help!

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

help!

Bericht door Maxim »

Vanmorgen werd ik wakker en mn dochtertje was eerder wakker dan ik, ze heeft mijn flesje olie parfum (die ik trouwens al drie jaar bewaar, mn lievelings..heeel af en toe op doe omdat ze m niet meer verkopen, snik......) van de bodyshop over de vacht van de poes heen gedaan.. :shock: ..Het zit op haar rug. Een halfvol flesje was t...

Hoe kan ik dit weghalen??? Het is OLIEparfum. Als ze eroverheen gaat likken is dit gevaarlijk??
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: help!

Bericht door castratenkoor »

Ik zou haar in een badje doen van babyshampoo.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: help!

Bericht door eveline1982 »

Hahaha kinderen! Zou inderdaad een badje geven met babyshampoo. Niet op vacht laten zitten, sterkte :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: help!

Bericht door Maxim »

Hoe pak ik dat aan?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: help!

Bericht door castratenkoor »

Je vult een afwasteiltje halfvol water, doet er babyshampoo bij. Poes erin, goed vasthouden en met de hand het sopje over de poes laten glijden. Steeds inzepen tot de parfum eraf is. Dan poes goed afdrogen met handdoek.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 12 jan 2013 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: help!

Bericht door eveline1982 »

Ligt eraan hoe fel ze is. Heb dit zelf met 2 volwassen poezen moeten doen toen ze door lampeolie waren gebanjert en compleet onder zaten! Heb ze in de wasbak in de keuken gewassen, want die wasbak is vaker dieper vierkanter. Kraan alvast op temp aan zetten en het beste kan je het met ze 2 doen 1 houd de kat in de nekvel vast terwijl je licht druk uit oefent zodat ze laag blijft en je de minste kans op verwondingen hebt. Goed nat maken de shampoo goed inmasseren en dan heel goed afspoelen. Ik zat compleet onder de krabwonden maar die zijn goed genezen hoor ;) . Hou er rekening mee dat ze waarschijnlijk de eerst komende 24 uur niks met je te maken meer wilt hebben.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: help!

Bericht door Maxim »

:'( nou...gaan we zo maar proberen dan...
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: help!

Bericht door eveline1982 »

Zie nu dat Dinie er meer ervaring duidelijk mee heeft, had deze tip toendertijd ook graag gehad hahaha.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: help!

Bericht door castratenkoor »

Heb wel eens een kat in een pan chili gehad......is minder gevaarlijk dan parfum en lampenolie maar toch. Boven in de wastafel kan natuurlijk ook. Ik zou niet een emmer vol en dan onderdompelen doen. Ik zou een stevige trui of sweatshirt aan doen, want zoiets laten ze niet zomaar toe.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: help!

Bericht door Maxim »

Haha, in een pan chili. Ja dat kun je inderdaad ook niet zomaar laten zitten maar zullen ze ws iets lekkerder vinden om zelf af te likken dan parfum, en t is ook zo rot, want het is dus geen gewone parfum maar olie..maar goed, ga het gewoon proberen, zie er behoorlijk tegenop, ze is net goed vertrouwd...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: help!

Bericht door castratenkoor »

Succes ermee - ach na afloop zal ze best boos op je zijn. Extra verwennen dan maar om liefde terug te winnen.

En voortaan dat soort spullen catproof en kindproof wegbergen ;-) - aldoende leert men ;-)
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: help!

Bericht door Maxim »

We hebben haar net gewassen bij de wasbak, wasbak vol laten lopen, en een kan met schoon water er naast, mn man heeft haar niet echt vastgehouden maar is er gewoon voor gaan staan zodat ze niet weg kon springen. Het ging eigenlijk best wel goed, ze bleef wel rustig, wel miauwen maar ze heeft niet gekrabd, niks. Ik hoop nu dat ik genoeg water gebruikt heb om de olie weg te halen. Maar nu is ze dus zeiknat bij haar buik. Haar met de handdoek afdrogen lukte niet echt want ik wil ook niet wrijven omdat ik dan klitten maak. Met de fohn lukt het wel n beetje maar ze loopt de hele tijd weg. Mn man heeft een verlengsnoer gepakt zodat ik achter haar aan kan lopen met de fohn maar ze vind t echt niet leuk.. Kan het kwaad als ik haar nu met rust laat. De bovenkant is nu handdoekdroog zeg maar maar haar pootjes en buikje zijn wel heel nat. Ik heb de verwarming hoog gezet.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: help!

Bericht door Chiquita98 »

Handdoekdroog is prima. Als ze schoon is zou ik haar lekker met rust laten. Ze droogt snel genoeg wel weer op hoor. Ik neem aan dat ze wel warme ligplekjes her en der heeft. Ze zoekt dan zelf de warmte wel op. Met de cv die hoger staat moet dat wel lukken ;-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: help!

Bericht door jennli »

Fijn dat jullie haar goed hebben kunnen wassen. Zolang het lekker warm is in huis droogt ze vanzelf wel lekker op. Van de week is Cayleighpoes per ongeluk in een vol bad gevallen en had ook een natte buik. Ze wilde uit het bad drinken en kukelde er op eens in. Het droogde vrij snel ondersteunt door veel gepoets van haar zelf.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: help!

Bericht door eveline1982 »

Ohhh wat heerlijk! Mijn armen en handen lagen compleet open toen! Fijn dat ze nu weer schoon is :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie