Help! Gizmo is ziek!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Dinky »

Jammer dat het niet is gelopen zoals je had gehoopt :(

Weet alleen mijn eigen ervaring met mijn oma. Toen die overleden was toen was ik daar ook echt kapot van omdat ik erg op haar gesteld was en ze ook niet ziek was (hartstilstand). Ze is toen in het voorjaar overleden en had wel het idee dat ze op een bepaalde manier over mij waakte. Bijna een jaar later stond ik voor de spiegel en was het alsof ze van achter mij zei dat het goed was. Toen was het voor mij ook goed. Hoop dat jij ook zo'n soort ervaring zal hebben met Gizmo waardoor je kan accepteren dat het inderdaad goed is zo ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Ik weet ook zeker dat Gizmo nog bij me is. Als ik naar zijn foto kijk gaan de kaarsjes die erbij staan flakkeren... Elke keer weer... Ik denk dat ik mijn gevoel wil staven met "feiten", door van een dierentolk te horen wat Wendy van haar dierentolk heeft gehoord. Dat zou me zo geruststellen. Ik zou wat meer moeten vertrouwen op mijn eigen gevoel/intuïtie en dat misschien ook wat verder ontwikkelen. Daar denk ik al heel lang over na. Misschien is het nu de tijd...

Wat je zegt zou zomaar kunnen hoor Maaike. En Wendy, wat prachtig jouw ervaring met je tolk. Ben best een beetje jaloers... ;-)

Mooi Mirjam, jouw ervaring... Het dringt ook steeds meer tot me door, het kijken naar Gizmo's foto helpt me daarbij. Ik heb gewoon een hele poos gehad (en nog steeds af en toe) dat het maar tijdelijk is dat ie weg is. Dat ie straks terugkomt... Ik kan me soms gewoon niet voorstellen dat ie voor altijd weg is. Maar ja, hij is dan ook 14,5 jaar bij me geweest.

Merk wel dat het verdriet begint te slijten. Het is niet weg, zeker niet, maar de pijn die er mee gepaard ging is wel weg. Het is minder intens geworden. Al heb ik soms nog steeds momenten dat het me ineens aanvliegt. Van het weekend ging Eusie ineens op Gizmo's plekje op de bank liggen en dat was zo'n moment.

Ben ook met "iets" bezig wat me ook helpt het verdriet te verwerken/verminderen en dat levert me tegelijkertijd een schuldgevoel op. Irrationeel, dat weet ik... Wat dat "iets" is, zal ik later over vertellen. Niet omdat het spannend of iets geheimzinnigs is, maar dat komt gewoon nog wel.

Nog een mooi gedichtje gevonden:
In life I loved you dearly, in death I love you still
In my heart you hold a place, no one could ever fill
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door nellebel »

wat een mooi gedicht zeg.
ik herken het schuldgevoel hoor. de allereerste keer dat ik vergeten was om bij de grafjes welterusten te zeggen. dagen heb ik me rot gevoeld. het feit dat ik heel snel nieuwe katten had. als ik per ongeluk de naam van de overleden kat noemde tegen de nieuwe kat. het feit alleen al dat je lief bent tegen een andere kat.
hoort erbij denk ik.
Mooi om te horen dat je steeds meer ruimte krijgt om de leuke dingen over gizmo te herinneren. hij was ook een heel bijzonder kereltje. ik denk dat hij bij veel mensen hier in het hart zit. ik ben nu bijna 3 jaar op het forum volgens mij, en zo heb ik oa casper van anne, jouw gizmo en natuurlijk ook bowie van elly en patiaantje die mij erg geraakt hebben.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Dinky »

Fijn te horen dat het ergste verdriet begint te slijten en dat je iets hebt gevonden wat helpt om het verdriet te verwerken :) En er zullen altijd wel momenten blijven van verdriet, zeker na 14,5 jaar samenzijn ;)
En wat wendy al zegt, een mooi gedichtje.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Fijn om te lezen dat Gizmo ook bij jullie een plekje in jullie hart heeft... Dat doet me erg goed...

