veel topics zijn over katten op een balkon, maar ik kan mijn vraag er toch niet helemaal terug vinden. Dus hopelijk willen jullie hierover nadenken/op antwoorden.

Ik verhuis binnenkort met mijn twee katten (Bailey, poes 10 jaar en Tibbe, kater 1 jaar) naar een appartement met groot balkon op de tweede verdieping. Nou zou ik het voor de katten (die nooit een buiten hebben gehad) wel fijn vinden als ze buiten kunnen liggen, en voor mezelf net zo goed handig vinden om gewoon deuren open te kunnen laten staan.
Nou ik heb ik al één en ander gelezen over balkon afzetten, maar kom iedere keer weer op netten uit. Dat vind ik echt heel lelijk.
Kennen jullie misschien andere oplossingen? Het gaat om een balkon met spijlen.
Als er niets anders te bedenken valt dan is het natuurlijk niet anders, dan komt er een net. Katten gaan voor lelijkheid. ;-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op balkon - andere oplossing dan net?

Bericht door Adriana »

k zou geen enkel risico nemen, katten kunnen niet vliegen..
ze kunnen in tuig en je zou ook nog kunnen denken aan een grote opklapbare bench.
voor de kater van 1 jaar is dat denk ik niet mogelijk, die is nog veel te wild daarvoor..
als je voor een net kiest, neem dan het metaalversterkte net, dat is bijtsterk.
hier heeft zich éen van mijn katers door het net gebeten en stond alsnog op de buitenrand.
goed afgelopen omdat ik in de buurt was en het vrijwel onmiddellijk zag..
en ze klommen hier heel graag in het net naar de dakrand. ze weten dat de balkondeur dan dicht gaat. ze zijn graag op het balkon voor de luchtjes en om naar buiten kijken en hebben een hoge plank om te zitten/liggen en alles goed in de gaten te kunnen houden.

ik zou op twee hoog in alle gevallen zorgen dat ze niet via het balkon naar beneden/buiten kunnen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Katten op balkon - andere oplossing dan net?

Bericht door ayla »

Wij hadden het balkon afgezet met van dat groene vierkante gaas. Dit helaas pas nadat 1 van de katten van 2 hoog naar beneden sprong. Rekening Rond de 1700 euro vanwege gebroken poot... Ik zou zeker balkon afzetten, hoe lelijk ook!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten op balkon - andere oplossing dan net?

Bericht door castratenkoor »

Je kunt ook met aluminium ren-panelen van je hele balkon een soort kennel maken.
Iemand van het forum heeft dat en er zijn ook foto's van.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Katten op balkon - andere oplossing dan net?

Bericht door jennli »

Ben die dingen ook tegen gekomen op www.kattenrennen.nl toen ik op zoek was naar een geschikte oplossing voor onze tuin.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Katten op balkon - andere oplossing dan net?

Bericht door Zuri »

castratenkoor schreef:Je kunt ook met aluminium ren-panelen van je hele balkon een soort kennel maken.
Iemand van het forum heeft dat en er zijn ook foto's van.
Dat heb ik :-)
In mijn foto-album (zie onderschrift) staan wat foto's van mijn katten op het balkon.

Ook op de site van kattenrennen.nl staat mijn balkon met ren.
http://www.kattenrennen.nl/contents/nl/d26.html
Balkon 64
(is overigens in mijn huidige woning, de foto's in mijn album zijn nog van mijn vorige woning)

Dat is ook nog een extra voordeel van een ren; de panelen zijn prima uit elkaar te halen en op een andere plek (met een aantal nieuwe delen) weer te gebruiken.

Ik ben er erg blij mee. Het is solide en strak. Het is geen probleem om in te klimmen (en dat doet Noah ook regelmatig...).
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Katten op balkon - andere oplossing dan net?

Bericht door Zuri »

Nog een aanvulling; balkon 39 is mijn vorige balkon. Op die foto's zie je iets beter hoe het eruit ziet met die panelen.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Sanne1807
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:05
Locatie: Hilversum

Re: Katten op balkon - andere oplossing dan net?

Bericht door Sanne1807 »

Dankjewel voor jullie berichten! Dat ziet er ook mooi uit Zuri.
Maar eens gaan bedenken wat ik precies wil. Hoe duur was dit als ik mag vragen?

Ik hoorde laatst ook iemand die allemaal van die bloempotten op de balkonrand had. (http://www.tuinadvies.be/shop/data/1274629830a.jpg) Maar naar mijn idee springen ze daar gewoon lekker in...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op balkon - andere oplossing dan net?

Bericht door Adriana »

2-hoog is vrij laag voor katten en je loopt gerede kans dat ze over de railing gaan de wijde wereld in..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Katten op balkon - andere oplossing dan net?

Bericht door Robijn »

Ik ben ook erg benieuwd hoeveel dit heeft gekost, Zuri.. Vast bedankt voor je reactie! Worden de panelen dan geplaatst of moet je dit zelf doen?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Katten op balkon - andere oplossing dan net?

Bericht door Zuri »

Oh! Wellicht oud nieuws, maar zie nu pas de reacties op mijn ren... :oops:

Ehm... de prijs. Tja, weet ik zo even niet uit mijn hoofd. In ieder geval een paar honderd euro (de laatste totaal 600 als ik moet schatten). Het hangt helemaal af van de grootte en hoe 'ingewikkeld' de panelen zijn. Je kunt dat bedrijf ook vrijblijvend een mailtje sturen en dan kunnen ze een kostenraming maken. Daarvoor moet je wel even goed meten en wat foto's meesturen zodat ze een beetje een beeld hebben. Als je ervoor kiest komen ze het op locatie nog een keer zelf helemaal meten. Dan maken ze die panelen op hun eigen locatie en 'knallen' ze de hele handel er in een halve dag perfect in!
Zelf plaatsen kan volgens mij ook trouwens. In dat geval betaal je alleen voor het maken van de panelen en levering. Waarschijnlijk krijg je er ook wel een uitleg bij over het hoe en wat. Ik denk dat het best zelf te doen moet zijn, maar ik vond het wel erg fijn dat zij me dat helemaal uit handen namen. Dan weet ik zeker dat alles er goed strak in zit en dat het overal 'uitbraak-proof' is.

Echt een aanrader! Goed bedrijf en perfecte kwaliteit gaas en afwerking!
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Plaats reactie