Ja, die schuldgevoelens zijn heel naar hè Wendy... Dat wordt ook wel minder en daar voel je je dan ook weer schuldig over. Dat gedichtje is inderdaad erg mooi, en zegt alles...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Femmel »

Ik heb nooit een dierentolk ingeschakeld voor een overleden dieren, juist omdat ik bang was voor dit soort ervaringen.

Ik had zelf een mooie ervaring na het overlijden van Spetter*, maar het is natuurlijk uiteindelijk wat je er zelf bij voelt en denkt. Een ander zal het wellicht voor onzin afdoen, maar zolang de ervaring voor het mij goed voelt mag een ander er van denken wat hij/zij wil. ;-)

Spetter* kwam in 1998 bij ons wonen als maatje voor Piggeltje* (mijn eerste kat). Spetter* was een supersociale kat en uiteindelijk hadden we 4 katten, wat allemaal heel goed verliep. In juli 2003 bleek Spetter* besmet te zijn met FIV. Hij was bij ons een binnenkat en de meiden waren niet besmet, dus hij leefde al 5 jaar bij ons met FIV.

Dat was een moeilijke periode, ik wist niets over FIV en Spetter* was niet echt ziek, maar de DA adviseerde hem z.s.m. in te laten slapen. :-( Uiteindelijk heb ik hem niet in laten slapen maar ben me gaan verdiepen in FIV en hij heeft nog 5 mooie jaren gehad bij ons.

Op 04 april 2008 moesten we hem in laten slapen, heel verdrietig. Ik wilde voorlopig geen andere kat, maar wel over een tijd weer een FIVje een thuis geven. Mijn man wilde absoluut géén FIVje meer, het verdriet had flink ingeslagen bij hem.

Uiteindelijk zag ik zo'n 2 weken na het overlijden van Spetter* een foto van een gevonden kat bij het asiel. Pats, boem, verkocht! Maar niet gaan kijken, want we wilden nog geen kat. Weer 2 weken later zat hij er nog en zijn we toch gaan kijken. Ik pakte hem uit het hokje en heb tranen met tuiten gehuild toen ik hem eenmaal vast had. Direkt wist ik dat hij mijn kat moest gaan worden, hij was onder mijn velletje en zo mijn hart in gekropen en ik wist zo goed als zeker dat ook hij FIV+ zou zijn. Ik heb hem dus door het asiel op eigen kosten laten testen en daar kwam uit dat hij inderdaad een FIVje was.

Ik heb een wereldkat aan Solo* gehad! Ik noem hem vaak "a match made in heaven" of "het laatste kadootje van Spetter*". Ik geloof zeker dat Spetter* Solo* is tegengekomen op weg naar boven (want Solo* was heel erg ziek toen) en hem heeft teruggestuurd voor mij. Ik had nog iets te leren, moest me in blijven zetten voor de FIVjes.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Connie001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 nov 2012 11:56

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Connie001 »

Heb je verhaal over Gizmo gelezen tranen met tuiten zit ik nu te huilen, de gevoelens die je beschrijft zijn zo precies wat ik voel voor Mojo. Vind het ook heel erg dat je met de dierentolk een slechte ervaring hebt gekregen en hoop dat je nu toch een goede ervaring beleeft. Het gesprek zal je wat rust en troost geven maar de intense gevoelens gaan niet weg, maar je kan er dan wel iets beter mee omgaan.
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Wat mooi Femke... Verdrietig, maar ook mooi... Dat zijn de verhalen waar ik kippenvel van krijg...

Ik herken ook veel in jouw gevoelens Connie. En hoewel de aanleiding erg verdrietig is, vind ik het wel een fijn gevoel dat we dit kunnen delen ook al kennen we elkaar niet.

Ik heb Claudia gisteren een mail gestuurd met foto's, ook van Eusie en Sara omdat ik van hen graag wil weten of ze Gizmo missen en hoe het met hun gezondheid is. Want ja, ze zijn ook niet de jongste meer en ik moet er niet aan denken... Ik hoop dat ik snel iets van haar hoor.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Ik heb gisteren een mailtje van Claudia gekregen en ik kan het verslag binnen 10 dagen verwachten. Ze maakt eerst contact met Gizmo en daarna, als ik dat nog wil, met Eusie en Sara.

Ben heel benieuwd!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door nellebel »

jeanette ik hoop zo dat dit een mooie ervaring voor je wordt. en lieve gizmo....kerel laat bij het vrouwtje nog eens even van je horen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Even een update van deze kant... Inmiddels contact gehad met Claudia, en dat was erg fijn! Bijna alles wat ze vertelde over Gizmo klopte! Wat ik heel mooi vond was dat ze zei dat ze een heel speciaal en bijzonder gevoel bij hem kreeg en dat ze dat niet vaak had. Mooi!

Ik mis Gizmo nog steeds verschrikkelijk! De allerrauwe kantjes zijn van het verdriet af, maar zo nu en dan krijg ik het nog steeds te kwaad. Het is een harde dobber om je maatje, waar je zo'n bijzondere (en vooral onbeschrijflijke, letterlijk) band mee had moet missen. Het heeft me ook veranderd, al is het moeilijk uit te leggen hoe precies. Er is veel aan de hand, inmiddels is duidelijk geworden dat mijn werkgever na 12 jaar van me af wil. Ook een harde dobber, maar gek genoeg vind ik het erger dat Gizmo er niet meer is...

Heb (al een hele poos terug) ook Gizmo's mini me van Sifra ontvangen, die is geweldig geworden! Hij heeft een mooi plekje bij Gizmo's foto gekregen. De ketting met kralen (met Gizmo's vacht en as er in verwerkt) wil nog niet echt vlotten. Heb nog steeds geen afspraak kunnen maken omdat ze midden in een verhuizing zaten en het contact ook niet echt wil vlotten. Hopelijk gaat het nog lukken om de ketting voor mijn verjaardag klaar te hebben op 7 januari, maar ik ben er bang voor. Het is nu wel erg kort dag...

Zoals ik al vertelde was ik ook met "iets anders" bezig en ik ben er klaar voor om het nu 'forumkundig' te maken. ;-)
Ik ben op zoek naar een Maine Coon kitten... En misschien zelfs twee...
Ben me nu aan het verdiepen in de verschillende catteries en heb er inmiddels 2 bezocht. De derde staat voor zondag op de planning. Ik hoop net zo'n verschrikkelijke lieverd en schat als Gizmo te vinden. Gizmo heeft me in ieder geval beloofd te helpen zoeken! :grin:

Hopelijk gaat het wel goed met Eusie en Sara met 1 of 2 kittens erbij, want ze zijn al aardig op leeftijd natuurlijk. Zij mogen er absoluut niet onder lijden!

Dus hoewel ik het nog steeds moeilijk heb met het verlies van Gizmo, heb ik ook plezier in het vooruitzicht dat er hier straks 1 of 2 dartele wolbaaltjes rondgieren...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Dinky »

Wat een fijne update :)
Duim heel hard voor je dat de ketting toch nog gaat lukken voor je verjaardag ;)
En leuk dat jij je nu ook kan richten op de toekomst in de vorm van een maine coon kitten :)
(Wat natuurlijk nooit maakt dat het verleden zal worden vergeten ;))
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door mittenslief »

zeker goed bericht, en maine coons zijn echt geweldige katten, mijn Mr. Cat zal geen vlieg kwaad doen, is wel ondeugend en heel erg op mensen gericht, veel sucses met je zoektocht.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Morgen heb ik een afspraak in het atelier om mijn ketting samen te stellen! En ze gaat heel hard haar best doen om 'em voor 7 januari af te krijgen, joepie!

Helaas ging de afspraak bij de cattery gisteren niet door, aanstaande zaterdag nieuwe poging!

En jullie hebben nog een paar foto's van me tegoed:

Gizmo's mini me (gemaakt door Sifra, en op haar verzoek meld ik dat dit een eenmalig actie was :grin: :grin: ) Ik vind 'em geweldig en Sifra nogmaals zo ontzettend bedankt!
Afbeelding
Afbeelding

Gizmo's ereplekje
Afbeelding
Hier nog zonder zijn mini me, die was toen nog niet klaar. Maar uiteraard ligt die nu naast zijn foto.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Dinky »

Ziet er erg mooi uit!
En mijn complimenten aan Sifra, de mini me ziet er ook erg leuk uit :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie